Anna Dworak, Galeria Sfera: Jesteśmy już rok na Facebooku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-02-20 | 12:05
W lutym minął rok od założenia profilu bielskiej Galerii Sfera na portalu Facebook. Blisko 9000 znajomych, codziennie nowe informacje i rozmowy, stały kontakt z klientami, cieszące się dużą sympatią akcje off-onlinowe – tak w skrócie można opisać największy fanpage w Bielsku-Białej. Anna Dworak, dyrektor marketingu Galerii Sfera, w ciągu tego roku wielokrotnie przekonała się, że portal społecznościowy to skuteczna platforma do komunikowania się z klientami.

Staramy się zachowywać odpowiednią równowagę pomiędzy komunikatami informacyjnymi i rozrywkowymi. Często nasze wpisy mają otwartą formę, dzięki czemu rozpoczynają długie i interesujące dyskusje. Staramy się także korzystać z ankiet, by dowiedzieć się, czego oczekują od nas klienci, które marki najbardziej sobie cenią, gdzie lubią zjeść lub na jakie imprezy czekają. To ważny głos podczas opracowywania działań promocyjnych w naszym dziale marketingu.
Aktywne działanie na Facebooku to dobry sposób, by dotrzeć z komunikatem do dużej liczby osób. Każda aktywność fana (komentarz, post, „lubię to”) jest bowiem widoczna dla jego znajomych. Jeśli treści są ciekawe i angażujące, inicjują reakcję fanów, przez co zasięg samego profilu wyraźnie wzrasta. W chwili obecnej profil Galerii Sfera lubi 8637 osób, dzięki czemu (wyłączając reklamę i samodzielne wyszukiwanie) może dotrzeć do ponad 760 tys. internautów. Przy opracowywaniu wpisów agencja odpowiedzialna za fanpage bierze pod uwagę to, czego oczekują odwiedzający profil internauci. Dlatego na profilu można znaleźć dużo informacji zarówno o wyprzedażach i okazjach, jak i nadchodzących eventach. Dużą popularnością cieszą się także fotogalerie, które na bieżąco ukazują, czym żyje Galeria Sfera.
Jednym z założeń strategii działań w social media Galerii Sfera jest jak najczęstsze integrowanie działań onlinowych i offlinowych. Dlatego bardzo często to, co dzieje się w samej Galerii, ma swoje bezpośrednie odzwierciedlenie na fanpage′u. Także sami internauci inicjują wydarzenia, które mają swoją kontynuację w świecie rzeczywistym. Za przykład może tu posłużyć pozytywnie odebrana przez internautów akcja „Z fejsa na wybieg”. Zadaliśmy na fanpagu pytanie, czy przy okazji zbliżających się pokazów mody sami nie zechcieliby zostać modelkami i modelami. Bardzo duża liczba pozytywnych odpowiedzi była dla nas sygnałem, że musimy wybieg udostępnić facebookowiczom. Ogłosiliśmy na Facebooku konkurs na najlepsze stylizacje. Nasze stylistki wybrały te najbardziej oryginalne, a ich twórcy zaprezentowali je na specjalnym pokazie. Oddźwięk był tak pozytywny, że już planujemy kolejne, jeszcze bardziej rozbudowane edycje. W planach na najbliższy rok są także inne wydarzenia, które z pewnością „drugie życie” będą miały na Facebooku.
Facebook oferuje szczegółowe statystki umożliwiające jak najlepsze dotarcie do klientów docelowych i profilowanie komunikatów. Analizując dane dotyczące profilu Galerii Sfera, zauważamy, że 71% fanów stanowią kobiety. Fanami są z reguły ludzie młodzi w wieku 13-24 lata. Oni stanowią też najbardziej aktywną grupę użytkowników. Co ciekawe, blisko 3% fanów stanowią internauci z Czech i Słowacji, co najprawdopodobniej spowodowane jest niedużą odległością Bielska-Białej od południowej granicy naszego kraju. Facebook umożliwia także „meldowanie się”, czyli informowanie swoich znajomych, że właśnie znajduje się w danym miejscu. Korzystają z tego także fani Galerii Sfera, zaznaczając na swoich urządzeniach opcję „zamelduj się”.
Dziś nie wyobrażamy sobie komunikacji z naszymi klientami bez Facebooka. Do takiej formy przyzwyczailiśmy się nie tylko my i nasi facebookowi przyjaciele, ale także najemcy, którzy na bieżąco informują o nowych kolekcjach czy promocjach na wall′u. Na najbliższy rok planujemy kontynuację rozwoju profilu oraz wzbogacenia go o nowe, funkcjonalne rozwiązania.
Blisko 9000 fanów zdobytych w ciągu roku to dowód na dobrą strategię prowadzenia profilu. Galeria Sfera znajduje się w Bielsku-Białej, gdzie mieszka 175 tys. osób. Wiele profili innych galerii, które znajdują się w dużo większych miastach (np. Kraków 756 tys., Warszawa 1 mln 720 tys.) ma bardzo zbliżoną liczbę fanów oraz utrzymany na podobnym poziomie wskaźnik aktywności.
Tagi:
Oceń artykuł:

Anna Dworak, Galeria Sfera: Jesteśmy już rok na Facebooku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.