Anna Dworak, Galeria Sfera: Celem działania Klubu Sfera jest jak najlepsze poznanie klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-12-09 | 08:00
Centra handlowe poza obecnością w mediach społecznościowych decydują się coraz częściej na zakładanie wewnętrznych społeczności zrzeszanych za pomocą kart lojalnościowych czy tzw. klubów rabatowych. Jednym z takich centrów jest Galeria Sfera w Bielsku-Białej, która swój program w postaci Klubu Sfera, wprowadziła już w styczniu 2010 roku. O jego działanie, dotychczasowe efekty i plany z nim związane zapytaliśmy Annę Dworak, Dyrektor Marketingu Galerii Sfera.

W styczniu 2010 rozpoczął działalność Program Karty Klienta Galerii Sfera, od listopada 2011 uruchomiliśmy zmodyfikowaną wersję tego programu pod zmienioną nazwą Klub Galerii Sfera. Obecnie mamy 5000 zarejestrowanych Klubowiczów, 43600 unikalnych użytkowników kart Klubu i około 100 tyś. transakcji z użyciem karty. Karta w naturalny sposób jest odbierana pozytywnie przez klientów. Podczas naszego badania na pytanie zadawane klientom Galerii przez hostessy - Czy jest Pani/Pan zainteresowana/y kartą udostępniającą rabat w około 70 sklepach, zdarzyła się tylko jedna osoba, która odpowiedziała ‘nie’, uzasadniając tę decyzję przypadkowym pobytem w regionie Bielska-Białej i brakiem planów zakupowych.
Podstawowym celem działania Klubu jest chęć jak najlepszego poznania naszych klientów. Zebrane dane o ich rzeczywistych potrzebach, zachowaniach, o prawdziwym potencjale, a nie tym deklarowanym są dla nas wiedzą niezbędną do budowania strategii rozwoju opartej na jak najlepszym dopasowaniu do potrzeb rynku. Wcześniejsza formuła programu została skorygowana do formy Klubu, również w wyniku obserwacji i słuchania tego, co do nas mówią klienci.
Docelowo Klub ma być najważniejszym medium kontaktu z klientem, narzędziem realizacji strategii marketingowej. Dzisiaj projekt jest nadal bardzo młody, pionierski, uczymy się wspólnie z klientami korzystać z jego zalet i możliwości.
Nasza strona internetowa jest bardziej narzędziem, czy elementem Klubu, niż formą reklamy. Trafiają tam przede wszystkim osoby, które już są aktywnymi Klubowiczami. Głównym kanałem komunikacji pozostają nadal sprzedawcy w sklepach będących partnerami Klubu wręczający podstawowe, drukowane materiały takie jak ulotka, czy katalog. Dedykowany Klubowi jest również personel Punktu Informacyjnego. Całość wspierana jest reklamą wewnątrz Galerii. Sprawdzamy również efektywność innych, bardziej złożonych form promocji.
Korzyścią dla nas jest głównie wiedza i wszystko co z niej wynika. Można wymieniać szereg elementów, ale zawsze sprowadza się to do uogólnienia – wiemy o odwiedzających nas klientach to, czego nie wiedział do tej pory nikt inny. Wiemy jak często klient jest w galerii, w jakich sklepach dokonuje zakupów a w jakich nie, jakie kwoty przeznacza na zakupy w Galerii, oraz jak te dane zmieniają się w czasie.
Wyszliśmy z założenia, że klient ma otrzymać kartę i nie martwić się już o nic więcej. Ma mieć dostęp do najlepszych cen i najlepszych promocji. Działamy zgodnie z tą zasadą, spełniając rolę podobną do systemów „grupowych zakupów”. Negocjujemy z najemcami w imieniu Klienta.
Obecnie znajdujemy się ciągle w fazie, w której nie pytamy, czy osiągnęliśmy cel, ale po jakie cele można jeszcze sięgnąć tym narzędziem. Jak dalece jesteśmy w stanie zbliżyć się do ideału 100% najemców partnerami i 100% klientów Klubowiczami. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowego działania tego narzędzia – liczby mówią same za siebie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Anna Dworak, Galeria Sfera: Celem działania Klubu Sfera jest jak najlepsze poznanie klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.