Najlepsze polskie i zagraniczne marki, blisko 30 tys. m kw., na których zlokalizowanych jest prawie 150 salonów. Tak w jednym zdaniu można opisać centrum handlowe Klif w Gdyni, które od 18 lat inspiruje nie tylko koneserów mody. O historii, podejmowaniu modowych wyzwań i zmianach, jakie zaszły w jednym z pierwszych obiektów handlowych w Polsce opowiedziała jego dyrektor, Anna Dębicka.
W tym roku centrum handlowe Klif kończy 18 lat. Jakie były początki?
Jako jedno z pierwszych obiektów handlowych w Polsce, centrum handlowe Klif, zostało uroczyście otwarte 1 października 1996 roku, a inaugurację uświetniła swoim udziałem królowa Norwegii, Sonja. Budynek powstał na terenie byłej giełdy kwiatowo-warzywnej i samochodowej, a swoją nazwę zawdzięcza przeprowadzonemu lokalnie konkursowi – nawiązuje ona do znajdującego się niedaleko nadmorskiego klifu.
Jak obiekt zmieniał się na przestrzeni lat?
Z upływem czasu obiektem zaczęło interesować się wielu potencjalnych najemców, a oczekiwania Klientów w kontekście nowych marek znacznie wzrosły, właściciel centrum podjął decyzję o jego rozbudowie. Z jednej strony celem inwestycji było stworzenie powierzchni dla nowych najemców, z drugiej – odświeżenie fasady i nadanie jej bardziej nowoczesnego charakteru.
Rozbudowa dała nie tylko obiektowi większą powierzchnię, ale również szereg innych udogodnień.
To prawda. Prace trwały od lutego 2008 roku do maja 2009 roku, a ich efektem było powiększenie powierzchni handlowej o ponad 10 000 m kw., na której otworzyło swoje butiki aż 70 marek, w tym również te prestiżowe.. Wiele z nich pojawiło się w Trójmieście po raz pierwszy, a liczba salonów Centrum zwiększyła się do 150. Zadbano również o komfort zmotoryzowanych klientów – do ich dyspozycji oddany został czteropoziomowy, zadaszony parking. Nowej odsłonie gdyńskiego Klifu towarzyszyła także zmiana identyfikacji wizualnej. Po prawie trzynastu latach Klif zyskał nowe logo, które podkreśliło jego nowoczesny, ekskluzywny i wyjątkowy charakter. To jednak nie był koniec zmian.
To znaczy?
Z biegiem czasu centrum rozwinęło się również architektonicznie. We wrześniu 2013 roku starsza część obiektu przeszła gruntowną modernizację, której motywem przewodnim była perła. Dzięki przeprowadzonym pracom wnętrze galerii zyskało jasną, oryginalną i modernistyczną przestrzeń. Elegancka atmosfera centrum została podkreślona przez motyw perły, która jest symbolem najwyższej klasy i wykwintnego stylu. Kolejnym etapem zmian i odświeżenia wizerunku gdyńskiego Klifu było wprowadzenie w marcu 2014 roku nowej strategii komunikacji.
W tym przypadku klienci między innymi zobaczyli logo z nowym hasłem
Tak. Logotyp centrum zyskał hasło „Klif inspiruje”, co w istotny sposób podkreśliło związek obiektu z modą, stylem życia i sposobem spędzania wolnego czasu.
Skąd w przypadku gdyńskiego centrum tak duże ukierunkowanie na temat mody?
Mocna identyfikacja z modą ma za zadanie odróżnienie Klifu od konkurencyjnych centrów handlowych, a ponadto zachęcić konsumentów do aktywnego kreowania własnego stylu i inspirowania ich do zmian w każdej sferze życia.
Dzięki jakim działaniom Klif stałym się centrum modowym?
Wprowadzenie nowych marek, dbałość o wysoką jakość usług i rewitalizacja aranżacji wnętrz to kluczowe działania. Rozwiązaniem, które od lat doceniane jest przez Klientów gdyńskiego Klifu jest bezpłatna usługa konsultacji ze stylistką i wizażystką.
To usługa skierowana do każdego klienta?
Skorzystać może z niej każdy, kto ma ochotę odświeżyć swoją garderobę, zmienić swój styl lub po prostu zrobić zakupy z profesjonalnym doradcą.
A wydarzenia organizowane na terenie obiektu również mają charakter modowy?
Owszem. Modowe inspiracje zaczerpnąć można także z cyklicznie organizowanych pokazów mody prezentujących nowe kolekcje. Dużą popularnością cieszy się również nasz blog modowy „inspired by fashion”, przy tworzeniu którego współpracujemy ze specjalistami z branży modowej. Dzięki temu powstaje kontent, który stanowi dla naszych czytelniczek nie tylko źródło inspiracji, ale też kompendium wiedzy o aktualnych trendach.
Jakie eventy, poza wyżej wymienionymi, występują w kalendarzu marketingowym centrum?
Trójmiejski Klif to także centrum o charakterze rodzinnym. Liczne weekendowe atrakcje, takie jak festiwale kulinarne, pokazy tańca oraz spotkania ze znanymi sportowcami, literatami oraz gwiazdami filmu przyciągają do galerii całe rodziny.
A tenant mix?
Centrum dba o utrzymanie dotychczasowej renomy i poziomu świadczonych usług regularnie powiększając swoją ofertę o kolejne salony. Nieustannie rozwijamy swoją współpracę z topowymi polskimi i międzynarodowymi projektantami. Chcemy oferować naszym Klientom marki niedostępne w innych galeriach na terenie Trójmiasta i ciągle ich pozytywnie zaskakiwać. Wiemy, że tego od nas oczekują. Dlatego też każdego roku w galerii otwierane są salony nowych marek. To wszystko sprawia, że Klienci centrum chętnie spędzają tam czas nie tylko na zakupach, ale również załatwiając codzienne sprawy czy też odbywając spotkania towarzyskie i biznesowe.
Jaka jest Pani zdaniem recepta na sukces?
Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju i komunikacji. Dzięki temu centrum handlowe Klif stał się miejscem, które wciąż się rozwija i wyprzedza aktualne trendy, oferując klientom unikalne produkty i usługi na najwyższym poziomie. Po prostu: Klif inspiruje!
Tagi: