Firma Delsey Paris została założona w 1946 roku. Marka znana jest na całym świecie jako oferująca najwyższej klasy walizki, torby i akcesoria bagażowe. Jak wygląda rozpoznawalność tej prawie 70-letniej, doświadczonej marki w naszym kraju?
Marka Delsey Paris przez ostatnie lata była dostępna w Polsce tylko w kilku sklepach multibrandowych. Nie było jednak prowadzonych działań, które budowałyby rozpoznawalność marki na rynku. Nie oznacza to jednak, że nie ma na polskim rynku klientów, którzy nie znają produktów Delsey Paris. W głównej mierze, źródłem ich wiedzy są podróże do krajów, w których Delsey Paris ma już ukształtowaną pozycję. To właśnie przede mną stoi wyzwanie zbudowania rozpoznawalności marki na naszym rynku.
W październiku tego roku został otwarty drugi salon Delsey Paris w Polsce, obydwa znajdują się w Warszawie. Skąd taka decyzja?
Warszawa jest właśnie jednym z miast, które skupiają największą grupę docelową marki Delsey Paris. Można zaobserwować tutaj dużą liczbę podróżujących, zarówno w sprawach zawodowych, jak i prywatnych. Lotnisko Chopina w 2013 roku obsłużyło prawie 11 mln pasażerów, co stanowi 43% wszystkich podróżujących w Polsce. A zapotrzebowanie na torby i akcesoria podróżne jest w wprost proporcjonalne do ilości podróżujących.
Jak podsumowuje Pani dotychczasowy okres działalności na polskim rynku?
Cieszy nas to, że klienci doceniają nasze produkty, szczegóły wykonania i zastosowane w nich innowacyjne rozwiązania. Miłym zaskoczeniem było to, że klienci po zakupie jednego produktu w krótkim czasie wracają po inne, suplementarne produkty, nie tylko dla siebie, ale także dla bliskich. Dodatkowo zaobserwowaliśmy, że klienci zazwyczaj sięgają przy jednym zakupie po więcej niż jeden produkt.
A co w szczególności polscy klienci doceniają w marce Delsey Paris?
Klienci coraz częściej doceniają nie tylko jakość produktów marki Delsey Paris, ale także ich francuski styl oraz nowatorskie rozwiązania dostępne tylko u nas. Poziom zainteresowania pokazuje, że podejście Polaków do podróżowania się zmienia. Chcą podróżować szybko i wygodnie, a także otaczać się rzeczami, które w pewien sposób odzwierciedlają ich charakter.
Jak zatem marka Delsey Paris przyjęła się w Polsce?
Obserwując nasz rynek jestem optymistycznie nastawiona na wprowadzenie marki Delsey Paris do Polski. Tutaj rynek dóbr luksusowych ocenia się pozytywnie - od 2009 roku odnotowuje się wzrost obecności zagranicznych marek. W kolejnych latach spodziewany jest dalszy rozwój tego segmentu – zgodnie z prognozami (KPMG) do 2016 roku jego wartość wzrośnie do 12,9 mld zło (o 20%). Z pewnością Polacy mają inne oczekiwania niż np. Francuzi, ale tak jak wspomniałam wcześniej, planujemy takie działania marketingowe, które odpowiedzą na oczekiwania polskich konsumentów.
Sieć sprzedaży marki obejmuje obecnie 110 krajów na pięciu kontynentach, w tym także Polskę. Jakie są dalsze plany rozwoju sieci w naszym kraju?
Planuję podtrzymać dynamiczny rozwój sieci otwierając sklepy w takich miastach jak Katowice, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto. Ma również powstać jeszcze jeden salon w Warszawie. Jednocześnie rozwijam inne kanały dystrybucji. Należy do nich sprzedaż do sklepów multibrandowych. Dostępna jest także sprzedaż online..
A zaskoczą czymś Państwo klientów w najbliższym czasie?
Najnowszym krokiem, jest wprowadzenie na polski rynek nowego brandu Parisi produkującego wysokiej jakości rękawiczki skórzane. Jest to celowe działanie, jako uzupełnienie asortymentu Delsey Paris w Polsce.
Tagi: