Kampania „Zadbaj o swoje serce” to ogólnopolski program bezpłatnych badań przesiewowych, jakie organizujemy w polskich miastach w wybranych centrach handlowych nieprzerwanie od 2006 roku. Przedsięwzięcie to od lat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, zarówno w zakresie propagowania wiedzy na temat schorzeń serca i ich leczenia, jak i prowadzenia specjalistycznych badań. Głównym celem Kampanii jest wzrost świadomości społeczeństwa w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności: choroby niedokrwiennej serca, nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii, które w Polsce wciąż są najczęstszą przyczyną zgonów.
W ramach każdej akcji uczestnicy mają ułatwiony dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.
Realizacja przedsięwzięcia możliwa jest dzięki środkom finansowym oraz wszelkiemu innemu wsparciu pochodzącemu od Organizatora – Telemedycyny Polskiej S.A., lidera diagnostyki i bezpieczeństwa kardiologicznego, Partnera Strategicznego – dystrybutora margaryny Optima Cardio skutecznie obniżającej poziom cholesterolu oraz Współorganizatorów – poszczególne galerie handlowe. Nagłośnienie akcji jest możliwe dzięki patronom medialnym – w tym portalowi Galeriehandlowe.pl oraz innym mediom wspierającym nasze działania. Dzięki wykorzystaniu wspólnego potencjału zaangażowanych firm, pacjenci mogą bezpłatnie skorzystać z badań oraz konsultacji lekarskich i dietetycznych, uzyskując informacje na temat zdrowego stylu życia i odpowiednio zbilansowanej diety korzystnej dla ich stanu zdrowia.
Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych galeriach i centrach handlowych, które dbają o dobre samopoczucie swoich klientów. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych. Uczestnicy wydarzenia to osoby, które dowiedziały się o badaniach z mediów i specjalnie stawiły się w danym miejscu, aby skorzystać z okazji, jak również są to klienci danego centrum, którzy będąc na zakupach zdecydowali się spontanicznie na udział w akcji. Obiekty handlowe dysponują odpowiednią przestrzenią niezbędną do rozłożenia miasteczka medycznego, w ramach którego realizowane są badania. Dzięki tej współpracy możemy organizować badania cały rok, bez względu na niekorzystne warunki atmosferyczne, które w przypadku eventów plenerowych mogą znacznie utrudnić realizację akcji.
Organizacja Kampanii daje Telemedycynie Polskiej S.A. możliwość kształtowania pozytywnego wizerunku spółki, pokazania jej jako podmiot nastawiony na dobro pacjentów. Spółka działa w branży telemedycznej obejmując obszar całej Polski. Specjalizujemy się w świadczeniu usług medycznych i opieki zdrowotnej w nowoczesnej formie, łączącej w sobie elementy telekomunikacji, informatyki oraz medycyny. Naszą najważniejszą usługą jest Kardiotele – usługa dedykowana pacjentom indywidualnym, świadczona w formie całodobowej opieki kardiologicznej wraz z wykonywaniem badań EKG za pośrednictwem telefonu z dowolnego miejsca w kraju, a nawet zagranicą. Są to usługi wciąż na tyle innowacyjne, iż wymagają szczególnego podejścia do potencjalnych odbiorców, aby mogli nam w pełni zaufać. Wielką wartością jest dla nas, że pacjenci mogą dowiedzieć się o możliwościach współczesnej medycyny bezpośrednio od nas.
Zaangażowanie w sprawy społeczne to równie istotna kwestia dla Partnera Strategicznego Kampanii – dystrybutora margaryny Optima Cardio. Podczas akcji uczestnicy mają możliwość nie tylko spróbowania produktu, ale również zbadania swojego poziomu cholesterolu oraz skonsultowania wyników z lekarzem i dietetykiem. Do tej pory przebadaliśmy wspólnie z partnerami Kampanii ponad 30 000 osób w całej Polsce. Rocznie organizujemy minimum 35 całodniowych akcji w wybranych 7 regionach Polski (Śląsk, Dolny Śląsk, Kujawy, Wielkopolska, Pomorze, Łódź, Mazowsze, Małopolska, Podkarpacie), co daje blisko 70% niedziel w roku, podczas których zapewniony jest bezpłatny dostęp do badań przesiewowych oraz konsultacji wyników u najlepszych specjalistów. Mamy zatem bogate doświadczenie w organizacji akcji medycznych, którym chcemy się dzielić zarówno ze społeczeństwem, jak również podmiotami współpracującymi.