Coraz popularniejsze centra handlowe typu oultet zyskują nie tylko coraz więcej klientów, ale również z każdym miesiącem wzrasta zainteresowanie nimi ze strony przedstawicieli sieci handlowych. Salony outletowe umożliwiają upłynnienie towaru, a tym samym odzyskanie zainwestowanych w niego środków. O korzyściach oraz różnicach w funkcjonowaniu sklepu w centrach outletowych, a w tradycyjnych centrach handlowych opowiedziała Aneta Włodarczyk, specjalista ds. PR marki OCHNIK.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na otwarcie swoich salonów w centrum typu outlet?
Podstawową determinantą takiej decyzji było to, iż salony outletowe dają możliwość sprzedaży produktów pochodzących z minionych kolekcji oraz wzorów, które w innym przypadku nie miały by szansy znaleźć nabywcy. Salony regularne mają bowiem ograniczoną powierzchnię i naturalną rzeczą jest, iż staramy się tam jak najlepiej wyeksponować asortyment pochodzący z najnowszej kolekcji. Tym samym „starsze” produkty, które wciąż są doskonałej jakości muszą zostać wycofane, aby ustąpić miejsca nowościom. Chcąc więc wykorzystać potencjał wycofywanego asortymentu zdecydowaliśmy się na otwarcie kilku salonów outletowych, gdzie jednym z zasadniczych warunków jest obniżenie ceny o minimum 30% od ceny wyjściowej.
Jakie różnice zauważają Państwo pomiędzy funkcjonowaniem i prowadzeniem sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych, a w obiektach outletowych?
Naszym zdaniem, podstawowa różnica polega na odmiennych przesłankach, które przyświecają klientom podczas zakupów w tych centrach. Klient kupujący w outlecie świadomie decyduje się na zakup produktu pochodzącego z minionych kolekcji, w zamian za co otrzymuje dobrej jakości, markowy produkt w okazyjnej cenie. To właśnie cena i marka stanowią podstawowe bodźce zakupowe, a nie obowiązujące trendy modowe.
Jakie korzyści płyną dla Państwa, a jakie dla klientów z lokalizacji sklepów marki OCHNIK w centrach outlet?
Z punktu widzenia firmy podstawową korzyścią jest upłynnienie towaru oraz pozyskanie nowych klientów. Kupujący natomiast zyskuje szansę na zakup pełnowartościowego produktu w atrakcyjnej cenie, a w przypadku „wzorów”, na nabycie ciekawego i całkowicie unikalnego artykułu.
Jaką rolę pełnią centra outlet w Państwa strategii sprzedaży?
Salony outletowe stanowią dla firmy swoisty bufor bezpieczeństwa, gdyż dzięki nim można pozwolić sobie na nieco większe ryzyko przy podstawowych zamówieniach wiedząc, że produkty, które nie znajdą nabywcy w sklepach detalicznych będzie można sprzedać w outletach. Salony te umożliwiają również upłynnienie towaru, a tym samym odzyskanie zainwestowanych w niego środków.
Czy planują Państwo kolejne otwarcia w centrach outletowych?
Planujemy dalsze otwarcia, jeżeli tylko będą powstawać kolejne centra typu Outlet. W roku 2013 dołączyliśmy do grona najemców Factory Annopol w Warszawie.
Jaką część (%) sprzedaży sieci generują salony zlokalizowane w centrach typu outlet?
Aktualnie sklepy te generują około 15 % sprzedaży całej sieci salonów OCHNIK.
Tagi: