Aneta Włodarczyk, OCHNIK: Nasze salony outletowe generują ok. 15 % sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-13 | 08:15
Coraz popularniejsze centra handlowe typu oultet zyskują nie tylko coraz więcej klientów, ale również z każdym miesiącem wzrasta zainteresowanie nimi ze strony przedstawicieli sieci handlowych. Salony outletowe umożliwiają upłynnienie towaru, a tym samym odzyskanie zainwestowanych w niego środków. O korzyściach oraz różnicach w funkcjonowaniu sklepu w centrach outletowych, a w tradycyjnych centrach handlowych opowiedziała Aneta Włodarczyk, specjalista ds. PR marki OCHNIK.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na otwarcie swoich salonów w centrum typu outlet?
Podstawową determinantą takiej decyzji było to, iż salony outletowe dają możliwość sprzedaży produktów pochodzących z minionych kolekcji oraz wzorów, które w innym przypadku nie miały by szansy znaleźć nabywcy. Salony regularne mają bowiem ograniczoną powierzchnię i naturalną rzeczą jest, iż staramy się tam jak najlepiej wyeksponować asortyment pochodzący z najnowszej kolekcji. Tym samym „starsze” produkty, które wciąż są doskonałej jakości muszą zostać wycofane, aby ustąpić miejsca nowościom. Chcąc więc wykorzystać potencjał wycofywanego asortymentu zdecydowaliśmy się na otwarcie kilku salonów outletowych, gdzie jednym z zasadniczych warunków jest obniżenie ceny o minimum 30% od ceny wyjściowej.
Jakie różnice zauważają Państwo pomiędzy funkcjonowaniem i prowadzeniem sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych, a w obiektach outletowych?
Naszym zdaniem, podstawowa różnica polega na odmiennych przesłankach, które przyświecają klientom podczas zakupów w tych centrach. Klient kupujący w outlecie świadomie decyduje się na zakup produktu pochodzącego z minionych kolekcji, w zamian za co otrzymuje dobrej jakości, markowy produkt w okazyjnej cenie. To właśnie cena i marka stanowią podstawowe bodźce zakupowe, a nie obowiązujące trendy modowe.
Jakie korzyści płyną dla Państwa, a jakie dla klientów z lokalizacji sklepów marki OCHNIK w centrach outlet?
Z punktu widzenia firmy podstawową korzyścią jest upłynnienie towaru oraz pozyskanie nowych klientów. Kupujący natomiast zyskuje szansę na zakup pełnowartościowego produktu w atrakcyjnej cenie, a w przypadku „wzorów”, na nabycie ciekawego i całkowicie unikalnego artykułu.
Jaką rolę pełnią centra outlet w Państwa strategii sprzedaży?
Salony outletowe stanowią dla firmy swoisty bufor bezpieczeństwa, gdyż dzięki nim można pozwolić sobie na nieco większe ryzyko przy podstawowych zamówieniach wiedząc, że produkty, które nie znajdą nabywcy w sklepach detalicznych będzie można sprzedać w outletach. Salony te umożliwiają również upłynnienie towaru, a tym samym odzyskanie zainwestowanych w niego środków.
Czy planują Państwo kolejne otwarcia w centrach outletowych? 
Planujemy dalsze otwarcia, jeżeli tylko będą powstawać kolejne centra typu Outlet. W roku 2013 dołączyliśmy do grona najemców Factory Annopol w Warszawie.
Jaką część (%) sprzedaży sieci generują salony zlokalizowane w centrach typu outlet?
Aktualnie sklepy te generują około 15 % sprzedaży całej sieci salonów OCHNIK.
Tagi:
Oceń artykuł:

Aneta Włodarczyk, OCHNIK: Nasze salony outletowe generują ok. 15 % sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.