28 czerwca 2012 roku giżycki rynek powierzchni komercyjnych wzbogacił się o galerię handlową. W samym centrum miasta powstała Galeria Batory, która obecnie podsumowuje pierwsze pół roku funkcjonowania obiektu. O działaniach marketingowych, doborze najemców oraz planach na przyszłość opowiedziała Aneta Składanowska, główny menedżer ds. najmu firmy Pomorze Inwestment.
Biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców Giżycka, tj. niespełna 30tys., Galeria Batory ma duży zasięg oddziaływania. Jest to ok. 80 tys. klientów, którzy są w stanie dotrzeć do nas w czasie maksymalnym do 30min. Giżycko, uważane za stolicę żeglarstwa w Polsce przyciąga wielu turystów z zagranicy, szczególnie w okresie maj-wrzesień. Z uwagi na lokalizację Galerii Batory nie tylko w samym centrum miasta, ale również w sąsiedztwie Ekomariny, nasza galeria jest często odwiedzana przez zagranicznych gości, głównie Niemców, Francuzów i Belgów.
Komercjalizując obiekt zależało nam przede wszystkim na różnorodności docelowej oferty Galerii. Udało się to osiągnąć nie tylko poprzez znane sieciowe marki tj. CCC i Rossmann, dla których otwarcie sklepu w naszym Giżycku było debiutem na tym rynku, czy Media Expert, Polomarket, Textilmarket, Martes Sport, Apteka Dyżurna, ale również poprzez podjęcie współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy dopełniają całości, jak lokalna cukiernia czy sklep z biżuterią. Obiekt liczy 3 tys. mkw. więc trudno porównywać jego ofertę do oferty obiektów o ponadregionalnym zasięgu. Niemniej jednak na klientów zmęczonych zakupami zapraszamy na kawałek ciasta, czy kawę, do mieszczącej się u nas „Cukierni u Adama”.
Eventy czy różnego rodzaju kampanie marketingowe przygotowujemy głównie z myślą o naszych Klientach, starając się odpowiadać na ich potrzeby. Nasze działania mają różnoraki charakter. Dla przykładu jedna z ostatnich kampanii dotyczyła jesiennych wyprzedaży oraz godzin otwarcia galerii. Obecnie planujemy event związany z przygotowaniami młodych sportowców do zawodów żeglarskich, które co roku odbywają się w Giżycku. Z tej okazji na terenie Galerii Batory pojawi się mały jacht typu Optimist, przeprowadzone zostaną różne konkursy i zabawy.
Naszym sukcesem jest samo otwarcie Galerii Batory w czerwcu 2012 roku przy 96% poziomie komercjalizacji i osiągnięciu pełnego obłożenia w pierwszym miesiącu funkcjonowania Galerii, co jest w obecnych czasach rzadkością.
Galeria Batory jest w naszej ocenie jedynym nowoczesnym centrum handlowym w regionie. Składa się z 15 najemców różnych branż, co umożliwia klientom szybkie, ale komfortowe oraz kompleksowe zakupy w jednym miejscu, czego nie oferują inne lokalne obiekty tego typu. Chcemy dalej utrzymać ważną pozycję na mapie handlowej Giżycka oraz jego okolic. Nie planujemy w najbliższych latach rozbudowy. Wielkość galerii w naszej ocenie jest idealnie dopasowana do potrzeb dzisiejszego rynku giżyckiego.
Tagi: