IKEA w Katowicach aktywnie i trwale prowadzi działania proekologiczne. W związku z tym katowicki sklep od lat uczestniczy w akcjach ogólnopolskich prowadzonych przez IKEA oraz prowadzi lokalnie własne, proekologiczne akcje. W tym roku realizowaliśmy kilka ciekawych projektów w tym zakresie, np.: „Śmieci do śmietnika, choinki do lasu” – zakończona sadzeniem drzewek czy „Eko-jazda do IKEA Katowice” – zachęcająca Klientów do ekologicznego wykorzystania samochodów i zabierania pasażerów w myśl zasad carpoolingu. Uczestniczyliśmy także w przedsięwzięciu „Nie rób z miasta śmietnika, zasponsoruj słonecznika” polegającym na zbiórce makulatury i przeznaczeniu dochodów na specjalny neon pomocny Katowicom w walce o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury.
„Posadź las z IKEA Katowice” to finał projektu „Śmieci do śmietnika
choinki do lasu”. Na początku roku wraz z innym organizatorem akcji,
firmą Politrade zaprosiliśmy Klientów IKEA oraz mieszkańców województwa
śląskiego do przywożenia do sklepu poświątecznych choinek. Zebrane
drzewka zostały przeznaczone na biomasę, a dochód z jej sprzedaży
wykorzystaliśmy na zakup sadzonek. Dzięki temu pozyskaliśmy młode
drzewka, które dzięki współpracy z lokalnymi placówkami edukacyjnymi
zostały zasadzone z okazji Dnia Ziemi. W ten sposób ponad 100 drzewek
wróciło do ekosystemu.
Projekty, w które się angażujemy są zorientowane na aktywność i
bezpośrednie wspieranie ekologii, rzadko przekazujemy konkretne kwoty.
Jednak możemy powiedzieć, m.in., że:
- dzięki akcji śmieci do śmietnika choinki do lasu ponad 100 drzewek „odrodziło” się po świątecznej wycince
- w ramach akcji Eko-Jazda do IKEA – do idei carpoolingu przyłączyło się
niespełna 300 kierowców, którzy zabrali na Eko-przejażdżkę w sumie
prawie 1000 osób, oszczędzając tym samym ilość emisji spalin do
atmosfery, która powstałaby gdyby każdy przyjechał osobno.
- W ramach akcji „Nie rób z miasta śmietnika zasponsoruj słonecznika” zebraliśmy prawie 3 tony makulatury
IKEA działania proekologiczne przemyślała już dawno i są one na stałe wpisane w naszą markę, nie jest to chwilowy trend. Od wielu już lat Grupa IKEA współpracuje z doświadczonymi partnerami jak choćby UNICEF, WWF, Save The Children i wieloma innymi organizacjami. Naszym zadaniem jest także aktywne działanie lokalne – kreowanie i wspieranie inicjatyw, które czynią nasze otoczenie bardziej ekologicznym, a więc lepszym. Od jakiegoś czasu obserwujemy trend na działania proekologiczne, ale my prowadzimy je już od wielu lat i jest to dla nas coś naturalnego. Nawet jeśli trend na taką aktywność się skończy, my dalej będziemy wspierać działania pro ekologiczne.
Ekologia jest tematem społecznym, zatem w komunikacji przede wszystkim wykorzystujemy działania z zakresu media relations oraz portale społecznościowe. Nasz regionalny fanpage na facebooku zgromadził już liczbę niespełna 8500 fanów, z których spora grupa aktywnie uczestniczy w różnych akcjach IKEA, również tych ekologicznych. Jednocześnie wykorzystujemy nasze własne kanały komunikacji z Klientami jak mailing do członków klubu IKEA Family, strona internetowa i wybrane przestrzennie w powierzchni sklepu, wspierając benefity produktów, jak również Niekończącą się listę, która składa się ze wszystkich ulepszeń, które wprowadziliśmy z myślą o ludziach i środowisku w IKEA. Optymalny wydaje się odpowiedni mix wszystkich powyższych narzędzi.
To z kim współpracujemy przy kolejnych projektach zawsze zależy od chęci inicjatywy i zaangażowania partnerów i mediów. Dla nas najważniejszy jest cel – wspieranie ekologii. Akcje, w których uczestniczymy angażują zarówno firmy komercyjne (np. Poli Trade Polska), instytucje publiczne, organizacje ekologiczne i media (PAH, UNICEF, Remondis). W zależności od projektu, który jest realizowany dobierani są Partnerzy bliscy jego specyfiki, czyli tacy, którzy mogą również coś wnieść od siebie.
Nasze akcje ekologiczne spotykają się z dużym zainteresowaniem. Klienci IKEA, to specyficzna i bardzo aktywna grupa. Często są to ludzie, którzy utożsamiają się z wartościami naszej marki. Dlatego nasze akcje pozwalają im często wyzwolić swoją chęć działania. Moda na ekologię w Polsce w tym pomaga i rzeczywiście widzimy większe zaangażowanie Klientów w ostatnim czasie, jednak to zjawisko towarzyszy nam od zawsze. Dzięki portalom społecznościowym możemy na bieżąco informować i angażować Klientów w różne przedsięwzięcia oraz czerpać inspirację z ich wypowiedzi.
Tagi: