Aneta Gil: IKEA Katowice czynnie uczestniczy w propagowaniu ekologii wśród Polaków

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-09-05 | 09:00
IKEA Katowice aktywnie propaguje ekologię wśród Polaków, o czym świadczą m.in. przeprowadzone akcje, m.in. Posadź las z IKEA Katowice oraz 50 dni eko-jazdy do IKEA Katowice. Proekologiczny charakter działalności firmy został wpisany na stałe w profil marki, o czym opowiada Aneta Gil, IKEA Katowice.

IKEA w Katowicach aktywnie i trwale prowadzi działania proekologiczne. W związku z tym katowicki sklep od lat uczestniczy w akcjach ogólnopolskich prowadzonych przez IKEA oraz prowadzi lokalnie własne, proekologiczne akcje. W tym roku realizowaliśmy kilka ciekawych projektów w tym zakresie, np.: „Śmieci do śmietnika, choinki do lasu” – zakończona sadzeniem drzewek czy „Eko-jazda do IKEA Katowice” – zachęcająca Klientów do ekologicznego wykorzystania samochodów i zabierania pasażerów w myśl zasad carpoolingu. Uczestniczyliśmy także w przedsięwzięciu „Nie rób z miasta śmietnika, zasponsoruj słonecznika” polegającym na zbiórce makulatury i przeznaczeniu dochodów na specjalny neon pomocny Katowicom w walce o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury.
„Posadź las z IKEA Katowice” to finał projektu „Śmieci do śmietnika choinki do lasu”. Na początku roku wraz z innym organizatorem akcji, firmą Politrade zaprosiliśmy Klientów IKEA oraz mieszkańców województwa śląskiego do przywożenia do sklepu poświątecznych choinek. Zebrane drzewka zostały przeznaczone na biomasę, a dochód z jej sprzedaży wykorzystaliśmy na zakup sadzonek. Dzięki temu pozyskaliśmy młode drzewka, które dzięki współpracy z lokalnymi placówkami edukacyjnymi zostały zasadzone z okazji Dnia Ziemi. W ten sposób ponad 100 drzewek wróciło do ekosystemu.
Projekty, w które się angażujemy są zorientowane na aktywność i bezpośrednie wspieranie ekologii, rzadko przekazujemy konkretne kwoty. Jednak możemy powiedzieć, m.in., że:
- dzięki akcji śmieci do śmietnika choinki do lasu ponad 100 drzewek „odrodziło” się po świątecznej wycince - w ramach akcji Eko-Jazda do IKEA – do idei carpoolingu przyłączyło się niespełna 300 kierowców, którzy zabrali na Eko-przejażdżkę w sumie prawie 1000 osób, oszczędzając tym samym ilość emisji spalin do atmosfery, która powstałaby gdyby każdy przyjechał osobno. - W ramach akcji „Nie rób z miasta śmietnika zasponsoruj słonecznika” zebraliśmy prawie 3 tony makulatury
IKEA działania proekologiczne przemyślała już dawno i są one na stałe wpisane w naszą markę, nie jest to chwilowy trend. Od wielu już lat Grupa IKEA współpracuje z doświadczonymi partnerami jak choćby UNICEF, WWF, Save The Children i wieloma innymi organizacjami. Naszym zadaniem jest także aktywne działanie lokalne – kreowanie i wspieranie inicjatyw, które czynią nasze otoczenie bardziej ekologicznym, a więc lepszym. Od jakiegoś czasu obserwujemy trend na działania proekologiczne, ale my prowadzimy je już od wielu lat i jest to dla nas coś naturalnego. Nawet jeśli trend na taką aktywność się skończy, my dalej będziemy wspierać działania pro ekologiczne.
Ekologia jest tematem społecznym, zatem w komunikacji przede wszystkim wykorzystujemy działania z zakresu media relations oraz portale społecznościowe. Nasz regionalny fanpage na facebooku zgromadził już liczbę niespełna 8500 fanów, z których spora grupa aktywnie uczestniczy w różnych akcjach IKEA, również tych ekologicznych. Jednocześnie wykorzystujemy nasze własne kanały komunikacji z Klientami jak mailing do członków klubu IKEA Family, strona internetowa i wybrane przestrzennie w powierzchni sklepu, wspierając benefity produktów, jak również Niekończącą się listę, która składa się ze wszystkich ulepszeń, które wprowadziliśmy z myślą o ludziach i środowisku w IKEA. Optymalny wydaje się odpowiedni mix wszystkich powyższych narzędzi.
To z kim współpracujemy przy kolejnych projektach zawsze zależy od chęci inicjatywy i zaangażowania partnerów i mediów. Dla nas najważniejszy jest cel – wspieranie ekologii. Akcje, w których uczestniczymy angażują zarówno firmy komercyjne (np. Poli Trade Polska), instytucje publiczne, organizacje ekologiczne i media (PAH, UNICEF, Remondis). W zależności od projektu, który jest realizowany dobierani są Partnerzy bliscy jego specyfiki, czyli tacy, którzy mogą również coś wnieść od siebie.
Nasze akcje ekologiczne spotykają się z dużym zainteresowaniem. Klienci IKEA, to specyficzna i bardzo aktywna grupa. Często są to ludzie, którzy utożsamiają się z wartościami naszej marki. Dlatego nasze akcje pozwalają im często wyzwolić swoją chęć działania. Moda na ekologię w Polsce w tym pomaga i rzeczywiście widzimy większe zaangażowanie Klientów w ostatnim czasie, jednak to zjawisko towarzyszy nam od zawsze. Dzięki portalom społecznościowym możemy na bieżąco informować i angażować Klientów w różne przedsięwzięcia oraz czerpać inspirację z ich wypowiedzi.
Tagi:
Oceń artykuł:

Aneta Gil: IKEA Katowice czynnie uczestniczy w propagowaniu ekologii wśród Polaków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.