Andrzej Seliga, Bonarka City Center: Współpraca z gwiazdami jest jedną z wielu metod reklamowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-27 | 09:56
W najnowszej kampanii wizerunkowej Bonarki City Center można zobaczyć Małgorzatę Kożuchowską.Jakimi kryteriami kierowano się przy wyborze osoby do kampanii wizerunkowej? Jakie czynniki wpłynęły na taki wybór? Czy wybór akurat tej osoby wiąże się z jakimś szczególnym przesłaniem lub filozofią, mottem centrum? O tym opowiada Andzrzej Seliga, dyrektor Bonarka City Center.

Bonarka City Center prowadzi regularne badania rynkowe i analizuje ich wyniki, aby szczegółowo określić profil swoich klientów, ich zwyczaje zakupowe i preferencje. Bazując na wnioskach z tych badań, które zawierają także informację zwrotną na temat ubiegłorocznej kampanii reklamowej, opracowaliśmy strategię marketingową, która bezpośrednio odpowiada na oczekiwania nasze i klientów, skupia się na jeszcze bardziej precyzyjnym pozycjonowaniu galerii w najbardziej pożądanej przez nas grupie docelowej. Proces ten jest długi i złożony, ale sam rezultat końcowy musi być czymś, co w łatwy i prosty sposób pozwoli osiągnąć założenia strategiczne. Kiedy mieliśmy już gotowy zarys strategii na 2012 rok, skontaktował się z nami manager Małgorzaty Kożuchowskiej i dla wszystkich nas było jasne, że „To jest to!” Małgorzata Kożuchowska jest ikoną dobrego stylu i mody. Uznawana jest za jedną z najlepiej ubranych polskich gwiazd. Wizerunek Małgorzaty Kożuchowskiej doskonale komponuje się z przekazem marketingowym Bonarka City Center – galerii, która oferuje największy wybór doskonałych marek w Krakowie. Bonarka jest „najlepsza z wyboru” i myślę, że tu to hasło zadziałało także w drugą stronę – wybraliśmy najlepszą gwiazdę do współpracy z nami.
Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, wolałbym więc wartość kontraktu zachować w tajemnicy. Zdradzę jedynie, że nasza współpraca z Panią Kożuchowską została nawiązana na cały rok handlowy i jej wizerunek będzie w tym czasie towarzyszył wszystkim naszym akcjom reklamowym i promocyjnym. Bonarka City Center poszukiwała silnej osobowości medialnej, której wizerunek będzie wpisywał się w zamierzony przekaz reklamowy centrum i z którą nasze klientki będą się chętnie identyfikowały. Kontrakt Bonarka City Center z Małgorzatą Kożuchowską podpisany został na rok. W tym czasie Pani Małgorzata pojawiać się będzie na wszystkich layoutach reklamowych towarzyszących aktywnościom marketingowym Bonarki, będzie także gościem naszych imprez i wydarzeń dla klientów. Dodatkowo Bonarka City Center do swojej strategii PR i CSR dodała współpracę z Fundacją Mam Marzenie, której ambasadorką jest Małgorzata Kożuchowska.
Nad działaniami reklamowymi Bonarka City Center pracuje cały sztab ludzi. Centrum dowodzenia to oczywiście nasz Dział Marketingu. Za koncepcję, przygotowanie i realizację kampanii reklamowej Bonarka City Center odpowiada Firma Reklamowa KUC. Działania PR na rzecz galerii prowadzi agencja Plus Communication, wchodząca w skład Grupy KUC.
Małgorzata Kożuchowska jest obecnie jedyną gwiazdą, z którą Bonarka City Center współpracuje długofalowo. Przy okazji realizacji poszczególnych akcji lub eventów zapraszamy gości z pierwszych stron kolorowych czasopism, ale nie jest to współpraca zaplanowana strategicznie jak w przypadku kontraktu reklamowego z Panią Małgorzatą. Obecność znanych i lubianych osób w galerii handlowej podnosi popularność i prestiż organizowanych imprez, jest swego rodzaju atrakcją dla klientów. Możliwość obcowania z popularnymi gwiazdami sprawia, że klienci czują się docenieni a codzienne zakupy w takim towarzystwie zyskują wyjątkowy wymiar. Dotychczas gościli u nas między innymi: Trinny i Susanah, Tomasz Kammel, Ewa Farna, Olivier Janiak, Agnieszka Włodarczyk, Andrzej Sołtysik, Beata Sadowska, Ewa Kaim, duet Paprocki i Brzozowski, Tomasz Szymszajner, Beata Rybotycka.
Pierwsza odsłona kampanii z Małgorzatą Kożuchowską wprowadzająca nowy wizerunek wymagała silnej intensyfikacji komunikatów reklamowych i maksymalnie rozszerzonego miksu mediowego. Celem było właściwe i efektywne wprowadzenie nowej formuły reklam Bonarka City Center, dlatego kluczowym momentem był sam start kampanii. Maksymalnie zróżnicowany miks kanałów komunikacji gwarantował najlepszą percepcję nowego wizerunku marki i najszerszy zasięg reklam. Dawał również możliwość odróżnienia się od konkurencji, zarówno w wymiarze estetyki (celebryta), jak i intensywności egzekucji przekazów reklamowych. Premierowa kampania prezentująca Małgorzatę Kożuchowską w kreacji wiosennej posiada największą ekspresję oraz jako kampania startowa - różnorodność form. Gwarantowało to właściwe dotarcie z komunikatem do core targetu, a zarazem zwiększało zasięg i możliwość wykorzystania potencjału nowych klientów. Dobór mediów połączył najbardziej spektakularne formy ekspozycji grafiki reklam i postaci Małgorzaty Kożuchowskiej - nowej twarzy Bonarki. Dlatego kanałem głównym był i jest nadal outdoor, wspomagany silnie przez media prasowe oraz internetowe. Dopełnieniem strategii komunikacji było silne zaakcentowanie nowego wizerunku w przestrzeni Bonarka City Center (POS, informatory, plakaty etc). Outdoor, prasa, internet oraz komunikacja wewnętrzna wspomagane były na etapie wprowadzania nowego wizerunku przez bardzo dobrze zdywersyfikowane targetowo radiostacje na terenie Krakowa oraz okolicy. Badania konsumenckie przeprowadzone po I kwartale 2012 roku pokazały nam, że nasze działania reklamowe i dobór mediów przynoszą założone rezultaty. Jesteśmy przekonani, że utrzymamy ten pozytywny trend w kolejnych miesiącach.
Współpraca z gwiazdami jest jedną z wielu metod reklamowych, które mają za zadanie odpowiednio modelować wizerunek centrum, zwiększać jego popularność i przyciągać klientów. Strategia reklamowa oparta na wykorzystaniu wizerunku gwiazdy nie w każdym centrum się sprawdza i nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Jak w przypadku każdej strategii decyzja o jej wdrożeniu powinna być starannie przemyślana i zaplanowana. Angażowanie osób z najbliższego otoczenia galerii do kampanii reklamowej może być także ciekawym pomysłem. Jeśli chodzi o koncepcje na przyszłe kampanie, to jedyne, co mogę obecnie zdradzić to to, że będą one nadal ciekawe, charakterystyczne i wyróżniające się na tle działań konkurencji.
Przy konstruowaniu przekazów reklamowych bardzo ważny jest profil odbiorcy. Dla przykładu notowania danej gwiazdy mogą być ekstremalnie różne w różnych środowiskach – nie można zapominać do kogo kierujemy swój przekaz. Istotne jest też to, żeby wiedzieć co dokładnie chcemy przekazać. Dopiero wtedy możemy zadbać o to żeby wszystkie elementy wizerunkowo-reklamowej układanki były spójne i pasowały do siebie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Andrzej Seliga, Bonarka City Center: Współpraca z gwiazdami jest jedną z wielu metod reklamowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.