Główne kryteria w oparciu o które klienci postrzegają obiekty handlowe to lokalizacja, obecność ich ulubionych marek oraz atmosfera i wizerunek danej galerii. W procesie budowania przewagi konkurencyjnej Bonarka City Center staramy się wykorzystywać potencjał wszystkich tych trzech elementów. Lokalizacja BCC jest jedną z najlepszych w Krakowie, jeśli chodzi o łatwość i czas dojazdu oraz wygodę korzystania z centrum.
Kolejnym elementem wyróżniającym nasze centrum jest odpowiednio dobrany tenant mix. Opierając się na badaniach oraz stałej obserwacji trendów i oczekiwań naszych klientów zbudowaliśmy portfolio najemców, które oferuje najszerszy wybór modowy w Krakowie. Mamy pod swoim dachem wszystkie najpopularniejsze marki odzieżowe oraz starannie dobraną ofertę marek luksusowych. Szczycimy się także tym, że cenione światowe marki na lokalizację swoich pierwszych lub jedynych sklepów w Małopolsce wybierają właśnie Bonarkę.
Największe pole do popisu jeśli chodzi o wyróżnienie się na rynku daje jednak sfera wizerunkowa. W tym zakresie wiele się w Bonarce wydarzyło w ostatnim czasie. Po przestudiowaniu wyników badań konsumenckich postanowiliśmy odwołać się wizerunkowo głównie do młodych, niezależnych, mądrych i dynamicznych kobiet. Komunikację z klientami oparliśmy na takich cechach jak: miejskość, podążanie za trendami, wyjątkowy charakter i atmosfera miejsca. Słowne zabawy w hasłach reklamowych „Modogamistki”, „Rabatofanki”, czy „Pensjonarki” nawiązujące do aktualnych promocji pozytywnie „podbiły” indywidualny wizerunek miejsca.
Popularność centrum to bardzo delikatna i złożona kwestia, jednak na podstawie coraz lepszych wyników odwiedzalności i obrotów skłaniam się do stwierdzenia, że to głównie umiejętne wykorzystanie opisanych powyżej czynników sprawia, że Bonarka zyskuje coraz większą popularność w szerokiej strefie zasięgu. Nasze wyniki same mówią za siebie. W pierwszy weekend lipca galerię odwiedziło dokładnie 253 072 klientów. To o ponad 40.000 więcej niż zaledwie tydzień wcześniej i blisko 30% więcej w porównaniu z danymi za poprzedni rok.
Nasza najnowsza strategia reklamowa i marketingowa polega na przemyślanym łączeniu tradycyjnych, sprawdzonych realizacji z nowoczesnymi trendami. Podsumowanie dotychczasowych działań wykazało, że przy relatywnie niskim budżecie, efektywne wykorzystanie narzędzi (zarówno ATL, jak i BTL ), pozwoliło Bonarce na uzyskanie znakomitych wyników na tle konkurencji. Istotne jest to, że na bieżąco monitorujemy potrzeby naszych klientów i dostosowujemy działania do ich wymagań. W ten sposób powstał na przykład przewodnik po sklepach Bonarki, których w centrum jest ponad 200. Znacząco ułatwił on orientację w asortymencie butików i układzie galerii. Do przewodnika dołączono także kupony rabatowe do zrealizowania w galerii, w ten sposób z powodzeniem połączyliśmy w nim funkcję informacyjną z działaniem posprzedażowym. Wśród ciekawszych narzędzi wykorzystanych w ostatniej kampanii wymienić warto także aktywność Bonarki na Facebooku. W krótkim czasie profil Bonarka City Center zgromadził ponad 6000 fanów a publikowane na fanpage’u felietony i informacje o modzie i trendach cieszą się dużą popularnością i są chętnie komentowane przez użytkowników tego portalu. Nie zapomnieliśmy również o współpracy z lokalnymi instytucjami działającymi na Podgórzu – dzielnicy, w której zlokalizowana jest Bonarka. Cotygodniowe bezpłatne warsztaty organizowane we współpracy z Domem Kultury Podgórze przyciągały dzieci z rodzicami, którzy poznawali artystyczne techniki ręcznie wytwarzanej biżuterii, sztukę decoupage, origami, ale także zasady komunikacji interpersonalnej oraz fotografii cyfrowej.
Cały czas jesteśmy na bieżąco i uważnie obserwujemy trendy marketingowe. To, co dzieje się w naszym otoczeniu znacząco wpływa na naszą strategię marketingową. Wykorzystujemy wszystkie dostępne kanały komunikacji, by kompleksowo docierać do wszystkich klientów. Jedynie spójna i dobrze opracowana, całościowa komunikacja jest skuteczna. Szeroka gama narzędzi marketingowych jest po to, by czerpać z niej garściami. Dlatego do przekazywania informacji o aktualnych wydarzeniach wykorzystujemy zarówno billboardy, nośniki wewnątrz galerii, narzędzia PR i fanpage na Facebooku. Oryginalne akcje promocyjne, loteria i ciekawe konkursy sprawiają, że przybywa fanów Bonarki, nie tylko na FB ale też w tzw. „realu”.
Od początku działania Bonarka City Center i inwestora centrum TriGranit Development Corporation uwzględniają w swoich działaniach interesy społeczne. Jest to ważny aspekt polityki naszej firmy. Młodzieżowy Ośrodek Rozwoju Społecznego Stowarzyszenia „U Siemachy”, który teraz mieści się w Bonarka City Center to przede wszystkim wyjście naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia. Dodatkowo to innowacyjna odpowiedź na współczesne przeobrażenia przestrzeni miejskiej. Działając w obszarze CSR chcemy wznieść się ponad komercyjny wymiar działania centrum i budować dobrosąsiedzkie relacje z najbliższym otoczeniem. Wierzymy, że w dłuższej perspektywie takie działania przynoszą wiele wymiernych i niewymiernych korzyści wszystkim zaangażowanym.
W ramach rekomercjalizacji centrum poszukujemy unikalnych marek, których nie znajdziemy w Krakowie, ale również w regionie. Stąd ważne, aby każda nowa marka wchodząca na rynek w Krakowie miała swój pierwszy sklep w Bonarka City Center. Tak było z siecią TK Maxx, która zadebiutowała na krakowskim rynku właśnie w Bonarce pod koniec maja bieżącego roku. Dla nas zawsze jednym z najważniejszych kryteriów wyboru marki będzie jej atrakcyjność. Pozwala to przyzwyczaić naszego klienta, iż najlepsze kolekcje znajdzie właśnie w naszym centrum. Przy wyborze marek patrzymy również na dostępność lokalu oraz kryteria biznesowe związane z zamknięciem umowy najmu. Zawsze doprowadzamy do sytuacji, w której Wynajmujący-Najemca-Klient są zwycięzcami. Każda ze stron musi być zadowolona – to nasza dewiza.
Nie zmienia się składu który wygrywa, a wyniki naszych działań pokazują, że aktywność Bonarka City Center idzie we właściwą stronę. Chcąc rozwijać przestrzeń wokół siebie i miasto, na terenie Bonarka City Center otworzyliśmy biurową część kompleksu Bonarka 4 Business. Nowoczesne rozwiązania architektoniczne, techniczne i funkcjonalne tworzą tu znakomite środowisko pracy dla mieszkańców Krakowa. Na efekt synergii składa sie bliskość obiektów biurowych i centrum handlowego – pracownicy biur mają łatwy dostęp do punktów gastronomicznych i usługowych, a najemcy galerii handlowej zyskują stałych klientów. Współpraca, uwzględnianie potrzeb ludzi, rozwój miasta i otoczenia dają niesamowite możliwości. To właśnie na ich jak najlepszym wykorzystaniu skupiać się będziemy w najbliższym czasie.
Tagi: