Firma Greenpoint, jak wiele innych sieci, zdecydowała się na otwarcie swoich salonów w systemie franczyzowym. Dlaczego marka podjęła taką decyzję, czy w branży odzieży damskiej istnieje sezonowość sprzedaży i czy w związku z tym można określić najbardziej właściwy czas dla rozpoczęcia działalności franczyzobiorcy? Na te pytania odpowiada Andrzej Dramski, dyrektor zarządzający Greenpoint.
Pierwsze sklepy franczyzowe Greenpoint otworzył w 2005 roku. Głównym powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na otwarcie pierwszych sklepów franczyzowych było wzmocnienie naszej pozycji na rynku poprzez szybszy i bardziej sprawny rozwój sieci.
W branży odzieżowej z pewnością możemy mówić o sezonowości. W ciągu roku marka Greenpoint dwukrotnie wprowadza nowe kolekcje (wiosna/lato oraz jesień/zima). Z pewnością najlepszą porą na przystąpienie do systemu są właśnie wejścia nowych kolekcji. Najlepszym okresem do rozpoczęcia działalności są w związku z tym miesiące: marzec, kwiecień, wrzesień i październik.
Fandango poszukuje nowych partnerów franczyzowych i lokalizacji w miastach od 40 tys. mieszkańców. Sklep powinien zajmować powierzchnię od 70 do 100 mkw. i znajdować się w centrum handlowym albo przy głównej ulicy handlowej. Wybór lokalizacji jest po stronie franczyzobiorcy, oczywiście przy wyborze lokalizacji przyszły franczyzobiorca może liczyć na pełną pomoc i ocenę ze strony naszej firmy.
Franczyzobiorcy ze strony fandango otrzymują pomoc i wsparcie od wyboru lokalizacji poprzez projektowanie i wyposażenie sklepu. W ramach pakietu franczyzowego firma oferuje szkolenia z zasad obsługi klienta i visual merchandisingu. Sklepy franczyzowe biorą udział we wszystkich akcjach marketingowych naszej marki.
Jednym z zagrożeń jakie wynikają ze współpracy z franczyzobiorcami jest niedostosowanie się do wytyczonych standardów marki. Istotą sukcesu jest przede wszystkim trzymanie standardów wyznaczonych przez firmę, utrzymanie dobrego wizerunku marki oraz determinacja franczyzobiorcy.
Tagi: