Marka „Eleganza – świat dobrych ubrań” zadebiutowała na rynku we wrześniu 2006 roku podczas uroczystej gali z udziałem mediów w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Zaprezentowana została podczas niej idea projektu oraz bazowa kolekcja strojów.
Inicjatorami koncepcji Eleganza są uczestnicy Porozumienia Domów Handlowych „Społem”, które zawiązane zostało w 1996 roku. Celem Porozumienia było negocjowanie umów handlowych oraz podejmowanie wspólnych zakupów. Już od momentu zainicjowania współpraca przynosiła wszystkim uczestnikom wymierne korzyści dzięki efektowi skali oraz korzystniejszej pozycji negocjacyjnej. Prace w sferze handlowej od startu koncepcji były wspierane intensywnymi działaniami marketingowymi. Nie szczędziliśmy wysiłków oraz funduszy na marketing i reklamę i nie bez kozery możemy powiedzieć, że dzięki temu dzisiaj Eleganza jest marką rozpoznawalną.
Drugi nurt naszych wspólnych prac polegał na ustawicznym doskonaleniu portfela marki oraz dążeniu do zapewnienia najwyższej jakości oferowanych kolekcji. "Eleganza – Świat Dobrych Ubrań" jest bowiem składową wielu znanych i cenionych polskich i zagranicznych producentów. Najważniejsze z nich to firmy rodzime: AB Nahlik, Jumitex, Bialcon, Kastor, Kate, Lanta, Lattore, Maria Bland, Roy, Vistula, Votum, Wagab, Warmia, Wólczanka, Bonetta, Classic, Con Duo, Folstop, Getex, Hal-Kaz, Vito Vergelis oraz zagraniczne: Brandtex, Hegler, Silkwear. Koncepcja marki oscyluje wokół kolekcji klasycznych i ponadczasowych trendów. Równie ważny biegun stanowi poszukiwanie nowinek i czerpanie z najnowszych trendów. Grupa docelowa zdecydowanych i wymagających klientów potrzebuje zaspokojenia obu typów potrzeb - zapewnienia ponadczasowej elegancji oraz możliwości zdobywania nowinek z rynku mody. Wspólny mianownik tych potrzeb stanowi jednak najważniejsza przesłanka marki „Eleganza - Świat Dobrych Ubrań” – dbałość o zapewnienie najwyższej jakości oferowanych kolekcji”. Nasz cel nadrzędny to nieustanna dbałość o nienaganny krój, odszycie, jakość tkanin oraz wygodę i komfort użytkowania oferowanych kolekcji.
Pierwsze salony Eleganza z odzieżą tworzoną dla dojrzalszego i wymagającego grona klientów powstały w Warszawie, Rzeszowie i Białymstoku. Obecnie dysponujemy siecią osiemnastu salonów zlokalizowanych w domach handlowych należących do uczestników Porozumienia. Nie zamierzamy na tej liczbie poprzestać, wręcz przeciwnie priorytetem jest dla nas dołączanie kolejnych lokalizacji. Najbliższe plany zakładają poszerzenie sieci o minimum dwa nowe punkty handlowe. Napływa do nas szereg zapytań o możliwość przystąpienia do Porozumienia jednak wiele próśb jesteśmy zmuszeni odrzucać z uwagi na niespełnienie warunków przez pretendentów. Przede wszystkim zależy nam na korzystnych lokalizacjach, rozwoju sieci w miastach, w których jej nie posiadamy oraz spełnieniu wymogów logistycznych i marketingowych.
Rok 2010 zakończyliśmy sprzedażą na zadowalającym poziomie z dynamiką ponad 20% do roku 2009. Na rok jubileuszowy, w który właśnie wkroczyliśmy zakładamy również dynamiczny przyrost sprzedaży. Dla posiadaczy naszej karty klienta przygotowaliśmy szereg urodzinowych atrakcji i promocji cenowych. Nie zapominamy także o mniej lojalnych nabywcach. Piąte urodziny będziemy obchodzić wspólnie ze wszystkimi klientami przez okrągły rok. To dzięki nim jesteśmy i stale się rozwijamy.
Twarzami naszej kampanii reklamowej na oba tegoroczne sezony zostały nie przypadkowo osoby życia publicznego i sportu. Zapraszając do reprezentowania marki Rozalię Mancewicz – Miss Polonię 2010 oraz Marka Twardowskiego – wielokrotnego medalistę mistrzostw świata i Europy w kajakarstwie pragnęliśmy podkreślić wyjątkowość naszego pierwszego okrągłego jubileuszu. Wyrażam nadzieję, że kolejne będą dla naszych klientów jak i dla nas równie przyjemne.
Tagi: