Ponad 90 salonów zlokalizowanych na terenie całego kraju, prawie 7 tys. fanów na portalu Facebook, nowy koncept i kolejne planowane otwarcia - marka Lavard dynamicznie się rozwija i w najbliższym czasie nie planuje zwalniać tempa. Połączenie prawie 40-letniej tradycji z nowoczesnością i otwartością na uwagi ze strony klienta wydaje się być kluczem do biznesowego sukcesu. O planach firmy na najbliższą przyszłość, współpracy z centrami handlowymi i poszerzeniu asortymentu o odzież dla kobiet rozmawiamy z Aleksandrą Sadkiewicz, Brand Managerem marki Lavard.
Marka Lavard na polskim rynku istnieje już od 1975 r. Co leży u podstaw sukcesu Państwa firmy?
Największym i niepodważalnym atutem marki Lavard jest pochodzenie. Jesteśmy polską firmą z wieloletnia tradycją. Szyjemy w Polsce z wykorzystaniem najlepszych włoskich tkanin, dzięki czemu asortyment marki spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Nasz własny zakład produkcyjny nie ogranicza nas, tak jak jest to w przypadku firm, które przeniosły produkcje do krajów Azjatyckich. Na tle konkurencji marka Lavard proponuje oprócz oferty klasycznych garniturów, rozwiązania mniej formalne, charakterystyczne dla wzornictwa włoskiego oraz stylu casual. Amatorzy niebanalnych rozwiązań docenią w naszym asortymencie modele zaprojektowane z myślą o wybiegach światowych stolic mody.
Państwa sieć wciąż dynamicznie się rozwija. Gdzie w najbliższym czasie otwarte zostaną kolejne salony?
Obecnie marka Lavard posiada ponad 90 salonów w całej Polsce. Do końca 2014 roku planujemy otworzyć salon flagowy w centrum handlowym w Warszawie przy Al. Jana Pawła 82, lokal o powierzchni 142m kw. Kolejny punkt na naszej mapie to lokal o powierzchni 189 m kw. w centrum outletowym w Lublinie przy ul. Mełgiewskiej. Jeszcze w tym miesiącu planujemy otworzyć salon w Centrum Handlowym Europa w Gliwicach o powierzchni 82 m kw., oraz salon w centrum Tychów o powierzchni 82 m kw.
Rok 2014 jest wyważony pod względem nowych lokalizacji na tle roku 2013. Obecnie skupiamy się na przedłużeniu trwających umów najmu, oraz wdrożeniu nowego konceptu salonów. Dotyczy to zwłaszcza salonów otwartych przed rokiem 2013.
A czym kierują się Państwo przy doborze lokalizacji dla swoich punktów?
Zanim zdecydujemy się na otwarcie salonu sprawdzamy wszystkie czynniki wskazujące czy dana lokalizacji jest dla marki i klienta atrakcyjna. Oczywiście wolimy otwierać salony firmowe w galeriach handlowych, jednak niektóre punkty lokowane na ulicach miast są kluczowe by dotrzeć do danej grupy docelowej, dotyczy to w szczególności mniejszych miast.
Jak układa się Państwu współpraca z zarządcami obiektów handlowych?
Odkąd marka Lavard pojawiła się w centrach handlowych nie mieliśmy problemu z zarządcami. Zawsze jesteśmy miło przyjmowani i zachęcani do działań, sprzyjających rozwojowi naszej marki. W końcu wszyscy mamy świadomość, że tylko obustronna współpraca może przynieść zadowalające wyniki dla ogółu.
W ubiegłym roku rozpoczęli Państwo działalność także w segmencie odzieży dla kobiet. Jak sprawdził się ten pomysł?
Tak, rozpoczęliśmy działalność w segmencie odzieży damskiej. Na obecną chwilę współpracujemy z najlepszymi polskimi producentami odzieży damskiej. Działania te przyczyniły się do otwarcia salonu duobrandowego Lavard i Bialcon w Przemyślu. Kolejny salon duobrandowy otworzymy jeszcze w tym miesiącu w centrum handlowym w Gdyni przy ul. Kazimierza Górskiego. Będzie to nasz trzeci salon oferujący kolekcję damską i męską.
Lavard stawia na dobry kontakt z klientami – informacje o marce śledzić można za pośrednictwem strony www, profilu na portalu społecznościowym Facebook czy Instagramie. Który kanał komunikacji z klientami jest w Państwa ocenie najefektywniejszy?
Zdecydowanie w erze Social Media najlepszym kanałem komunikacji z klientem jest Facebook. Pozwala nam bezpośrednio dotrzeć do użytkownika i adresować konkretne oferty do konkretnych odbiorców, co pozytywnie wpływa na utrzymanie relacji partnerskich z klientem. Wiele firm boi się konfrontacji w Social Media, my wręcz przeciwnie, czekamy na nie, gdyż każda opinia ze strony klienta jest dla nas motorem do działania.
Tagi: