Aleksandra Figas, Kukartka: Wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-02-24 | 10:04
Kukartka wraz końcem listopada 2011 roku uruchomiła nową odsłonę swojego sklepu internetowego, co wiązało się również z nowym wyglądem strony internetowej. Jak w perspektywie czasu firma może podsumować wprowadzone zmiany? Czy przyniosły zamierzone efekty? O minionym roku, nowych wyzwaniach i pomocy dla najbardziej potrzebujących opowiada Aleksandra Figas, asystent działu wsparcia sprzedaży.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów wprowadzenia zmian, a także zupełnie nowego wyglądu naszej strony internetowej www.kukartka.pl. Spodziewaliśmy się poprawy odwiedzin naszego serwisu, ale wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. W grudniu i styczniu przeżywaliśmy największy bum związany ze świątecznymi zamówieniami oraz z okazji Dnia Babci i Dziadka. Sukces ten zawdzięczamy przyjaznej nawigacji serwisu, ułatwiającej wyszukiwanie produktów i zamawianie ich, sympatycznej obsłudze naszych pracowników, którzy na co dzień zajmują cię naszymi klientami, akcjom promocyjnym oraz systematycznym wprowadzaniem nowości i informacji. Ponadto sama szata graficzna naszego serwisu też ma duże znaczenie. Wygląd strony jest teraz idealnie dostosowany do grupy naszych użytkowników. Mimo, iż mogłoby się wydawać, iż Kukartka skierowana jest przede wszystkim dla dzieci i młodzieży, z ostatnich naszych badań wynika, że jednak największą naszą grupą odbiorców są internauci przedziale wiekowym 20-35 lat, co przemawia za naszą ofertą produktową, którą oczywiście w tym kierunku będziemy rozwijać. W serwisie można teraz również znaleźć wszystkie najważniejsze informacje, wydarzenia, aktualne wiadomości, o tym, co się dzieje w kukartce, o planowanych otwarciach nowych sklepów, nowościach produktowych i kolekcjach wprowadzanych na rynek.
Ponadto wszechobecny Facebook wciągnął również i nas (www.facebook.com/Sklep.Kukartka), co przekłada się na świetną komunikację z osobami, które polubiły Kukartkę. Narzędzie to pomaga nam w dotarciu do szerokiego grona i publikacji wszelkich aktualności, organizowaniu konkursów i podejmowaniu innych ciekawych inicjatyw. Tylko w ciągu tych trzech miesięcy zanotowaliśmy dzięki nowej odsłonie ponad 73 tys. odwiedzin i ponad 520 tys. odsłon co świadczy o tym, że internauci nie tylko nas odwiedzają ale również chętnie przebywają w naszej witrynie. Od momentu funkcjonowania nowej odsłony zauważyliśmy również zdecydowany wzrost sprzedaży w naszym sklepie internetowym w stosunku do roku ubiegłego, z czego jesteśmy oczywiście bardzo zadowoleni i będziemy przykładać wszelkich starań by zatrzymać naszych dotychczasowych fanów a także przyciągnąć nowych użytkowników.
Jesteśmy zadowoleni z minionego 2011 roku, ponieważ mimo słabszej koniunktury rynkowej udało nam się utrzymać podobny poziom sprzedaży do ubiegłego roku, a w przypadku niemal połowy naszych sklepów udało nam się zanotować wzrost, ponadto uruchomienie nowego sklepu internetowego przyczyniło się do wzrostu sprzedaży w tej dziedzinie w czwartym kwartale. Zdecydowanie najbardziej gorącym i owocnym dla nas okresem są Święta Bożego Narodzenia oraz Dzień Babci i Dziadka gdzie w przypadku tego drugiego święta nasza oferta jest bardzo bogata w stosunku do produktów, które można znaleźć na rynku prezentowym, co przekłada się na sukces sprzedaży. Najwyższe wyniki odnotowujemy w czwartym i pierwszym kwartale dzięki wspomnianym już świętom (Boże Narodzenie i dzień Babci i Dziadka), ale także dzięki Walentynkom.
Okres drugiego i trzeciego kwartału jest okresem mniej wytężonej pracy, ale od kliku już lat staramy się wykorzystać inne święta i okazje, które przypadają w tym okresie, a które w naszej branży mogą przełożyć się na sukces sprzedaży. Niewątpliwie do takich okazji należą: Wielkanoc, Dzień Matki i Dzień Ojca, Dzień Chłopaka a także akcje, które przeprowadzamy z okazji ślubów, wieczorów panieńskich i kawalerskich, akcji powrotu do szkoły itp.
Miniony rok zaowocował również otwarciami dwóch sklepów franczyzowych: w Millenium Hall w Rzeszowie i w Galerii Echo w Kielcach, a także ośmiu punktów partnerskich w Zakopanem przy ul. Kasprusie, Koninie przy ul 11 Listopada, Oświęcimiu przy ul Powstańców Śląskich, Suwałkach przy ul. Dwernickiego, Nakle przy ul. Asnyka, Augustowie przy ul. Rynek Zygmunta Augusta, Oławie przy ul. Lipowej i Nowym Sączu przy ul Prażmowskiego. Styczeń tego roku rozpoczął się bardzo dobrze i trzymamy kciuki, żeby nasza sinusoida pięła się w górę.
Jak wiemy w związku z osłabioną koniunkturą utrzymanie sprzedaży w sklepach na bardzo dobrym poziomie od jakiegoś czasu jest nie lada sztuką, Jeszcze kilka lat temu nie trzeba było robić wiele, żeby sprzedaż rosła z miesiąca na miesiąc. Dziś nie jest już to takie proste, trzeba dokładać o wiele więcej starań i przeprowadzać różnych akcji, aby odwiedzalność była na właściwym i satysfakcjonującym nas poziomie. Niemniej jednak jesteśmy zadowoleni z obecnej sytuacji, częste wprowadzanie nowości i najlepiej rotujących produktów oraz akcje typu „Dzień Babci i Dziadka”, gdzie każdy wnuczek znajdzie prezent dla swoich dziadków, pomagają nam utrzymać przynajmniej taki sam poziom odwiedzalności od kilku lat, a w wielu placówkach przekładają się nawet na jej wzrost.
Wspieranie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest naszą tradycją już od kilku lat z tym, że do tej pory były to raczej wsparcia lokalne. W tym roku natomiast po raz pierwszy przekazaliśmy nasze produkty na aukcję ogólnoświatową prowadzoną przez allegro, co spotkało się z niemałym zainteresowaniem. W przyszłym roku planujemy zagrać jeszcze na większą skalę, mamy pewien ciekawy pomysł, którego na razie nie chcemy zdradzać, możemy jedynie powiedzieć, że będzie coś unikatowego od Kukartki dla WOŚP. Udział w Wielkiej Orkiestrze to nie jedyna działalność charytatywna jaką prowadzimy. Na co dzień staramy się docierać i wspierać instytucje, do których rzadko docierają inne organizacje. W większości działamy raczej lokalnie wspierając placówki przedszkolne i szkolne w najbliższym sąsiedztwie naszej siedziby. Ostatnio wsparliśmy Szkołę Podstawową w Szamotułach, Zespół Szkół Specjalnych przy ul Swoboda w Poznaniu, Dom Dziecka nr 1 z Poznania, Fundację „Otoczmy troską Życie Barbary Nowak” z Baranowa, „Polski Związek Niewidomych” z Poznania. Pod koniec ubiegłego roku mieliśmy po raz kolejny przyjemność wziąć udział w wydaniu kartki świątecznej dla Fundacji Urszuli Jaworskiej, którą wsparła również Pani Izabella Miko. Fundacja na co dzień wspiera pacjentów chorych na raka oraz zajmuje się programem rozwoju Rejestru Dawców Szpiku. W miarę naszych możliwości staramy się wywołać uśmiech na twarzach dzieci i dorosłych, którzy na co dzień muszą borykać się z trudnościami losu, bo jak mówi nasze motto jesteśmy po to „aby kogoś uszczęśliwić…”
Planujemy mocno rozbudować sieć sklepów franczyzowych, na terenie całej Polski, które kierujemy do dużych i średnich miast, lokalizacji przede wszystkim w centrach handlowych ale także głównych traktów handlowych. Sieć sklepów partnerskich natomiast chcemy rozbudować nie tylko w oparciu o duże miasta ale także mniejsze miejscowości. Koncept ten stworzony został właśnie z myślą o mniejszych lokalizacjach z mniejszą liczbą mieszkańców, gdzie w jednym sklepie Kukartka Partner właściciel skupia ofertę nie tylko naszej firmy, ale także prowadzi równoległa sprzedaż innych marek.
Już 1 marca planujemy otwarcie sklepu Kukartka na dworcu PKP w Warszawie, a w najbliższym czasie planujemy otworzyć 37 Punkt Partnerski tym razem w Chojnicach. Mamy nadzieję że rok 2012 r. okaże się jeszcze lepszy od 2011, ponieważ już teraz trwają rozmowy odnośnie kolejnych otwarć sklepów franczyzowych i partnerskich.
Zamierzamy cały czas rozwijać serwis internetowy, wprowadzać coraz więcej nowych produktów, a także stworzyć nowe wydarzenia. Z pierwszym eventem startujemy już w tym tygodniu - Gorący wtorek będzie polegał na systematycznej co tygodniowej akcji (w każdy wtorek) sprzedaży pojedynczych egzemplarzy produktów w bardzo atrakcyjnej cenie. Mamy nadzieję, że ucieszy to naszych stałych klientów, chcemy w ten sposób podziękować im za lojalność i przywiązanie do marki Kukartka. Z początkiem tego roku wprowadziliśmy do sprzedaży trzy nowe kolekcje Sheepworld „Hi sheep”,„Plush Costume” i „Love Cloud”, a już wkrótce w Kukartce będzie dostępna kolekcja Sheepworld wydana specjalnie z okazji Dnia Mamy.
Bardzo dużym wydarzeniem będzie przebudowanie i mocne odświeżenie naszej gamy produktów – pomysłów nie chcemy na razie zdradzać, ale podzielimy się nimi na krótko przed wprowadzeniem nowości na rynek. Kontynuując uczestnictwo w akcjach charytatywnych, w najbliższym czasie planujemy wesprzeć naszymi produktami Fundację „Mały Piesek Zuzi” z Poznania która prowadzi specjalne zajęcia rehabilitacyjne z psami zwane dogoterapią, a także Fundację „dr Clowna”, która pomaga chorym dzieciom przebywającym w szpitalach i placówkach specjalnych organizując zespoły terapeutów "doktorów clownów", którzy w kolorowych strojach i makijażu, obowiązkowo z czerwonym noskiem niosą małym pacjentom wspaniałą zabawową terapię, poprzez zabawę likwidując stres i napięcia związane z nietypową i często bardzo trudną sytuacją chorego dziecka.
Tagi:
Oceń artykuł:

Aleksandra Figas, Kukartka: Wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.