Aktualne trendy rynkowe zmuszają marketerów do automatyzacji działań

2022-10-13 | 08:00

Świat zmienia się bardzo szybko nie tylko ze względu na rozwój technologii informacyjnej, ale również na wyzwania, którym marketerzy muszą sprawnie i skutecznie stawić czoła. Co więcej rola marketingu w organizacjach po okresie pandemii wzrosła jeszcze bardziej - zauważa Wojciech Tulwin, Dyrektor Marketingu i PR sieci Recman.


Rozwój technologii w połączeniu z aktualną sytuacją rynkową w obliczu pandemii oraz wojny na Ukrainie wymusił dostosowanie się do otoczenia. Część z firm, która była zamknięta na zmiany, nie utrzymała się na rynku. Skuteczna reklama nadal pozostaje dźwignią handlu.

Aby zachęcać klientów do naszej oferty potrzebujemy coraz więcej wiedzy oraz dopasowanych działań marketingowych. Jednocześnie natłok informacji i dostępność wielu narzędzi marketingowych powodują, że komunikację należy planować w sposób przemyślany z nastawieniem na osiągnięcie nie tylko celów w krótkim terminie, ale przede wszystkim tych długoterminowych, które będą mieć realny wpływ na postrzeganie naszej marki.

Jako kluczowe obszary, na których powinniśmy się koncentrować, wskazałbym digitalizację i automatyzację działań. Szczególne znaczenie ma aktualnie jakość komunikacji oraz kampanii realizowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych, strony internetowej, aplikacji, wyszukiwarek czy newsletterów. Jednocześnie rosnące znaczenie odpowiedzialności organizacji za wpływ na społeczeństwo i środowisko powoduje redukcję nakładów na tradycyjny marketing.

W branży fashion ważną rolę w komunikacji z klientem odgrywają social media. W trakcie pandemii bardzo popularne stały się relacje live, a marki modowe często stawiały na działania reklamowe z udziałem influencerów. Czy będą oni sprzedawali efektywniej niż wykwalifikowana obsługa sklepu? Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Zasięgi znanych influencerów mogą imponować, ale wielu klientów nadal największe zaufanie ma do doradców, którzy ich obsługują, dlatego decyzję zakupową podejmują bezpośrednio w salonie. W dużej mierze uzależnione jest to od branży oraz profilu klienta. W branży klasycznej mody męskiej profesjonalna obsługa była, jest i pozostanie kluczowa. Zakup garnituru wymaga fachowego doradztwa, co jest w stanie zapewnić doświadczony personel. Należy jednak pamiętać, że niezależnie od kanału komunikacja marki powinna być spójna.

Biorąc pod uwagę rozwój technologiczny współczesny marketer powinien podążać za trendami i swobodnie korzystać z nowoczesnych narzędzi i platform marketingowych. To osoba, która z jednej strony potrafi tworzyć angażujący content wchodząc w dialog z klientem, a z drugiej strony potrafi właściwie analizować oraz interpretować dane, w celu wyciągnięcia odpowiednich wniosków z realizowanych kampanii. Dzięki dostępnym narzędziom marketerzy mogą precyzyjnej pokazywać efektywność podejmowanych działań.

Aktualne trendy rynkowe zmuszają marketerów do automatyzacji działań – szczególnie w obszarze związanym z segmentacją klientów oraz profilowaniem oferty. Wiedza o klientach często pochodzi z różnych źródeł, dlatego istotne jest, aby mieć szerszą perspektywę. Im lepiej dostosujemy prowadzone działania do oczekiwań klientów, tym możemy liczyć na lepsze wyniki. A im szybciej będziemy reagować i dostosować komunikację do bieżących wydarzeń, tym zwiększymy świadomość marki u odbiorcy oraz skuteczniej nawiążemy z nim relacje.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Fot: Recman Źródło: Recman

Aktualne trendy rynkowe zmuszają marketerów do automatyzacji działań

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.