Agnieszka Wrońska, Factory Warszawa Annopol: Kierujemy się zasadą społecznej odpowiedzialności biznes

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-09-09 | 08:26
Pół roku temu Warszawa po prawej stronie Wisły wzbogaciła się o pierwsze centrum outletowe Factory Warszawa Annapol. Drugi tego typu obiekt w mieście cieszy się do dziś wysokim wskaźnikiem odwiedzalności. Jak wspominają otwarcie przedstawiciele centrum oraz jakie mają plany na II poł. 2013 i czym zaskoczą klientów opowiedziała Agnieszka Wrońska, koordynator ds. marketingu w centrum outlet Factory Annopol i Ursus.

Od otwarcia minęło już niespełna pół roku. Jak Państwo podsumowują te pierwsze dni funkcjonowania?
W dzień otwarcia odwiedziło nas 31 500 osób, następnie w pierwsze pięć dni działalności liczba ta wzrosła do 99 000 osób. Oczywiście odwiedzają nas również goście zagraniczni – turyści, obcokrajowcy mieszkający w stolicy. Factory Warszawa Annopol to pierwsze centrum outletowe po prawej stronie Wisły.
Czy tuż po otwarciu, a także podczas budowy obiektu przeprowadzali Państwo badania dotyczące funkcjonowania obiektu?
Tak, przeprowadziliśmy badania zarówno przed jak i po otwarciu. Przed było to badanie jakościowe, na grupach fokusowych z populacją docelową. Były to osoby w wieku 25-45 lat, mieszkańcy dzielnic centralnych i północno-wschodnich, będący w zasięgu naszego catchment area. Badaniem objęto zwyczaje zakupowe i ocenę konceptu obiektu Factory Annopol. Obecnie realizujemy cykliczne badania zachowań klientów i projekty dedykowane pomysłom związanym z nowymi planami marketingowymi.
Czym charakteryzuje się tenant mix Factory Annapol?
Tenant mix daje możliwość dokonania zakupów ubrań i dodatków znanych marek, zawsze od 30 do 70 proc. taniej, niż w sklepach regularnych.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
W przerwach między zakupami nasi klienci mogą między innymi skorzystać z pokoju ForRest (miejsce stylizowane na leśny zagajnik, ekologiczna przestrzeń odpoczynku). Zależy nam na komforcie naszych klientów i na tym, aby czas spędzony w Factory Annopol był miłym wspomnieniem. Nasi klienci znajdą w centrum kawiarnie, restauracje, bezpłatny plac zabaw dla dzieci oraz salę zabaw Jupi Park. Centrum Factory Annopol zadbało także o to, aby znajdowała się w nim strefa, wyposażona w wygodne fotele.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
Nie prowadzimy typowych eventów, nasza koncepcja działania wyróżnia się w ten sposób, że główny nacisk kładzie na korzyść wynikającą z zakupów w outlecie. W wybrane piątki miesiąca, w centrum organizowane są akcje Piątek Pełen Okazji, podczas których na klientów Factory Annopol – przez cały dzień czekają unikalne rabaty i promocje.
A jeżeli już odbywają się jakiekolwiek wydarzenia to jakiego typu są to akcje?
Jeżeli jednak decydujemy się na event jest to zawsze coś, co wyróżnia na tle konkurencji. W pierwszym miesiącu swojej działalności Centrum Outlet Factory Warszawa Annopol zorganizowało akcję Stylowy Recykling, gdzie w specjalnie przygotowanym kontenerze mieszkańcy Warszawy w zamian za bony na zakupy mogli zostawiać ubrania, które przekazywane były na cele statutowe PCK. Za każdy pozostawiony kilogram pozostawionej odzieży klienci otrzymywali bon na zakupy o wartości 10 zł.
Na początku maja przeprowadziliśmy akcję „Stylowy tramwaj”. Przystanki tramwajowe na odcinku niemal 30 km w Warszawie zamieniły się w wybiegi dla modelek. Dzięki temu w dostępny sposób została zaprezentowana obecna oferta najemców Factory – modelki miały na sobie wyłącznie stroje, które można nabyć w Factory. Oglądający pokazy pasażerowie byli zachęcani do zakupów w Factory – otrzymywali w prezencie eko torby na zakupy z napisem „Manifest Your Style”. Pokazy na przystankach budziły zadziwienie, ciekawość i bardzo pozytywne reakcje.
Wspierają Państwo również działania proekologiczne?
Kierując się zasadą społecznej odpowiedzialności biznesu poza zbieraniem elektrośmieci Factory (poprzez specjalnie przygotowane animacje i zabawy) zachęcało swoich najmłodszych klientów do ekologicznej postawy. Na najmłodszych czekały również upominki przygotowane przez najemców. Na początku czerwca w Factory Annopol przeprowadzona była także zbiórka elektroodpadów. Wynik akcji to 1 400 kilogramów zebranego mało i wielkogabarytowego sprzętu. Pozostawiający nieprzydatny sprzęt klienci otrzymywali od Factory drzewka ozdobne.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Tym, co nas szczególnie odróżnia od konkurencji, to ceny, które zawsze są tańsze od 30 do 70 proc. Poza tym Factory stawia na styl. Kampania Manifest Your _ Style, którą klienci centrów Factory, w tym też Factory Annopol, zobaczyli wiosną 2013 roku, to nowa interpretacja filozofii Manifest Your Style. Tym razem koncepcja została rozszerzona o intrygujące, dualistyczne projekty reklam. Modele i modelki ubrane w najnowsze kolekcje prezentowały jednocześnie dwie różne stylizacje. Hasło kampanii „Manifest Your _ Style” zachęca do prezentacji swojego stylu. Tym razem skupiliśmy się na pewnej dwuznaczności, która jest wyznacznikiem charakteru, a może być akcentowana ubiorem.
Czy teraz, po pół roku działalności możemy powiedzieć, że otwarcie galerii spełniło oczekiwania właściciela?
Otwarcie Factory Annopol było ogromnym sukcesem. Parking przy Factory Annopol pękał w szwach. Wyniki odwiedzalności i sprzedaży zarówno w dniu otwarcia i w pierwszym miesiącu znacznie przekroczyły nasze założenia.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2013 roku?
Do końca roku mamy zaplanowanych kilka działań ambientowych, które niewątpliwie zaskoczą mieszkańców Warszawy, jednak szczegółów na razie nie mogę zdradzić.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Wrońska, Factory Warszawa Annopol: Kierujemy się zasadą społecznej odpowiedzialności biznes

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.