Program lojalnościowy w postaci karty stałego klienta Karta Grzechu Warta w Galerii Askana w Gorzowie Wielkopolskim wystartował 17 października 2011 r. Wdrażając system wzorowaliśmy się na dobrych praktykach innej Galerii działającej w grupie Caelum Development. Galeria Wisła w Płocku z sukcesem wdrożyła i prowadzi program oparty na podobnych zasadach. Askana działa już piąty rok i zdążyła wypracować sobie mocną pozycję zarówno w Gorzowie, jak i regionie. Dynamiczny rozwój sprawił, że Galeria jest stabilna pod względem poziomu obrotów, footfall’u, a jej marka powszechnie znana. Uznaliśmy, że jest to idealny moment, by docenić stałą grupę klientów centrum i uruchomić program lojalnościowy, jako narzędzie wspomagające działania zmierzające do budowania pozytywnych relacji z klientem, ale również jako bodziec i zachęta dla nowej grupy naszych klientów.
Kartę może otrzymać każdy pełnoletni klient, który dokona zakupów na terenie Galerii Askana na dowolną kwotę i zgłosi się z paragonem do Punktu Obsługi Klienta. W Punkcie należy wypełnić formularz rejestracyjny i odebrać kartę. Klient może także wypełnić formularz rejestracyjny online na stronie programu www.program.galeria-askana.pl i odebrać kartę w ciągu 7 dni w POK (po okazaniu paragonu ). Za każdą transakcję zrealizowaną na terenie Galerii Askana (poza delikatesami „Bomi”) Klientowi przysługują punkty, standardowo za każde 10 zł, klient otrzymuje 1 pkt. Poza nagrodami gwarantowanymi na posiadaczy karty czeka wiele wartości dodanych, m.in. rabaty
w salonach Galerii Askana ale również bonusy u partnerów zewnętrznych. Posiadacze karty są bowiem uprawnieni do uzyskania zniżek u naszych partnerów zewnętrznych, którzy docenili Program i potencjał jaki ze sobą niesie włączając się do stałej współpracy. Po okazaniu Karty Grzechu Wartej Galerii Askana, klient zyskuje rabaty za zakupione towary lub usługi także poza Galerią. Posiadacze karty są również na bieżąco informowani drogą mailową o nowych promocjach, czy atrakcjach w Galerii.
Nieodłączną częścią programu jest system zarządzania, dzięki któremu mamy możliwość bieżącego kontrolowania prawidłowości jego funkcjonowania. Dzięki statystykom, do których mamy dostęp, możemy nagradzać klientów szczególnie aktywnych. Przykładem takiej praktyki jest ostatnia z akcji organizowanych przez Galerię Askana, w której klienci korzystający z karty otrzymują bonusy z racji aktywnego uczestnictwa w programie. Każdy klient posiadający Kartę Grzechu Warta ma możliwość bieżącego sprawdzenia swoich transakcji poprzez dostęp do swojego konta on-line, zabezpieczonego indywidualnym hasłem.
Pierwsze cztery miesiące funkcjonowania programu lojalnościowego w Galerii pokazują, że jest to forma, która spotkała się z zainteresowaniem i uznaniem naszych klientów. Lojalność buduje się latami, nie inaczej było i w przypadku naszej Galerii. Karta Grzechu Warta jest narzędziem pozwalającym nam docenić dotychczasowe przywiązanie do Galerii, a dzięki korzyściom płynącym z jej posiadania, zyskać nowe grono lojalnych i zadowolonych klientów. Musimy dać sobie jeszcze kilka miesięcy, by móc obiektywnie spojrzeć na wyniki i ocenić rezultaty. Na dzień dzisiejszy są one zadowalające, co potwierdzają statystyki, którymi dysponujemy. Wg stanu na koniec stycznia do programu dołączyło 2712 klientów. Średnio miesięcznie przybywa nam prawie 800 stałych klientów, którzy decydują się na Kartę Grzechu Wartą. Częstotliwość zakupów jest na tyle duża, że nie są to bynajmniej karty z jedną transakcją, a ich liczba sięga średnio kilkunastu miesięcznie.
Program lojalnościowy Karta Grzechu Warta był wprowadzany w Galerii Askana dwuetapowo, z wykorzystaniem kampanii teaserowej, a następnie kampanii informacyjno-promocyjnej. Akcja promocyjna była prowadzona z wykorzystaniem wielu nośników: outdooru, radia, prasy, plakatów, ulotek, czy Internetu. W komunikacji posłużyliśmy się bardzo silnym przekazem modelki stylizowanej na diablicę oraz połączyliśmy ten przekaz z jednoznacznym hasłem: Karta Grzechu Warta. Każdorazowo, kampania była wsparta działaniami PR. Specjalnie dla naszych klientów utworzyliśmy Punkt Obsługi Klienta, który jest otwarty w godzinach funkcjonowania Galerii. Dzięki temu klienci mają możliwość uzyskania wszelkich informacji na bieżąco, w trakcie zakupów. Na miejscu również mogą złożyć zamówienie na nagrodę, a następnie ją odebrać. Mogą również zarejestrować dokonane przez siebie transakcje i zasilić swoje konto kolejnymi punktami. Ponadto, istotnym źródłem wiedzy o programie jest strona internetowa pełniąca rolę informacyjną o programie, zasadach i nagrodach, ale to nie wszystko. Klient ma możliwość zalogowania się i sprawdzania na bieżąco stanu swojego konta a także złożenia zamówienia wraz z funkcją śledzenia jego statusu na stronie internetowej programu www.program.galeria-askana.pl. Ponadto, popularyzujemy nasz Program również podczas eventów organizowanych w Galerii.
Tagi: