Agnieszka Śliwka-Gumienna, Galeria Sucholeska: Poszukujemy nieszablonowych marek

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-06-20 | 08:00
Choć wielu drobnych, lokalnych najemców uważa, że centra handlowe nastawione są na współpracę jedynie z dużymi sieciami, to jednak bez trudu można znaleźć takie galerie, które właśnie mniejszym markom oferują atrakcyjne warunki i możliwości rozwoju. Jedyną z nich jest Galeria Sucholeska. O współpracy z indywidualnymi najemcami, sztuce doboru lokalizacji i lokalnym charakterze galerii rozmawiamy z Agnieszką Śliwką-Gumienną, kierownikiem ds. rozwoju Galerii Sucholeskiej.

Czy mniejsi przedsiębiorcy, mniej znane firmy są mile widzianymi najemcami Państwa centrum?
Tak - jesteśmy galerią lokalną, więc skupiamy się na najemcach proponujących usługi typu: dorabianie kluczy, krawiec, pasmanteria, optyk itp., ale także ogólnodostępne w galeriach typu odzież. Nasi najemcy to firmy zarówno lokalne jak i większe sieciowe. Zależy nam na tym, aby lokalni mieszkańcy mogli w naszej galerii zakupić rożne produkty i usługi. W naszej galerii jest ich cale spektrum: biuro podróży, kantor, kwiaciarnia, odzież dziecięca, młodzieżowa, damska, męska, salon prasowy, restauracja, cukiernia, optyk, bielizna, obuwie, wina i specjały, sklep papierniczo- zabawkowy, salonik marketingowy, krawiec, pasmanteria, dorabianie kluczy, fryzjer, kosmetyczka, lekarz rodzinny, salon fitness, dentysta, ginekolog, dietetyk i inne. Naszymi najemcami są często mieszkańcy gminy Suchy Las, którzy widząc rozwój galerii często decydują się na rozpoczęcie (lub rozwój) swojego biznesu właśnie u nas.
Czym starają się Państwo te lokalne firmy przyciągnąć?
Mamy dla nich preferencyjne warunki najmu w pierwszym okresie współpracy, bezpłatne miejsca i możliwości promocji w samej galerii.
Czy mogą liczyć także na wsparcie promocyjne, marketingowe?
Tak, Galeria ma ustalone środki promocyjne i prowadzi działania marketingowe i eventowe promujące wszystkie marki. Np. podczas Świąt Wielkanocnych kiermasz świąteczny łączący dwie współpracujące nasze galerie – Galerię Sucholeską i galerię wnętrz Arkada. Zawsze organizujemy eventy dedykowane konkretnym świętom np. walentynki, dzień kobiet, dzień dziecka, dzień mamy, Święta Wielkanocne i Boże Narodzenie. Przygotowujemy także kartę Galerii Sucholeskiej promującej poszczególne marki w galerii.
Czasem drobni najemcy mają problem z doborem odpowiedniej lokalizacji dla swojego sklepu. Jak stara się im Pani pomóc?
Faktycznie, często zapytują czy ich branża wkomponuje się w oczekiwania klientów galerii. Robię swoje analizy i mogę doradzić co się powinno sprawdzić. Sami zresztą poszukujemy nieszablonowych marek, ale zwracamy uwagę na ofertę, ceny, nastawienie na rozwój. Zależy nam na tym, by najemca miał świadomość iż tworzymy wspólnie jakiś biznes i musimy wzajemnie się wspierać i współpracować. Osobiście najmując lokale staram się szczegółowo rozmawiać z najemcami na temat ich planów rozwoju w galerii. Jest to dla nas ważny czynnik.
A jakie elementy stanowią w Pani ocenie najczęstsze problemy w relacjach pomiędzy zarządcami centrów handlowych, a drobnymi, lokalnymi najemcami?
Zdecydowanie reklama. Mniejsi najemcy nie mają tylu środków na reklamę jak ci więksi stąd trudniej im zaistnieć w samej galerii. Jednak są bardzo otwarci na wspólne działania i staramy się ich wspierać.
No właśnie, drobni najemcy skarżą się często, że centra handlowe nastawione są na współpracę tylko z dużymi sieciami handlowymi. Czy Pani podziela ten pogląd?
Nie zgodzę się z tym. Wręcz przeciwnie, bardzo często mniejsze galerie – lokalne wygrywają tym, że skupiają marki wyjątkowe, których nie ma nigdzie indziej. To jest coś co nas wyróżnia. Przykładowo: restauracja Apetit słynąca ze wspaniałej kuchni, Sushi MAIKO – restauracja sushi, sklepy multibrandowe, skupiające najlepsze marki odzieży kobiecej, męskiej czy też dziecięcej, butik z polską bielizną, salonik marketingowy (jedyny w Polsce w centrum handlowym), jeden z najlepszych salonów optycznych marki Rodenstock i wiele innych. Dodatkowo mamy szereg usług lokalnych takich jak lekarz rodzinny, ginekolog, optyk, okulista, dietetyk, salon kosmetyczny, fryzjer, fitness, dorabianie kluczy, pasmanteria, krawiectwo, pralnia, szkoła językowa, kantor. Oczywiście znajdują się w naszej galerii także marki sieciowe: Rossmann, salon kosmetyczny Dr. Irena Eris, elektryczne papierosy marki Ebull, sieć profesjonalnych salonów optycznych Perfect Eye Optic, biuro podróży Happy Holiday, sieć salonów fitness Fabryka Formy, Cukiernia Sowa i inne.
Czy zatem zarządzanie galerią handlową o lokalnym charakterze różni się od zarządzania obiektem zlokalizowanym w dużym mieście?
Tak, zarządzanie galerią lokalną jest diametralnie różne od zarządzania większą galerią w centrum miasta. Z pewnością jednak ma się lepszy kontakt z najemcami i co ważne możliwość promocji naprawdę unikatowych marek.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Śliwka-Gumienna, Galeria Sucholeska: Poszukujemy nieszablonowych marek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.