Agnieszka Olszewska, Cushman & Wakefield: Centra wygodnych zakupów to potrzebne miejsca

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-07-13 | 08:00
W ciągu ostatniego roku, na mapie handlowej Polski pojawiło się kilkanaście obiektów typu convenience. Centra wygodnych zakupów powstały m.in. w Skierniewicach, Ząbkach i Łodzi. Są to obiekty charakterystyczne, które wymagają również specyficznego podejścia do komercjalizacji. Charakter tego rodzaju działalności przybliża Agnieszka Olszewska, Associate, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych Cushman & Wakefield.

Centra wygodnych zakupów to potrzebne miejsca, w których można robić szybkie, codzienne zakupy. Sądzę, że wielu klientów docenia i zacznie coraz bardziej doceniać formułę takich obiektów, którym przyświeca łatwość, dostępność, wygoda i szybkość. Blisko domu, w drodze z pracy, ze szkoły bez konieczności dalszej wyprawy i spędzania dodatkowego czasu pod dachem dużej nowoczesnej galerii. Formuła jest idealnym rozwiązaniem na zakupy pierwszej potrzeby, przy bardzo malej ilości czasu w ciągu tygodnia, skorzystania z podstawowych usług - bank, pralnia, poczta, drogeria itp. Niestety nie zawsze w centrach typu convenience znajdziemy bardziej wyszukany produkt, którego akurat potrzebujemy. Ograniczeniem może być także zawężona oferta branżowa, ale nie nazwałabym tego wadą, gdyż duże zakupy, które są planowane i dokonywane cyklicznie, klienci będą robić w dużych destynacjach handlowych i korzystać z nich w zależności od danej potrzeby w określonym momencie - jak np meble, sezonowa zmiana odzieży czy sprzęt rtv agd.
A jak przebiega komercjalizacja? Z pewnością przy doborze najemców w obiektach typu convienience na obecnym etapie rynku posługujemy się pewną stałą pulą marek. Obiekty te nie mają z reguły wielkiego metrażu, wiec należy bardziej zadbać o skład branżowy i kompleksowość oferty niż wyłącznie o wielkich graczy i sklepy wielkopowierzchniowe. Choć i takie będą się w tych obiektach rozwijać - jak np. H&M czy Empik. Bardzo istotne wiec jest utrzymanie jakościowej oferty usługowej - fryzjer, pralnia, szkoła językowa, operator spożywczy, bank, cukiernia, kiosk, usługi telekomunikacyjne, optyk, oferta medyczna Itp. Obserwujemy duże zainteresowanie takimi inwestycjami, co potwierdzają dotychczasowe otwarcia.
Myślę, że perspektywy rozwoju tego rynku są obiecujące, następuje wyraźny wzrost tego typu lokalizacji. Nie jest to jeszcze rynek nasycony.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Olszewska, Cushman & Wakefield: Centra wygodnych zakupów to potrzebne miejsca

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.