Szacuje się, że 152 miliony Amerykanów, czyli prawie połowa ludności USA, będzie robić zakupy w najbliższy weekend. Wtedy to wypada tzw. Black Friday. W zeszłym roku w tym okresie klienci za oceanem wydali prawie 45 miliardów dolarów. Na takie wyniki w Polsce nie ma na razie co liczyć - nie okopujemy wejść do centrów handlowych, nie rozbijamy tam namiotów, ale nadchodzące święta z pewnością można już odczuć. W grudniu ruch w centrach handlowych zwiększa się średnio o 30% w porównaniu z listopadem, natomiast tuż przed Świętami, nawet w dni pracujące frekwencja jest na podobnym poziomie co w weekendy w pozostałych miesiącach. Przygotowania do najbardziej wzmożonego okresu zakupów w roku, ruszyły pełną parą. O działaniach przedświątecznych Galerii 3 Stawy opowiada Agnieszka Nizio, dyrektor Centrum Handlowego 3 Stawy w Katowicach.
Planowanie dekoracji i wydarzeń świątecznych rozpoczyna się już latem. Wszystko montowane jest pod koniec listopada, by zdążyć na weekend poprzedzający 6 grudnia. Wtedy to rozpoczyna się świąteczny szał zakupów. Druga fala zwiększonych odwiedzin zwykle przypada na okres po 15 grudnia. W weekendy i tuż przed wigilią frekwencja jeszcze wzrasta, a Święta Bożego Narodzenia bynajmniej nie kończą okresu wzmożonych zakupów. W ostatnich latach po świętach, aż do Sylwestra, często mamy więcej klientów niż przed wigilią. Wynika to głównie z dużych obniżek cen kolekcji i faktem, że dla wielu ten okres jest wolny od pracy.
Szczególną uwagę w tym okresie zwracamy na odśnieżenie miejsc parkingowych. Dla klientów każde wolne miejsce jest na wagę złota, dlatego musimy być pewni, że śnieg nie pokrzyżuje im zakupowych planów.
Nasze centrum przygotowuje w tym roku imprezę Mikołajkową. Wydajemy również katalog z pomysłami na świąteczne prezenty. Będzie on dostępny dla klientów od 6 grudnia.
Według raportu Deloitte przeciętna polska rodzina zostawi w sklepach prawie 2000 zł. Ponad 85% ludzi ma zamiar zrobić zakupy drogą tradycyjną, głównie w sklepach wielkopowierzchniowych. Zwykle w grudniu staramy się odciążyć najemców od dodatkowych obowiązków związanych z akcjami marketingowymi. Zdajemy sobie sprawę z tego, że muszą sobie radzić z przyjmowaniem zdecydowanie większych dostaw towarów oraz obsługą setek klientów.
Tagi: