Agnieszka Mosurek-Zava, Douglas: Wyróżnia nas przede wszystkim wyjątkowa jakość serwisu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-16 | 08:00
Jakie elementy strategii marketingowej/filozofii zarządzania wyróżniają sieć perfumerii Douglas na tle konkurencji? Jakie kluczowe działania zadecydowały o sukcesie firmy? O tym opowiada Agnieszka Mosurek-Zava, Prezes Douglas Polska.

Wyróżnia nas przede wszystkim wyjątkowa jakość serwisu. Składa się na to wyjątkowa obsługa, ekspercka wiedza konsultantów, doradztwo, uprzejmość, ale też bezpłatne pakowanie kosmetyków na prezent. Douglas ma też unikalną ofertę, którą bardzo doceniają Polacy – są to nie tylko światowe marki, ale też oferta usługowa – manicure, pedicure, gabinety kosmetyczne w perfumeriach oraz Akademia Makijażu. Douglas jest siecią handlową dającą wyjątkowe możliwości wizualizacji marek naszym partnerom handlowym. Dlatego tylko w Douglas można kupić światowe marki typu makijaż Giorgio Armani Cosmetics czy Bobbi Brown, kremy La Mer czy zapachy Toma Forda. Są to marki, które pokochały Polki, a jednocześnie marki, które wymagają ponadstandardowej oprawy w perfumerii.
Internet to dla nas priorytetowy kanał sprzedaży. Internetowa perfumeria Douglas działa już blisko półtora roku. Jest to pierwsza w pełni autoryzowana przez dostawców perfumeria internetowa w Polsce. Uruchomienie e-perfumerii wpisuje się w naszą strategię multi channel, która jest najnowszym trendem w handlu detalicznym. Polega ona na tworzeniu platform łączących handel stacjonarny z internetowym. Jak skomentowało Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka nasz sklep internetowy, w którym polski konsument ma pewność zakupu oryginalnych produktów kosmetycznych, to krok w kierunku uporządkowania rynku internetowych zakupów tej kategorii. Obroty w sklepie internetowym rozwijają się dynamicznie i są porównywalne z wynikami średniej perfumerii.
W 2011 roku otworzyliśmy 11 nowych sklepów. Jesteśmy największą siecią perfumerii w Polsce, z portfelem 97 placówek w 48 miastach. Stworzyliśmy unikalną na polskim rynku koncepcję House of Beauty, najpierw w warszawskiej Arkadii (jest to największa perfumeria w Polsce, o powierzchni 1200 mkw.), a potem na mniejszą skalę w innych miastach − w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, szczecińskiej Kaskadzie i galerii Echo w Kielcach. Jesienią 2011 otworzyliśmy też nasz sklep w CH Targówek w Warszawie w nowym formacie, tzw. kompaktowym, który oznacza maksymalnie efektywne wykorzystanie niewielkiej powierzchni, z jasną nawigacją dla konsumenta.
W 2011 roku rozwijaliśmy własną markę kosmetyków. Wprowadziliśmy m.in. nowatorski koncept XL.xs – czyli kosmetyki do pielęgnacji twarzy i demakijażu w dwóch zróżnicowanych pojemnościach dla rodziny (XL) oraz na podróż (xs). Pojawiła się nowa linia kąpielowa Douglas Sohne, kompletna linia do pielęgnacji dłoni i paznokci – Nails Hands Feet, czy autorska kolekcja lakierów do paznokci Douglas Absolute, które wyróżnia ponadprzeciętna trwałość.
Dzisiaj Douglas to największa sieć perfumerii w Polsce – 97 sklepów w 48 miastach. W najbliższym czasie zaprosimy klientów do setnej perfumerii. Rozwijamy się dynamicznie, tworzymy nowe formaty perfumerii, udoskonalamy istniejące sklepy. W każdym roku otwieramy ok. 10 nowych sklepów.
Na 18 rynkach w Europie mamy blisko 1200 perfumerii. W 2012 roku przewidywane jest otwarcie około 40 nowych sklepów w całej Europie. Będziemy rozwijać się głównie w krajach, w których Douglas jest liderem rynku. W 2012 roku będziemy też realizować strategię multi chanel. W tym obszarze mamy zdecydowaną przewagę nad sprzedawcami detalicznymi, którzy ograniczają się tylko do obecności w internecie. Mamy najnowocześniejsze sklepy online, oprócz blisko 1200 wyjątkowych perfumerii tradycyjnych.
Obecnie w Polsce działa ponad 250 perfumerii selektywnych, a na rynkach porównywalnych jest ich kilka tysięcy. Rynek perfumerii w naszym kraju nadal rośnie. Z ciekawością przyglądamy się zmieniającym się potrzebom Polaków, ich gustom kosmetycznym, i tworzymy taką ofertę, by była jak najlepiej dopasowana do preferencji konsumentów. Widzimy, że Polki potrzebują dobrego doradcy, który podpowie, jak podkreślić urodę, zadba o kondycję skóry, nauczy trików makijażowych – stąd tak bardzo stawiamy na najlepszy serwis, unikalne doradztwo oparte na indywidualnej relacji konsultant-konsument, najlepszy wybór kosmetyków światowych marek. Widzimy też, że Polki chcą mieć wszystko pod jednym dachem, dlatego rozwijamy zintegrowaną ofertę kosmetyczną – najciekawsze nowości oraz usługi kosmetyczne w gabinetach na terenie perfumerii.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Mosurek-Zava, Douglas: Wyróżnia nas przede wszystkim wyjątkowa jakość serwisu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.