Agnieszka Mielcarz, Forum Gliwice: Nie chcemy działać impulsywnie, lecz długofalowo

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-12-04 | 08:57
Dzięki przeprowadzonym badaniom i analizom zarządcy obiektu, a tym samym organizatorzy loterii wiedzą, że to działanie marketingowe jest odpowiedzią na potrzeby klientów. Oryginalność nagrody oraz dostępność loterii to jedynie pierwsze dwa elementy sukcesu. O organizowaniu, idei konkursów w centrach handlowych oraz związanej z tym reklamie opowiedziała Agnieszka Mielcarz, dyrektor zarządzający CH Forum w Gliwicach.

W CH Forum stawiamy na loterie, gdyż – mówiąc wprost – chcą tego nasi klienci. Wynika to z przeprowadzonych przez nas badań i analiz. Od ponad roku loterie mają u nas tematykę podróżniczą, gdyż główną nagrodą w nich jest atrakcyjny wyjazd zagraniczny połączony, o ile to możliwe, z zakupami w asyście znanego stylisty. To oczywiście ma podkreślać profil naszej działalności. Co do nagrody głównej: uważamy, że to nie jest kwestia jedynie jej wartości, lecz przede wszystkim oryginalności, atrakcyjności. Praktycznie nie sposób kupić w biurze podróży wycieczek z tak ekskluzywnym programem, jaki zaoferowaliśmy uczestnikom ubiegłorocznej loterii „Pod dachami Paryża”, czy właśnie dobiegającej końca loterii „Happy New York”. Klientów przyciągają też egotyczne destynacje – stąd wybór wiosną RPA, jako celu podróży.
Frekwencję uczestników tego rodzaju akcji prosprzedażowych i ich popularność budujemy raczej za pomocą oryginalności nagrody i łatwej dostępności loterii. Nie chcemy działać impulsywnie, lecz długofalowo i taki też efekt zakładamy. Nasze loterie, oprócz tego, że mają wspierać frekwencję i obroty w danych miesiącach, muszą też budować wizerunek centrum i lojalność jego klientów. Cykliczność organizowanych loterii służy temu celowi. Tej jesieni w loterii „Happy New York” uczestnicy mieli możliwość natychmiastowego skanowania paragonów w Klikomatach (specjalne urządzenia dotykowe w formie mega smartfonów) i sprawdzenia „na żywo” statusu wygranej natychmiastowej. Ponadto losowaliśmy nagrody tygodniowe. Taka formuła jest naszym zdaniem efektywna, gdyż silniej angażuje klienta.
Preferujemy loterie, które same w sobie nie są skomplikowane. Są one ponadto pozbawione elementu subiektywnej oceny, co zdarza się przy konkursach. CH FORUM jest galerią z przewagą salonów modowych, zatem musimy brać pod uwagę tę specyfikę. Wolimy, aby nasi klienci więcej czasu spędzali w przymierzalniach, niż ślęcząc nad konkursowym kuponem i próbując wymyślić jakieś konkursowe hasło. Tego rodzaju techniki konkursowe stosujemy jedynie przy okazji mniej istotnych wydarzeń, a wartość nagród w nich jest o wiele mniejsza niż w loteriach.
Loterie są stałym elementem naszego kalendarza marketingowego. Dla nas ważna jest ich cykliczność i budowa za ich pomocą relacji z klientem. Skoro mają priorytet, do ich promocji wykorzystujemy wszystkie regularne kanały komunikacji (m.in. tablice zewnętrzne, nośniki w centrum, prasę, radio). Chętnie promujemy je także organizując wyróżniające się ambienty lub inne akcje niestandardowe.
Wcześniej wspomniałam o ambientach promujących loterie. Uważamy bowiem, że skuteczna kampania to nie tylko kwestia wielkości budżetu, lecz przede wszystkim atrakcyjności przekazu. Intrygujące akcje na mieście czy w centrum, nawiązujące do tematyki loterii, są skutecznym narzędziem promocji.

Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Mielcarz, Forum Gliwice: Nie chcemy działać impulsywnie, lecz długofalowo

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.