W CH Forum stawiamy na loterie, gdyż – mówiąc wprost – chcą tego nasi klienci. Wynika to z przeprowadzonych przez nas badań i analiz. Od ponad roku loterie mają u nas tematykę podróżniczą, gdyż główną nagrodą w nich jest atrakcyjny wyjazd zagraniczny połączony, o ile to możliwe, z zakupami w asyście znanego stylisty. To oczywiście ma podkreślać profil naszej działalności. Co do nagrody głównej: uważamy, że to nie jest kwestia jedynie jej wartości, lecz przede wszystkim oryginalności, atrakcyjności. Praktycznie nie sposób kupić w biurze podróży wycieczek z tak ekskluzywnym programem, jaki zaoferowaliśmy uczestnikom ubiegłorocznej loterii „Pod dachami Paryża”, czy właśnie dobiegającej końca loterii „Happy New York”. Klientów przyciągają też egotyczne destynacje – stąd wybór wiosną RPA, jako celu podróży.
Frekwencję uczestników tego rodzaju akcji prosprzedażowych i ich popularność budujemy raczej za pomocą oryginalności nagrody i łatwej dostępności loterii. Nie chcemy działać impulsywnie, lecz długofalowo i taki też efekt zakładamy. Nasze loterie, oprócz tego, że mają wspierać frekwencję i obroty w danych miesiącach, muszą też budować wizerunek centrum i lojalność jego klientów. Cykliczność organizowanych loterii służy temu celowi. Tej jesieni w loterii „Happy New York” uczestnicy mieli możliwość natychmiastowego skanowania paragonów w Klikomatach (specjalne urządzenia dotykowe w formie mega smartfonów) i sprawdzenia „na żywo” statusu wygranej natychmiastowej. Ponadto losowaliśmy nagrody tygodniowe. Taka formuła jest naszym zdaniem efektywna, gdyż silniej angażuje klienta.
Preferujemy loterie, które same w sobie nie są skomplikowane. Są one ponadto pozbawione elementu subiektywnej oceny, co zdarza się przy konkursach. CH FORUM jest galerią z przewagą salonów modowych, zatem musimy brać pod uwagę tę specyfikę. Wolimy, aby nasi klienci więcej czasu spędzali w przymierzalniach, niż ślęcząc nad konkursowym kuponem i próbując wymyślić jakieś konkursowe hasło. Tego rodzaju techniki konkursowe stosujemy jedynie przy okazji mniej istotnych wydarzeń, a wartość nagród w nich jest o wiele mniejsza niż w loteriach.
Loterie są stałym elementem naszego kalendarza marketingowego. Dla nas ważna jest ich cykliczność i budowa za ich pomocą relacji z klientem. Skoro mają priorytet, do ich promocji wykorzystujemy wszystkie regularne kanały komunikacji (m.in. tablice zewnętrzne, nośniki w centrum, prasę, radio). Chętnie promujemy je także organizując wyróżniające się ambienty lub inne akcje niestandardowe.
Wcześniej wspomniałam o ambientach promujących loterie. Uważamy bowiem, że skuteczna kampania to nie tylko kwestia wielkości budżetu, lecz przede wszystkim atrakcyjności przekazu. Intrygujące akcje na mieście czy w centrum, nawiązujące do tematyki loterii, są skutecznym narzędziem promocji.