Zaprosiliśmy do współpracy mieszkańców miasta z kilku względów. Po pierwsze, w epoce mediów społecznościowych, wspólne budowanie treści postrzegamy jako naturalne. Po drugie, chcieliśmy także zmniejszyć dystans. Zaakcentować, że w centrum naszego zainteresowania stoi klient. Nie anonimowa modelka ze stocka, a prawdziwa osoba. Zwyczajni ludzie z Wrocławia. Zwyczajni, ale niezwykli. Ważnym elementem kampanii stało się także samo miasto. Na drugim planie każdego z billboardów aktualnej kampanii znalazły się bowiem wrocławskie kamienice, mosty, place. W tej warstwie, komunikat kampanii reklamowej brzmi: Pasaż Grunwaldzki jest częścią wrocławskiego krajobrazu. Żyje tym, czym wrocławianie. Tak skonstruowana kampania reklamowa jest spójna z realizowaną przez nas szerszą strategią marketingową i komunikacyjną.
Twarzą kampanii reklamowej Pasażu Grunwaldzkiego mógł zostać każdy, bez względu na wiek czy płeć. Jedynym kryterium była fotogeniczność. Zorganizowaliśmy otwarty casting, w którym udział wzięło około 600 osób. Do wspólnej zabawy zapraszaliśmy wrocławian w prasie, internecie i przy pomocy plakatów. Jury złożone z fotografów oraz specjalistów z agencji reklamowej, wyłoniło następnie 15 osób, które zaprosiliśmy na profesjonalne sesje zdjęciowe.
Osoby z którymi podjęliśmy współpracę, nie mają dodatkowych obowiązków względem Pasażu Grunwaldzkiego. Otrzymały natomiast normalne honoraria za pracę na planie zdjęciowym i prawo do wykorzystania ich wizerunku w reklamie.
Realizację kampanii reklamowej powierzyliśmy agencji reklamowej. Inne działania wizerunkowe, zwłaszcza komunikacyjne – agencji public relations. W każdej odsłonie kampanii wykorzystaliśmy kilkadziesiąt nośników reklamowych, m.in. billboardów, citylightów, plakatów wewnątrz Pasażu Grunwaldzkiego. Związane z nią materiały pojawiły się także na naszej stronie internetowej. Na pełną ewaluację skuteczności kampanii, jak i jej poszczególnych elementów, musimy jednak zaczekać do jej zakończenia.
Nie wykluczamy współpracy z celebrytami w przyszłości. W tej chwili preferujemy jednak projekty, dzięki którym spotykają się oni na żywo z naszymi klientami. Na podobnej zasadzie w 2011 roku gościliśmy m.in. Joannę Horodyńską, Kubę Błaszczykowskiego, czy Oliviera Janiaka i Karolinę Malinowską. Do momentu zakończenia obecnej kampanii reklamowej, nie przewidujemy natomiast angażowania do niej gwiazd.
Tagi: