W dobie szybkiego rozwoju internetu i social mediów przedstawiciele centrów i galerii handlowych nie tylko są zmuszeni do wprowadzania zmian na terenie obiektów, które poprawiają komfort robienia zakupów, ale również muszą wdrażać nowe, innowacyjne projekty w internecie. Pasaż Grunwaldzki w ostatnim czasie odświeżył swoją stronę internetową i zapowiada kolejne zmiany, o których opowiedziała Agnieszka Lis, manager ds.marketingu CHR Pasaż Grunwaldzki.
Co było przyczyną zmiany strony www?
Zmiany na stronie internetowej Pasażu Grunwaldzkiego miały na celu przede wszystkim odświeżenie i lepsze dopasowanie witryny do potrzeb klientów. Zależało nam na zwiększeniu przejrzystości i ułatwieniu nawigacji tak, aby serwis był prosty w obsłudze oraz maksymalnie przyjazny użytkownikowi.
Czy wpływ na decyzję miała opinia klientów?
Opinia klientów miała dla nas również ogromne znacznie. Sprawdziliśmy, które elementy są najbardziej interesujące oraz przydatne dla osób odwiedzających stronę Pasażu i ułatwiliśmy dostęp do nich.
W jakim celu wykorzystują Państwo swoją stronę www?
Strona internetowa służy przede wszystkim do sprawnej komunikacji z otoczeniem pasażu – klientami, najemcami czy dziennikarzami (specjalna zakłada Strefa Mediów). Oczywiście głównym odbiorcą zamieszczanych treści są osoby, które odwiedzają centrum. Dlatego w nowym serwisie powstał specjalny dział poświęcony udogodnieniom oferowanym klientom, zawierający m.in. informacje o parkingu, stojakach rowerowych, wypożyczalni wózków spacerowych, lokalizacji pokojów dla rodziców z dzieckiem oraz dostępnych w centrum bankomatach. Ułatwiliśmy także dostęp do najbardziej praktycznych treści, jak godziny otwarcia, informacje o parkingu czy lokalizacji.
Które z działów cieszą się największym zainteresowaniem?
Z całą pewnością dużym zainteresowaniem osób odwiedzających stronę cieszą się informacje o promocjach i ofertach specjalnych w naszych sklepach, jak również zapowiedzi wydarzeń czy konkursów. Aby wyróżnić te informacje, na głównej stronie zastosowaliśmy układ tablicy bez paginacji, znany dobrze użytkownikom portali społecznościowych.
Jakimi zasadami kierują się Państwo w prowadzeniu strony www?
Zależy nam przede wszystkim, aby strona była użyteczna czyli zawierała aktualne i praktyczne informacje. Nie bieżąco aktualizujemy dział „Wydarzenia”, a także „Promocje”, w którym klienci mogą znaleźć informacje o obowiązujących obniżkach i akcjach specjalnych oraz tabelę z rabatami oferowanymi przez sklepy w pasażu.
Czy nad utrzymaniem ciągłej komunikacji z odbiorcą pracują specjalnie powołani do tego ludzie?
Przy aktualizacji treści na stronie oraz w kwestiach technicznych współpracujemy z zewnętrznymi agencjami.
W dobie szybkiego rozwoju social mediów Państwa centrum posiada również profil na Facebooku. Czy stał się on alternatywą dla strony internetowej galerii handlowej, czy może jest jedynie jej uzupełnieniem?
Profil na Facebooku i strona internetowa to dwa główne narzędzia służące do komunikacji w Internecie. I choć ich specyfika oraz przeznaczenie są różne, to dzięki odpowiednio zaplanowanej strategii komunikacji, oba te kanały stają się dla siebie doskonałym uzupełnieniem. Nasza strona służy przede wszystkim do przekazywania praktycznych informacji, z kolei na fanpgae′u mamy możliwość kontaktu z naszym klientem. Angażujemy fanów do udziału w konkursach, dyskusjach, otrzymujemy cenne opinie na temat funkcjonowania centrum, odpowiadamy na zapytania.
Czyli w Państwa przypadku te dwa kanały komunikacji uzupełniają się?
Przykładem współdziałania obu kanałów komunikacji jest np. specjalna zakładka na nowej stronie, skonfigurowana z profilem na Facebooku, która umożliwia pobranie kuponów rabatowych do wybranych sklepów w pasażu.
Jakiej komunikacji marketingowej przypisują Państwo większą wagę (internetowa czy tradycyjna)?
Z całą pewnością jesteśmy świadkami dużych zmian związanych ze znaczeniem mediów tradycyjnych i internetowych. Rozwój nowych narzędzi oraz mediów społecznościowych sprawił, że dobrze zaplanowana strategia komunikacji, zwłaszcza w przypadku centrum handlowego, powinna być oparta na właściwej proporcji różnych kanałów komunikacji, dopasowanych do specyfiki branży i klientów.
Czy planują Państwo wprowadzić jakieś dodatkowe innowacyjne rozwiązania w zakresie funkcjonowania centrum?
Nasze najbliższe plany związane są z wprowadzeniem innowacyjnej aplikacji na urządzenia mobilne. Rozwiązanie dedykowane jest coraz większej grupie klientów korzystających ze smartfonów. Użytkownicy aplikacji będą mogli dowiedzieć się o aktualnych promocjach, rabatach czy planowanych wydarzeniach. Dodatkową funkcją będzie np. możliwość sprawdzenia miejsca, w którym zaparkowaliśmy samochód. Aplikacja będzie służyła zarówno usprawnieniu komunikacji z klientami, ułatwieniu zakupów, a także rozrywce. To też doskonały kanał promocji dla naszych najemców, którzy za jej pośrednictwem będą mogli informować klientów o aktualnej ofercie.
Tagi: