Wydarzenia o charakterze edukacyjnym zawsze wzbudzają duże zainteresowanie wśród naszych klientów. Dzięki takim inicjatywom, osoby odwiedzające Pasaż Grunwaldzki, korzystają nie tylko z bogatej oferty handlowej, ale także wzbogacają swoją wiedzą i otrzymują wiele praktycznych porad. Jednym z takich przedsięwzięć była cykliczna impreza dla najmłodszych – Akademia Malucha, w ramach której dzieci pod opieką animatorów brały udział w zabawach edukacyjnych, zajęciach muzyczno-plastycznych oraz sportowych. Spotkania rozrywkowo-edukacyjne skierowane były do dzieci w wieku od 3 do 10 lat. W tym czasie rodzice mogli pójść na zakupy lub na kawę. Z myślą o uczniach i ich rodzicach, na początku września przygotowaliśmy event Gotowi do szkoły. Dla młodych uczestników zorganizowaliśmy szereg atrakcji – warsztaty, eksperymenty, gry i zabawy edukacyjne. W tym czasie rodzice mogli wziąć udział w konkursach i wygrać wyprawkę szkolną dla swojej pociechy. Organizowane przez nas działania miały także charakter informacyjno-profilaktyczny. Z okazji obchodów Światowego Dnia bez Tytoniu, 31 maja 2012 zaprosiliśmy do współpracy Wojewódzką Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną we Wrocławiu - Dział Zdrowia Publicznego i Promocji Zdrowia oraz Akademią Medyczną. W ramach akcji można było bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi, wykonać pomiar dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu i poznać swoje BMI. W czerwcu, podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, wspólnie z Wojewódzką Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną we Wrocławiu, Sekcją Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia przeprowadziliśmy akcję informacyjną na temat ryzykownych zachowań seksualnych i rozprzestrzeniania się zakażeń. W specjalnym punkcie informacyjnym w Pasażu Grunwaldzkim, osoby odwiedzające Centrum mogły porozmawiać z ekspertami, otrzymać "pakiety bezpieczeństwa" oraz wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne nagrody. Na początku września przeprowadziliśmy akcję „Alfabet zdrowego powrotu do szkoły”. Wraz z Wojewódzką Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną udzielaliśmy rodzicom porad i informacji, m.in. jak powinno wyglądać miejsce do odrabiania lekcji, zdrowe odżywianie, higiena rąk oraz długości snu. Dla dzieci przygotowaliśmy szereg konkursów edukacyjnych. Z kolei w październiku z okazji Światowego Dnia Mycia Rąk planujemy akcję poświęconą ważnemu aspektowi higieny, jakim jest mycie rąk. Jej organizatorem będzie Studenckie Koło Naukowe Zdrowia Środowiskowego i Epidemiologii oraz Katedra i Zakład Higieny Akademii Medycznej im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. W ramach kampanii odbędą się spotkania z ekspertami oraz zabawy edukacyjne dla dzieci. Dodatkowo dbamy o wydarzenia edukacyjne związane z kulturą. W tym roku odbyła się m. in. wystawa najlepszych zdjęć prasowych, które brały udział w prestiżowym konkursie Grand Press Photo 2011. Ta niecodzienna inicjatywa w centrum handlowym pozytywnie zaskoczyła naszych klientów i spotkała się z dużym zainteresowaniem ich strony. Ponadto w sierpniu zorganizowaliśmy wystawę zdjęć prezentujących wyprawy uczestników programu „Polski Himalaizm Zimowy 2010-2015”.
Nasze hasło przewodnie brzmi: „Pasaż, to czego szukasz!”. Jak wskazuje sama nazwa, staramy się odpowiadać na potrzeby odwiedzających nas osób. Pragniemy, aby klienci czuli się u nas jak w domu. Naszym celem od samego początku istnienia Centrum jest budowanie przyjaznej i życzliwej atmosfery, dlatego tak chętnie organizujemy akcje edukacyjne, w których udział mogą brać całe rodziny. Pasaż Grunwaldzki pozwala połączyć udane zakupy z przyjemnym spędzaniem wolnego czasu. Oferujemy wydarzenia rozrywkowe i kulturalne. Staramy się być na bieżąco z tym, co jest interesujące dla naszych klientów, którzy są największą wartością Centrum.
Wiele z naszych imprez zyskało dużą aprobatę klientów i tym samym na stałe wpisały się w kalendarz cyklicznych imprez w Pasażu Grunwaldzkim. Potwierdzeniem ich sukcesu jest coraz większa liczba osób, które odwiedzają nasze Centrum z uwagi na organizowane wydarzenia. Przykładem jest m.in. konkurs Blog Day na najlepsze blogi na Dolnym Śląsku i Przegląd Młodego Kina, który w tym roku odbył się już po raz drugi. Ponownie zorganizowaliśmy także konkurs „Nasze Kulinarne Dziedzictwo – Smaki Regionów”. Po raz kolejny planujemy również gościć w Pasażu Grunwaldzkim ratowników Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego i ich Partnerów przy okazji akcji "Bądź bezpieczny". Głównym tematem programu kampanii będą pokazy oraz nauka pierwszej pomocy. Duże zainteresowanie cyklicznymi wydarzeniami odbywającymi się w Pasażu sprawia, że planujemy systematycznie zwiększać ich liczbę. Pasaż Grunwaldzki to żywa część miejskiej przestrzeni, silnie związana z lokalną społecznością, odpowiadająca na jej potrzeby. Dlatego chcemy być bliżej tego, co interesuje mieszkańców naszego regionu i dla nich tworzyć wydarzenia edukacyjne.
Jednym z ostatnich wydarzeń, które odbyły się w Centrum, była akcja edukacyjna „Poznaj alfabet zdrowego powrotu do szkoły”, przygotowana przez Pasaż wraz z Wojewódzką Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną. Wszyscy zainteresowani - zarówno rodzice, jak i dzieci - mogli zapoznać się m.in. z właściwymi proporcjami między pracą, zabawą i zabiegami higienicznymi. Celem akcji było podniesienie poziomu wiedzy rodziców na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia oraz przekonanie ich o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych w domu i środowisku szkolnym. W wielu organizowanych przez nas akcjach brała udział m.in. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, pracownicy GOPR i Studenci Akademii Medycznej.
Jednym z naszych głównych celów jest angażowanie najemców w życie Pasażu Grunwaldzkiego, a wydarzenia specjalne stanowią ku temu świetną okazję. Współpraca z naszymi partnerami sprawia, że organizowane eventy stają się atrakcyjniejsze, a oni sami mogą liczyć na dodatkową promocję swej oferty.
Przy promocji wydarzeń edukacyjnych wykorzystujemy różnorodne nośniki reklamowe, m.in. prasę i spoty radiowe. W promocji wydarzeń dużą rolę odgrywają plakaty wewnątrz Pasażu Grunwaldzkiego, zapowiedzi umieszczane na stronie internetowej i fanpage′u. Korzystamy także z niestandardowych nośników, np. obrendowanego samochodu rodem z USA, który przykuwa uwagę przechodniów. Staramy się, aby poszczególne działania uzupełniały się nawzajem i przynosiły oczekiwany efekt.
Wydarzenia o charakterze edukacyjnym odbywające się w centrum skierowane są zarówno do dorosłych, jak i dzieci. Przykładem może być jedna z naszych ostatnich akcji pt. „Gotowi do szkoły z Pasażem Grunwaldzkim”. W ramach programu zaplanowano pokazy doświadczeń i liczne zabawy dla najmłodszych, a dla rodziców konkursy z nagrodami. Była to również okazja do wspólnego spędzenia czasu przez dzieci i rodziców. Nieco inny cel miała inicjatywa „Poznaj alfabet zdrowego ucznia”. Jej zadaniem było podniesienie poziomu wiedzy rodziców na temat zdrowego stylu życia oraz czynników, wpływających na prawidłowy rozwój dzieci.