Agnieszka Kral, Galeria Sanowa: Sukces Nocnych Zakupów przekroczył nasze oczekiwania

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-07-19 | 10:30
Galeria Sanowa to pierwszy tego typu obiekt w Przemyślu, który działa od niespełna roku. Cieszy się dużym powodzeniem wśród mieszkańców, którzy chętnie wybierają to miejsce na zrobienie zakupów. Szczególne zainteresowanie budzą oczywiście wyprzedaże. 21 czerwca zorganizowano akcję "Nocne Zakupy". O jej organizacji oraz przebiegu opowiada Agnieszka Kral, Menedżer Centrum Galerii Sanowa.

„Nocne Zakupy” w Galerii Sanowa zorganizowane w czerwcu br. to pierwsza tego typu impreza na tak dużą skalę w Przemyślu. Zainteresowanie imprezą przerosło nasze oczekiwania, pasaże Galerii przypominały te z otwarcia Galerii z dnia 26 października 2010 r.
W czasie trwania akcji „Nocne Zakupy” w godzinach 20-23 galerię odwiedziło ponad 7 tysięcy osób (co stanowi połowę wszystkich osób odwiedzających galerię tego dnia) mierzone przez system zliczania klientów Reveal Systems. Zdjęcia oblężonej Galerii wskazują, jakie było zainteresowanie zakupami. W zasadzie nie zauważyliśmy typowych spacerowiczów, wszyscy wyraźnie polowali na okazje i chodzili z torbami firmowymi naszych sklepów. Parkingi były pełne, w ulicach wokół galerii nie tylko trudno było zaparkować, ale nawet przejechać. O tym, jak się to przełożyło na obroty, dowiemy się po analizie raportów sprzedaży za czerwiec, jednak według opinii wielu najemców powodzenie akcji przerosło to, czego się spodziewali.
Galeria Sanowa, jako jedyny tego typu obiekt w Przemyślu, nie działa jeszcze nawet od roku, zatem chcąc poznać preferencje mieszkańców i ich reakcję na ten rodzaj promocji świadomie nie wprowadziliśmy żadnych dodatkowych elementów prosprzedażowych. Tym bardziej, że z badań przeprowadzonych na grupie ponad 500 osób (przy liczbie mieszkańców miasta ok. 65 tysięcy), które przeprowadziliśmy kilka miesięcy wcześniej wynikało, iż Klienci najbardziej wyczekują na wyprzedaże. Chcieliśmy uzyskać potwierdzenie tych wyników – i je uzyskaliśmy. Dla uprzyjemnienia chwil spędzonych w galerii zorganizowaliśmy podczas „Nocnych Zakupów” koncert na żywo „Przemyskiego Kwartetu Smyczkowego”.
W celu skutecznego wypromowania imprezy skorzystaliśmy z wszystkich dostępnych możliwości reklamy w regionie tj. 3 stacji radiowych, 2 tytułów prasowych, lokalnej kampanii outdoorowej, strony www Galerii Sanowa, mailingu Newslettera do ponad 3.tys. osób oraz reklamy w ukraińskim dzienniku „Wysokij Zamok”. W działaniach przy doborze nośników reklamowych nie korzystamy z pomocy agencji reklamowych, agencji PR ani domów mediowych. Wszystkie działania reklamowe i PR wykonujemy samodzielnie, jako firma zarządzająca obiektem (ECC Property Management Sp. z o.o.), dysponująca własnym działem marketingu z kilkunastoletnim doświadczeniem oraz know-how. Brak kosztów podwykonawców oraz bezpośrednie negocjowanie stawek i wypracowanie dobrych, długofalowych relacji z lokalnymi mediami pozwalana nam optymalnie zagospodarować środki, finansowe przeznaczane na marketing.
Kilka tygodni wcześniej zapytaliśmy naszych najemców o zniżki jakie mogą zaoferować Klientom. Na tej podstawie zamieściliśmy na naszej stronie internetowej dokładną rozpiskę zniżek i promocji w poszczególnych sklepach. Odnotowaliśmy blisko 5. tysięcy wejść na artykuł o „Nocnych Zakupach”. Dodatkowo wydrukowaliśmy i przekazaliśmy naszym Najemcom plakaty, które później ze zniżkami wykleili w swoich witrynach. Każdy z Klientów miał czytelną informację, jaki sklep przygotował specjalny rabat na ten dzień. Podczas pierwszej imprezy w tym obiekcie około 70% najemców włączyło się czynnie w akcję „Nocne Zakupy” a sukces dał nam podstawy aby oczekiwać większej frekwencji podczas kolejnej edycji imprezy.
Termin został precyzyjnie wybrany. Wybraliśmy dzień powszedni, w okresie poprzedzającym zakończenie roku szkolnego, tuż przed wakacyjnymi wyjazdami dzieci, młodzieży i rodzin. Był to wtorek, dwa dni przed świętem „Bożego Ciała” i przedłużonym weekendem. "Nocne Zakupy” w Galerii Sanowa zorganizowaliśmy od godziny 20:00 do 23:00, czyli w godzinach kursowania autobusów. Jesteśmy w specjalnych relacjach z wybranymi korporacjami taxi, obsługującymi specjalnie zbudowany postój tuż przed galerią. Jednakże z powodu natłoku samochodów na parkingach i wokół galerii klienci chętnie korzystali z 4 linii autobusowych, których trasy zostały przez nas celowo przedłużone w porozumieniu z MZK i które mają końcowy przystanek przed Galerią.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Kral, Galeria Sanowa: Sukces Nocnych Zakupów przekroczył nasze oczekiwania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.