„Nocne Zakupy” w Galerii Sanowa zorganizowane w czerwcu br. to pierwsza tego typu impreza na tak dużą skalę w Przemyślu. Zainteresowanie imprezą przerosło nasze oczekiwania, pasaże Galerii przypominały te z otwarcia Galerii z dnia 26 października 2010 r.
W czasie trwania akcji
„Nocne Zakupy”
w godzinach 20-23 galerię odwiedziło ponad 7 tysięcy osób (co stanowi połowę wszystkich osób odwiedzających galerię tego dnia) mierzone przez system zliczania klientów Reveal Systems. Zdjęcia oblężonej Galerii wskazują, jakie było zainteresowanie zakupami. W zasadzie nie zauważyliśmy typowych spacerowiczów, wszyscy wyraźnie polowali na okazje i chodzili z torbami firmowymi naszych sklepów. Parkingi były pełne, w ulicach wokół galerii nie tylko trudno było zaparkować, ale nawet przejechać. O tym, jak się to przełożyło na obroty, dowiemy się po analizie raportów sprzedaży za czerwiec, jednak według opinii wielu najemców powodzenie akcji przerosło to, czego się spodziewali.
Galeria Sanowa, jako jedyny tego typu obiekt w Przemyślu, nie działa jeszcze nawet od roku, zatem chcąc poznać preferencje mieszkańców i ich reakcję na ten rodzaj promocji świadomie nie wprowadziliśmy żadnych dodatkowych elementów prosprzedażowych. Tym bardziej, że z badań przeprowadzonych na grupie ponad 500 osób (przy liczbie mieszkańców miasta ok. 65 tysięcy), które przeprowadziliśmy kilka miesięcy wcześniej wynikało, iż Klienci najbardziej wyczekują na wyprzedaże. Chcieliśmy uzyskać potwierdzenie tych wyników – i je uzyskaliśmy. Dla uprzyjemnienia chwil spędzonych w galerii zorganizowaliśmy podczas „Nocnych Zakupów” koncert na żywo „Przemyskiego Kwartetu Smyczkowego”.
W celu skutecznego wypromowania imprezy skorzystaliśmy z wszystkich dostępnych możliwości reklamy w regionie tj. 3 stacji radiowych, 2 tytułów prasowych, lokalnej kampanii outdoorowej, strony www Galerii Sanowa, mailingu Newslettera do ponad 3.tys. osób oraz reklamy w ukraińskim dzienniku „Wysokij Zamok”.
W działaniach przy doborze nośników reklamowych nie korzystamy z pomocy agencji reklamowych, agencji PR ani domów mediowych. Wszystkie działania reklamowe i PR wykonujemy samodzielnie, jako firma zarządzająca obiektem (ECC Property Management Sp. z o.o.), dysponująca własnym działem marketingu z kilkunastoletnim doświadczeniem oraz know-how. Brak kosztów podwykonawców oraz bezpośrednie negocjowanie stawek i wypracowanie dobrych, długofalowych relacji z lokalnymi mediami pozwalana nam optymalnie zagospodarować środki, finansowe przeznaczane na marketing.
Kilka tygodni wcześniej zapytaliśmy naszych najemców o zniżki jakie mogą zaoferować Klientom. Na tej podstawie zamieściliśmy na naszej stronie internetowej dokładną rozpiskę zniżek i promocji w poszczególnych sklepach. Odnotowaliśmy blisko 5. tysięcy wejść na artykuł o „Nocnych Zakupach”. Dodatkowo wydrukowaliśmy i przekazaliśmy naszym Najemcom plakaty, które później ze zniżkami wykleili w swoich witrynach. Każdy z Klientów miał czytelną informację, jaki sklep przygotował specjalny rabat na ten dzień. Podczas pierwszej imprezy w tym obiekcie około 70% najemców włączyło się czynnie w akcję „Nocne Zakupy” a sukces dał nam podstawy aby oczekiwać większej frekwencji podczas kolejnej edycji imprezy.
Termin został precyzyjnie wybrany. Wybraliśmy dzień powszedni, w okresie poprzedzającym zakończenie roku szkolnego, tuż przed wakacyjnymi wyjazdami dzieci, młodzieży i rodzin. Był to wtorek, dwa dni przed świętem „Bożego Ciała” i przedłużonym weekendem.
"Nocne Zakupy” w Galerii Sanowa zorganizowaliśmy od godziny 20:00 do 23:00, czyli w godzinach kursowania autobusów.
Jesteśmy w specjalnych relacjach z wybranymi korporacjami taxi, obsługującymi specjalnie zbudowany postój tuż przed galerią. Jednakże z powodu natłoku samochodów na parkingach i wokół galerii klienci chętnie korzystali z 4 linii autobusowych, których trasy zostały przez nas celowo przedłużone w porozumieniu z MZK i które mają końcowy przystanek przed Galerią.
Tagi: