Agnieszka Juszkis, Galeria Malta: Rynek centrów handlowych ciągle się zmienia, a wraz z nim ich marketing

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-14 | 08:29
Poznańska Galeria Malta słynąca z licznych wydarzeń ekologicznych, sportowych zakończyła rok 2013 z liczbą odwiedzin 7,5 mln oraz z wzrostem obrotów w porównaniu do roku poprzedniego. Ten rok już teraz zapowiada się ciekawie: liczne nowe wydarzenia dla klientów i kontynuacja dotychczasowych, ale przede wszystkim rozpoczęcie rozbudowy centrum. O szczegółach opowiedziała Agnieszka Juszkis, marketing manager Galerii Malta.


W kalendarzu marketingowym Galerii Malta przeważają akcje ekologiczne. Dlaczego nacisk został położony na tego typu wydarzenia?
O zaangażowaniu Galerii Malta w wydarzenia promujące ekologię zadecydowało kilka czynników. Po pierwsze wyjątkowa lokalizacja obiektu. Trzykondygnacyjny kompleks o całkowitej powierzchni 162.000 mkw. położony jest w sercu zielonych terenów poznańskiej Malty, ulubionego miejsca rekreacji mieszkańców miasta, a także głównego centrum ogólnopolskich i światowych wydarzeń sportowych odbywających się w Poznaniu. Galeria została zaprojektowana tak, aby dopasować się do charakteru tego miejsca, wzbogacić je i podkreślić jego wyjątkowość. Promowanie ekologii jest także wpisane w strategię działania centrum. Galeria Malta zachęca i inspiruje swoich klientów do innego spojrzenia na codzienne sprawy – ekologia jest ważną częścią tego procesu.
Jakiego rodzaju wydarzenia, poza ekologicznymi, odbywają się na terenie centrum?
Cyklicznie odbywają się „Weekendy Eko” - wydarzenie w duchu slow food oraz pikniki rodzinne, które zachęcają klientów Galerii do spędzania wolnego czasu na zielonym terenie należącym do centrum, a także uczą dzieci fajnej zabawy dzięki warsztatom DIY, gdzie mogą one wykonać samodzielnie zabawki, biżuterie, maski i wiele innych.
Galeria Malta stawia także na sport – świetnie działa nowoczesny klub fitness, a na terenie obiektu dostępne są stojaki rowerowe, a w okresie wiosenno-letnim działa również wypożyczalnia rowerów.
Jaki elementy działań marketingowych gwarantuje sukces?
Kampania reklamowa jest bardzo ważna przy realizacji każdego projektu, ale najistotniejszy jest kontent, to, co proponujemy naszym klientom. Galeria Malta zawsze zwraca uwagę na jakość przedstawianej oferty. Pracujemy ze sprawdzonymi, wiarygodnymi partnerami - w przypadku „Weekendów Eko” jest to Folwark Wąsowo - którzy gwarantują nam najlepsze, certyfikowane produkty, wysoki poziom realizacji oraz stały rozwój projektu.
Jakie z wykorzystanych nośników reklamowych przy promocji wydarzeń odniosły największy sukces? Tradycyjne czy raczej Internet i social media?
W działaniach reklamowych stosujemy szerokie spektrum nośników reklamowych – od tradycyjnych po najnowsze media. Podstawowym warunkiem ich skuteczności jest prawidłowe dopasowanie do grupy docelowej. W przypadku Galerii Malta najlepiej sprawdzają się kampanie zintegrowane, wykorzystujące równocześnie kilka kanałów komunikacji.
Jak na przełomie ostatnich 5 lat oceniają Państwo marketing polskich centrów handlowych?
Rynek centrów handlowych ciągle się zmienia, a co za tym idzie, zmienia się również ich marketing. Trzeba stale szukać nowych rozwiązań, ulepszeń i wpadać na nowe pomysły jak dotrzeć do klienta i jak go u nas zatrzymać. Na rynku pojawia się coraz więcej konkurencji, co zmusza nas do kreatywności, wprowadzania udogodnień i ulepszania ofert centrum, co jest bardzo dobre, gdyż finalnie korzysta na tym Klient. W dzisiejszych czasach centrum handlowe nie robi już na klientach takiego wrażenia jak 5 lat temu, nie ma być jedynie miejscem, gdzie można tylko zrobić zakupu, ale przede wszystkim miejscem, gdzie można fajnie spędzić czas, ze znajomymi czy rodziną, spojrzeć na codzienne sprawy z innej perspektywy- Galeria Malta właśnie do tego dąży i przy każdym działaniu o tym pamięta.
W jakim kierunku podąża marketing polskich centrów handlowych?
Jeżeli chodzi o nowe trendy to oczywiste, że każdy marketingowiec musi je śledzić, ale powinny być one jedynie wyznacznikiem działania, dopasowane do grupy docelowej do której chcemy trafić z ofertą.
A cykliczne wydarzenia, które coraz częściej pojawiają się jako stałe elementy kalendarza marketingowego?
Jeżeli chodzi o cykliczność eventów w centach handlowych to istnieje parę takich wydarzeń, które stają się ich wizytówką Centrum i jak najbardziej trzeba taką tradycję kontynuować – w naszym przypadku będzie to na pewno Eko weekend oraz pikniki rodzinne.
Jak Państwo podsumowują 2013 rok?
Rok 2013 był dla nas bardzo udany. Galerię Malta odwiedziło 7,5 milionów klientów, a obroty centrum wzrosły w stosunku do poprzedniego roku. Mocną pozycję zawdzięczamy konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju centrum, dynamice w aktywnościach dostosowanych do zmian zachodzących na rynku oraz różnorodnym działaniom marketingowym. Stale poszerzamy nasze portfolio najemców – dołączają do nas wiodące polskie i światowe marki. Dbamy o funkcjonalność centrum – prowadzimy działania relokacyjne podnoszące komfort zakupów, proponujemy naszym klientom szereg udogodnień związanych z funkcjonowaniem centrum. Stworzyliśmy specjalną strefę rodzica z dzieckiem, gdzie w specjalnie dostosowanych pomieszczeniach można spokojnie nakarmić malucha, podgrzać mu jedzenie czy też przewinąć.
Jakie wydarzenie było największym sukcesem?
W obszarze promowania ekologii z sukcesem rozwijamy cykl „Weekendów Eko”. To wydarzenie na dobre zagościło w naszym kalendarzu imprez, przyciąga stałych klientów, ale także ze względu na ciągły rozwój koncept zdobywa nowych zwolenników m.in. listopadzie w ramach „Weekendu Eko” odbył się w Galerii słynny „Restaurant Day”. Ponadto w ofercie wystawców pojawiają się sezonowe produkty, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem naszych klientów.
Jakie plany ma Galeria Malta na 2014 roku?
Na pewno będziemy kontynuowali projekty, które cieszą się powodzeniem wśród naszych klientów: wspomniane już „Weekendy Eko” czy pikniki rodzinne. W planach mamy również wiele innych ciekawych pomysłów, które z pewnością zaskoczą i spodobają się naszym klientom. W 2014 roku rozpocznie się również proces związany z rozbudową Galerii Malta.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Juszkis, Galeria Malta: Rynek centrów handlowych ciągle się zmienia, a wraz z nim ich marketing

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.