To co ekologiczne jest coraz częściej spotykane oraz modne. Bycie "eko" to nie żaden wstyd, a wręcz trend. Działania proekologiczne również coraz częściej propagują centra handlowe w swych kampaniach, działaniach marketingowych, ale również na etapie projektów obiektu. O wydarzeniach stricte ekologicznych opowiedziała Agnieszka Juszkis, marketing manager Galerii Malta.
Według raportu przygotowanego przez redakcję Galeriehandlowe.pl, w Galerii Malta w 2012 roku odbyło się najwięcej wydarzeń promujących ekologię, m.in.: jarmarki. Co zadecydowało o Państwa zaangażowaniu w tego typu wydarzenia?
O zaangażowaniu Galerii Malta w wydarzenia promujące ekologię zadecydowało kilka czynników. Po pierwsze wyjątkowa lokalizacja obiektu. Trzykondygnacyjny kompleks o całkowitej powierzchni 162 tys. mkw. jest położony w sercu zielonych terenów poznańskiej Malty, ulubionego miejsca rekreacji mieszkańców miasta, głównego centrum ogólnopolskich i światowych wydarzeń sportowych odbywających się w Poznaniu. Galeria została zaprojektowana tak, aby dopasować się do charakteru tego miejsca, wzbogacić je i podkreślić jego wyjątkowość. Promowanie ekologii jest także wpisane w strategię działania centrum. Galeria Malta zachęca i pomaga swoim klientom w rozwoju osobistym i poszukiwaniu codziennej równowagi – ekologia jest ważną częścią tego procesu. Na terenie galerii dostępne są stojaki rowerowe, efekt współpracy z fundacją ekologiczną All For Planet, w okresie wiosenno-letnim działa również wypożyczalnia rowerów, cyklicznie odbywają się „Weekendy Eko” - wydarzenie w duchu slow food oraz pikniki rodzinne, które zachęcają klientów Galerii do spędzania wolnego czasu na zielonym terenie należącym do centrum.
Jaki element organizowania wydarzeń ekologicznych jest gwarancją sukcesu?
Kampania reklamowa jest bardzo ważna przy realizacji każdego projektu, ale najistotniejszy jest kontent, to, co proponujemy naszym klientom. Galeria Malta zawsze zwraca uwagę na jakość przedstawianej oferty. Pracujemy ze sprawdzonymi, wiarygodnymi partnerami - w przypadku „Weekendów Eko” jest to Folwark Wąsowo - którzy gwarantują nam najlepsze produkty, wysoki poziom realizacji oraz stały rozwój projektu.
Jakie z wykorzystanych nośników reklamowych przy promocji wydarzeń odniosły największy sukces?
W działaniach reklamowych stosujemy szerokie spektrum nośników reklamowych – od tradycyjnych po najnowsze media. Podstawowym warunkiem ich skuteczności jest prawidłowe dopasowanie do grupy docelowej. W przypadku Galerii Malta najlepiej sprawdzają się kampanie zintegrowane, wykorzystujące równocześnie kilka kanałów komunikacji.
Które wydarzenie Państwa zdaniem było największym sukcesem dla Galerii Malta?
W obszarze promowania ekologii z sukcesem rozwijamy cykl „Weekendów Eko”. To wydarzenie na dobre zagościło w naszym kalendarzu imprez, przyciąga stałych klientów, ale także ze względu na ciągły rozwój koncept zdobywa nowych zwolenników m.in. listopadzie w ramach „Weekendu Eko” odbył się w Galerii słynny „Restaurant Day”. Ponadto w ofercie wystawców pojawiają się sezonowe produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem naszych klientów. Również Pikniki rodzinne gromadzą spore grono, szczególnie rodzin z dziećmi oraz ludzi, którzy cenią sobie spędzanie wolnego czasu w niestandardowy i inspirujący sposób.
Jak Państwo podsumowują 2012 rok?
Rok 2012 był dla nas bardzo udany. Galerię Malta odwiedziło ponad 7 milionów klientów, a obroty centrum wzrosły o 6 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Mocną pozycję zawdzięczamy konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju centrum, dynamice w aktywnościach dostosowanych do zmian zachodzących na rynku oraz różnorodnym działaniom marketingowym. Stale poszerzamy nasze portfolio najemców - dołączają do nas wiodące polskie i światowe marki. Dbamy o funkcjonalność centrum - prowadzimy działania relokacyjne podnoszące komfort zakupów, proponujemy naszym klientom szereg udogodnień związanych z funkcjonowaniem centrum, ale też - zgodnie ze strategią - inspirujemy i pomagamy im spełniać się w różnych życiowych rolach. Temu służą wydarzenia i inicjatywy o wymiarze społecznym podejmowane przez Galerię Malta.
Jakie plany ma Galeria Malta na 2013 roku?
Na pewno będziemy kontynuowali projekty, które cieszą się powodzeniem wśród naszych klientów: wspomniane już „Weekendy Eko” czy pikniki rodzinne. Z drugiej strony na 2013 roku przygotowujemy też kilka niespodzianek. Mamy w planach nowe, ciekawe inicjatywy. Nasi klienci cenią nas za to, że co roku mogą dzięki nam brać udział w wyjątkowych projektach.
Tagi: