Agnieszka Dubicka, S.T.A.M.P.S.: Staramy się być blisko naszych klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-02-21 | 12:18
Zegarki S.T.A.M.P.S. zyskały w Polsce już swoich fanów. W tym roku powstaną kolejne punkty sprzedaży sieci. Właścicielka - Agnieszka Dubicka - podkreśla, że współpraca na zasadzie franczyzy stanowi dla marki jeden z priorytetów. W szczegółach opowiada o dotychczasowej działalności marki oraz o specyfice branży, w której działa firma.

O sukcesie naszej firmy w Polsce, przede wszystkim zdecydowała duża elastyczność osób zarządzających marką w Polsce i umiejętności obserwacji zachowań polskich klientów oraz ich zwyczajów zakupowych. Nie poddawaliśmy się wzorcom, które obowiązują w innych krajach europejskich i nie próbowaliśmy ich ślepo adaptować na naszym rynku. Staramy się być blisko naszych klientów, poznawać ich i mieć z nimi bardzo dobre relacje, widzimy w naszym kliencie przyjaciela, który nam pomaga, a nie wroga, który przeszkadza i zawraca głowę. Może to brzmieć bajkowo, ale kilkoro naszych klientów zostało naszymi przyjaciółmi na gruncie prywatnym. Mamy również wierną grupę stałych klientów-fanów, na którą możemy liczyć i którzy są w stanie nas krytykować, jeśli gdzieś błądzimy.
Stosujemy wszelkie niestandardowe działania promocyjne jak również te standardowe, ale przede wszystkim staramy się być innowacyjni w naszych działaniach promocyjnych. Tradycyjne narzędzia promocyjne są oczywiście dobre, jeśli są skuteczne. Niektóre z naszych działań są takie, iż chyba nawet nie do końca można je zdefiniować, jako typowe działania promocyjne. Jako przykład takich działań, których akurat nie prowadzimy świadomie, a w naszym przypadku pośrednio występują jest np. product placement. Oczywiście korzystamy z nowoczesnych technologii i uważamy, iż udział technologii, jak i osób umiejących wykorzystywać nowe technologie w działaniach promocyjnych będzie się zdecydowanie zwiększał w kolejnych latach.
Wyniki sprzedaży kształtują się u nas zdecydowanie na poziomie liczonym w mln zł i ulegają systematycznemu zwiększaniu. Mamy nadzieję i wszelkie dane, iż ten trend i wzrost zostanie zachowany w kolejnych latach.
Prowadzimy sklep internetowy i chcielibyśmy, aby poziom sprzedaży w sklepie internetowym przekroczył poziom kilkunastu %. To jest pierwszy, bardzo realny poziom, przy czym zakładamy, iż udział e-sprzedaży do całej sprzedaży będzie ulegał systematycznemu zwiększeniu w tym roku jak i kolejnych latach. Natomiast nigdy nie będzie to podstawowy kanał naszej sprzedaży.
Oferujemy współpracę na zasadach franczyzy od praktycznie 3 lat i ta forma działalności jest i będzie dla nas jednym z priorytetów.
Roku 2012 był rokiem spokoju, gdzie postanowiliśmy się skupić, na jakości obsługi w punktach, które powstały w 2011 roku. Natomiast w roku 2013 planujemy otwarcie 3-5 nowych punktów franczyzowych w największych miastach. W najbliższych 3 latach planujemy, aby był swobodny dostęp dla klientów do produktów naszej marki. W praktyce oznacza to istnienie punktów sprzedaży we wszystkich dużych miastach.
Target naszej marki to wszystkie osoby dorosłe - młode duchem. Naszą grupą docelową są dorosłe kobiety i mężczyźni, choć również mamy całkiem sporą młodszą klientelę nastoletnią.
Zdecydowaną cechą charakterystyczną dla klientów, jest obecnie, pewne niezdecydowanie. Tzn. dominuje tradycyjne podejście do biżuterii gdzie o wartości biżuterii decyduje materiał, z jakiego biżuteria jest wykonana. Czyli ile jest gram szlachetnego materiału w wyrobie, i ilość tych gramów stanowić może pewne uzasadnienie i potwierdzenie wartości-ceny biżuterii.
Z drugiej strony obserwujemy już wyrobioną grupę klientów pod względem designu i nowych trendów, gdzie o wartości biżuterii stanowi przede wszystkim pomysł, a nie materiał z jakiego biżuteria jest wykonana. Naszym zdaniem ten trend będzie się utrzymywał w kolejnych latach i będzie stawał się dominujący. To, co może nastąpić, to różnorodność i wszelkie próby łączenia materiałów szlachetnych z materiałami, które do tej pory, w ogóle nie były brane pod uwagę przy projektowaniu biżuterii.
Na pewno idą dobre czasy dla kreatywnych osób, otwartych na projektowanie przy użyciu wszelkich materiałów, również tych niekonwencjonalnych. Otwartość osób projektujących będzie stanowić o oryginalności biżuterii.
W przypadku biżuterii nasi klienci oczekują i będą oczekiwać wszystkiego, co pozwoli im się wyróżniać i ozdobić, a dodatkowo podkreślić-wyrazić swoją osobowość przy zachowaniu funkcjonalnego charakteru.
W naszym przypadku praktycznie mamy nieograniczony wybór wzorów i każdy może dopasować/odnaleźć coś dla siebie. Oczywiście czasami ten nadmiar wyboru może być dla niektórych klientów kłopotliwy, ale dla nas to jest akurat pozytywny "problem”.
Cena jest na pewno jedną z ważniejszych cech, nasz rynek ze względu na liczebność tzw. klasy średniej ma swoją specyfikę, która również dotyczy branży biżuteryjnej. Jakość wykonania i oryginalność jest również bardzo ważna cechą, którą nasi klienci potrafią docenić. Lokalizacja/dostępność jest też ważnym czynnikiem pomagającym i ułatwiającym podejmowanie decyzji przez klientów.
Nasze wyroby skutecznie uzupełniają  tradycyjne wyroby jubilerskie. Uważamy, iż na rynku jest miejsce zarówno dla tradycyjnych wyrobów jubilerskich, jak też dla naszych produktów. Tak jak klienci powinni posiadać w swoich domowych szkatułkach, zarówno wyroby jubilerskie jak i biżuterię, którą mogą używać na co dzień i wykorzystywać "od święta”. My naszą biżuterię porównujemy do T-shirta, który to w ciągu ostatnich lat trafił na "salony” i jest pełnoprawna częścią garderoby, a nie podkoszulkiem, który kilkanaście lat temu był ukrywany pod koszulą. Zresztą już samo słowo podkoszulek jest anachroniczne.
Nasza marka jest dostępna w większości krajów europejskich, a także Azji, Australii, USA, Kanadzie i Ameryce Płd.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Dubicka, S.T.A.M.P.S.: Staramy się być blisko naszych klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.