Agnieszka Buniek, T. Deker: Nasza strategia posiada w sobie świeży powiew pasji

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-16 | 08:00
Współczesne cukiernictwo wychodzi poza ramy branży gastronomicznej, a dbałość o klienta to coś więcej, niż tylko smaczne łakocie. Wie o tym sieć T.Deker, która działa na polskim rynku cukierniczym dopiero od kilku lat, jednak już zdążyła go zrewolucjonizować. O szczegółach opowiedziała Agnieszka Buniek, współwłaściciel T.Deker Patissier&Chocolatier.


Sieć T.Deker istnieje dopiero od 6 lat. Jak po tym czasie oceniłaby Pani jej pozycję na rynku cukierni w Polsce?
Marka T.Deker Patissier&Chocolatier powstała w 2008 roku i rozwija się intensywnie w woj. pomorskim. Naszym największym sukcesem jest to, iż udało nam się zaistnieć jako nowa marka na rynku, który szacuje się, liczy około 30 000 cukierni, a liczba ta wciąż rośnie. Nasz start w 2008 roku rozpoczęliśmy od otwarcia pierwszego sklepu w Sopocie. Szybko zaistnieliśmy na talerzach sopocian dzięki wspaniałemu smakowi naszych produktów, który mocno odbiegał od standardów istniejących na rynku. Szeroka oferta produktów o światowym wyglądzie i wyjątkowy koncept marki pozwoliły nam na szybki rozwój. Pocztą pantoflową rozniosła się plotka o nowej małej cukierni w Sopocie, a z nią historia naszego smaku, który zaskakiwał klientów przyzwyczajonych do zwykłych wypieków. Obecnie mamy 10 cukierni, grono stałych klientów i nowy zakład produkcyjny, w którym od czerwca produkujemy lody.
Co wyróżnia cukiernie T.Deker od pozostałych?
Przede wszystkim to jakość surowców, własne receptury i inny wygląd produktów. Od początku mieliśmy założenia marketingowe, których konsekwentnie przestrzegaliśmy. Wystrój cukierni, ubiór pracowników, serwis podania były u nas od samego początku stawiane na równi z jakością produktów - na najwyższym poziomie. Myślę, że strategia odbiega mocno od ofert istniejących na naszym rynku, posiada w sobie świeży powiew pasji, jaką jest w naszym przypadku wyjątkowość, stąd nasze hasło „słodkości tworzone z pasją”.
Marka T.Deker prowadzi intensywne działania marketingowe, głównie na Facebooku. Jak oceniłaby Pani ich skuteczność?
Najlepszą reklamą marki T.Deker są nasze produkty dlatego też o nich piszemy i je prezentujemy, także na Facebooku. Jednak w dzisiejszych czasach i na naszym rynku jest to tylko przekaz wizualny, gdyż najważniejsza informacja jest dostępna tylko bezpośrednio u nas, w naszych cukierniach i jest nią „smak”, który na Facebooku jest nie do skosztowania.
Który z kanałów komunikacji daje najlepsze efekty? Internet, prasa, czy może reklama outdoor?
Każda forma komunikacji jest ważna, ale każda daje inny wydźwięk marce. Każdy z tych kanałów wykorzystujemy do realizacji odrębnych celów i strategii, każdy w zależności od okresu i oferty jaką promujemy. Internet jest już tak powszechny, że stał się oczywistym narzędziem każdego przedsiębiorstwa. Prasa kolorowa jest prestiżową wizytówką firmy, ale ważne aby dobrze dobrać tytuł do grupy docelowej produktu. Reklama outdoor’owa pozwala na dotarcie precyzyjnie do danego rejonu lub w danym czasie, dlatego często korzystamy z niej przy okazji otwierania nowych punktów. Każda z tych form komunikacji jest ważna, jednak dopiero po czasie potrafimy określić, która była najbardziej skuteczna.
Jakie są plany odnośnie dalszego rozwoju sieci?
Inwestycje w nowy rynek zbytu i nowy zaskakujący asortyment.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agnieszka Buniek, T. Deker: Nasza strategia posiada w sobie świeży powiew pasji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.