Agata Biernacka, Intershoe: Sklep multibrandowy powinien oferować różnorodne produkty

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-07-12 | 10:30
Są coraz popularniejsze i oferują zdecydowanie większy wybór, a szeroki wachlarz asortymentu pozwala zaspokoić najbardziej wyszukany gust klientów. Mowa tu oczywiście o salonach multibrandowych. Koncepcję tej formy działalności przyjęła marka Intershoe, a korzyści i zagrożenia przedstawia Agata Biernacka, manager operacyjny marki.

Korzyścią sklepów multibrandowych jest na pewno możliwość dotarcia do szerokiej gamy klientów. Jedną z korzyści handlu wieloma markami jest możliwość prezentacji produktów w zróżnicowanych cenach oraz ich jakości wykonania (np. obuwie ze skóry syntetycznej, które jest tańsze). Sklepy monobrandowe, aby przynosiły zyski muszą być dobrze rozpoznawalne i oferować „coś więcej” niż ten sam produkt, który można kupić w sieciówkach z większym wyborem – tak jak w naszym przypadku sklepów Geox, których marka jest znana, a klienci cenią ją za technologie zastosowane w tych produktach.
Większość dużych zagranicznych marek posiada swoich przedstawicieli w Polsce i kontakt z nimi jest wiadomo różny – z niektórymi markami pracuje się lepiej, a z innymi gorzej – to wszystko zależy właśnie od zaangażowania przedstawiciela marki. Chodzi tu szczególnie o negocjacje cenowe czy dostaw, gdyż Polska jako mały kraj często jest bagatelizowana i to właśnie przedstawiciel marki musi dbać o nasze dobre relacje z tą marką.
Jakość, styl, cena i warunki współpracy, to kluczowe kwestie przy wyborze nowej marki. Nawet jeżeli produkt jest bardzo trendy, w modnych kolorach, ale jego wykonanie jest niesatysfakcjonujące, nie podejmujemy się współpracy z firmą. Takie zabiegi nigdy nie wychodzą w delikatnych relacjach między Klientami, a sprzedawcami – szczególnie jeśli chodzi o reklamacje – Klienci oczekują od nas wysokiej jakości produktów. Czasem zdarza się także, że warunki współpracy są niekorzystne. Nie chcemy współpracować przecież z firmą, która co rusz zmienia warunki płatności, lub terminy dostawy.
Nasze produkty brandowane są nazwą firmy tak, by klienci identyfikowali nas jako jedną spójną firmę. Ponieważ posiadamy w ofercie produkty znanych marek staramy się by promowane były zarówno produkty z naszym logo, jak i te firmowe (np. pokazując model z każdej firmy).
Przychody ze względu na kryzys gospodarczy nie odnotowały wzrostu. Klienci często wybierali produkty tańsze w sklepach z obuwiem chińskim. Na szczęście takie produkty są bardzo krótkowieczne i nasi Klienci wracają do nas z powrotem (w końcu bardziej opłacalne są produkty na kilka lat, niż na rok).
Aktualnie nie prowadzimy sprzedaży internetowej. W dzisiejszych czasach polscy Klienci odchodzą od zakupów w małych sklepikach, wybierając podróż do większego centrum handlowego, przynajmniej raz w miesiącu. Jest to spowodowane chęcią przyjrzenia się nowym trendom oraz zakupom „czegoś innego” niż mają wszyscy, dlatego też coraz częściej możemy zaobserwować otwarcia nowych galerii handlowych w mniejszych miejscowościach. Dlatego też uważam, że przyszłość takich sklepów będzie właśnie w takim centrum handlowym, tylko z rozszerzeniem na mniejsze miejscowości.
Produkty zawarte w takim sklepie, mimo swej różnorodności, muszą do siebie pasować. Sklepy oferujące produkty typowe dla nastolatków nie powinny oferować produktów typowych dla osób starszych. Oczywiście nie chodzi mi o to, żeby nie poszerzać oferty dla różnych klientów, lecz nie mieszać produktów takich jak mini spódniczki w kolorze różu, w stylu EMO, z babcinymi pantalonami. Trzeba sobie wyobrazić rodzinę lub znajomych wybierających się do sklepu, gdzie każdy z nich znajdzie coś wyjątkowego dla siebie, nie doznając szoku poruszając się między działami. Można tu przytoczyć przykład sklepu Peek&Cloppenburg, gdzie na dużej przestrzeni sprzedażowej mamy do czynienia z wieloma markami różnych producentów i projektantów, lecz są one ulokowane tak, że nie dostrzeżemy ogromnej różnicy kończąc półkę ze swetrami od Bossa, a zaczynając swetry innej marki (oczywiście znawcy marki Bossa rozróżnią nawet kąt czesania bawełny w swetrze, ale to już inna sprawa). Podsumowując – sklep multibrandowy powinien oferować różnorodne produkty, lecz robić to w sposób składny i przemyślany.
Tagi:
Oceń artykuł:

Agata Biernacka, Intershoe: Sklep multibrandowy powinien oferować różnorodne produkty

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.