Adrian Zawadzki, METRO Properties: Jesteśmy pionierem w korzystaniu z rozwiązań ekologicznych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-02 | 12:53
Jakim zainteresowaniem wśród klientów cieszą się akcje ekologiczne? Czy udział centrum handlowego w akcjach ekologicznych wynika z filozofii firmy, panującego trendu na bycie eko czy z opinii klientów? Na te pytania odpowiada Adrian Zawadzki z firmy METRO Properties.

Klienci zarządzanych przez METRO Properties centrów od ponad pięciu lat kupują zdrową żywność na cyklicznych weekendowych „Jarmarkach” – warto dodać, że byliśmy jednym z pionierów rynku centrów handlowych w popularyzacji tego typu imprez, a tym samym również edukacji konsumentów – otwierania ich na nowe smaki i potrawy np. rzadkie gatunki serów lub nieznane w danych regionach Polski wędzone ryby. Jarmarki cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. W wielu miastach np. w Łodzi czy w Poznaniu organizujemy je regularnie co dwa tygodnie. Co kilka miesięcy dystrybuujemy wśród klientów darmowe eko-torby - rozdaliśmy już ich kilkanaście tysięcy! Ponadto centra handlowe uczestniczą w akcjach proekologicznych organizując zbiórki elektrośmieci czy śmieci wielkogabarytowych (M1 Marki, CH Ursynów, M1 Kraków), a na co dzień klienci mogą bez problemu przynieść zużyte baterie, świetlówki, tonery do drukarek i wyrzucić je do specjalnych koszy zapewnianych przez np. hipermarket Real czy Media Markt. Wszystko dlatego, że jesteśmy świadomi zagrożeń - jedna bateria może skazić ok. 1 metra sześciennego gleby bądź 400 litrów wody, a świetlówki zawierają niebezpieczną dla środowiska rtęć. Większość aptek w centrach sieci M1 oraz w CH Ursynów w Warszawie i CH Ster w Szczecinie przyjmuje przeterminowane leki. Ich wyrzucanie do koszy na odpady komunalne może mieć trudne do przewidzenia konsekwencje dla środowiska – zwłaszcza dla równowagi mikrobiologicznej.
W aspekcie funkcjonowania centrów handlowych - bezsprzecznie wpisuje się to w filozfię oferowania jak najszerszego wachlarza produktów i usług naszym klientom. Żywność wytwarzana lokalnie, wolna od genetycznych modyfikacji jest istotnym elementem dzisiejszej branży spożywczej i zamierzamy kontynuować organizacje tego typu imprez, aby klienci mogli zrobić kompletne zakupy w jednym miejscu – niezależnie czy zdrowa, ekologiczna żywność jest podstawą czy ich urozmaiceniem diety.
METRO Properties ma jednak o wiele większe ambicje w zakresie wykorzystywania rozwiązań ekologicznych i jest na tym polu pionierem na skalę światową. Dobrym przykładem są centra handlowe Merter oraz Meydan w Istambule, w Turcji. Centrum Meydan np. używa energii pozyskiwanej ze źródeł geotermalnych, dzięki czemu zarówno ogrzewanie jak i chłodzenie centrum odbywa się wyłącznie dzięki rozwiązaniom wykorzystującym naturalne procesy geologiczne. Roczne oszczędności tego centrum sięgają 1,3 miliona kwH energii pierwotnej, emisja C02 jest mniejsza o 350 ton w skali roku – są to konkretne wartości dające wymierny efekt ekologiczny i finansowy.
Wspominane wcześniej Jarmarki są stałym elementem kalendarza wydarzeń promocyjnych, przy większych imprezach proekologicznych zwykle łączymy siły z władzami miast czy organizacjami pozarządowymi i dostosowujemy nasz kalendarz do ich planów aby maksymalizować siłę oddziaływania na lokalne społeczności.
Współpracowaliśmy i współpracujemy z władzami niektórych miast przy zbiórce odpadów, mieliśmy przyjemność również współdziałać z takimi organizacjami jak: fundacja Zielony Horyzont, ERP Polska, organizacja ElektroEko. Jarmarki wspierało Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie oraz Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego.
Sama sieć centrów handlowych zarządzanych przez METRO Properties stanowi naturalne i potężne medium reklamowo-promocyjne z możliwością ekspozycji praktycznie każdego rodzaju nośnika. Pomaga nam to realizować skuteczne kampanie już ponad dekady. Zalety wielomilionowej widowni dostrzega również rynek reklamodawców promując produkty i usługi właśnie w naszych centrach za pomocą backlightów, bannerów, ścianek, naklejek podłogowych, folii one-way vision, standów i instalacji – możliwości są praktycznie nieograniczone. Tak więc ten sposób reklamy uznałbym za najbardziej efektywny - również w akcjach „eko”.
Większość obiektów, którymi zajmuje się METRO Properties posiada centralne systemy sterowania, m. in. automatyczny system włączania oświetlenia w zależności od natężenia światła dziennego (co pozwala ograniczać koszty zużywanej energii). Efektywnie i racjonalnie gospodarujemy odpadami – dzięki bardzo operatywnemu departamentowi Facility Management poddajemy recyklingowi większość powstających śmieci - od filtrów wentylacyjnych poprzez świetlówki, akumulatory, makulaturę, folię czy szkło. To również dodatkowe wypływy do budżetu kosztów wspólnych i zmniejszenie kosztów zarządzania obiektem. Stawiamy na nowoczesne „czyste” rozwiązania jak np. wykorzystanie w toaletach kostek aktywnych biologicznie, zawierających kultury bakterii żywiących się substancjami organicznymi – pozwala to zminimalizować użycie ciężkich środków chemicznych. Stosujemy również aktywatory bakteryjne w separatorach tłuszczu wspomagające naturalne procesy biologiczne, co również przynosi wymierne korzyści dla środowiska oraz oszczędności dla centrum handlowego. Realizowany plan modernizacji centrów M1 zawiera np. wymianę źródeł światła na LED-owe. Kompleksowe usługi i doradztwo w zakresie „Facility Management” oferujemy od kliku lat z powodzeniem właścicielom i zarządcom innych centrów handlowych – dzięki doświadczeniu zespołu i wolumenowi zakupów (obsługa kilkudziesięciu obiektów w Polsce jest bezsprzecznie naszym atutem w negocjacjach z kontrahentami z zakresu utylizacji odpadów i ochrony środowiska) zapewniamy najlepsze ceny na rynku i fachową opiekę.
Tagi:
Oceń artykuł:

Adrian Zawadzki, METRO Properties: Jesteśmy pionierem w korzystaniu z rozwiązań ekologicznych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.