Adrian Ptasiński, THIGER-market: Największe przychody odnotowujemy w grudniu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-17 | 08:00
Nisza rynkowa, w której działa firma THIGER-market, zajmująca się sprzedażą produktów do wyposażenia kuchni nie pozwala właścicielom marki zwalniać tempa. Po restrukturyzacji i reorganizacji w pierwszym półroczu, kontynuowany będzie rozwój sieci i nowe otwarcia w centrach i galeriach handlowych. O szczegółach mówi Adrian Ptasiński, prezes zarządu THIGER-market.

Jak mogą Państwo podsumować swoją działalność w minionym roku?
Rok 2012 zaliczamy do udanych. Każdy kolejny rok jak do tej pory kończymy zwiększonymi przychodami w stosunku do lat ubiegłych.
Kryzys nie ma więc większego znaczenia?
Oczywiście kryzys dotyka również naszej branży, jednak nasza firma ciągle się rozwija poprzez wykorzystanie wszelkich kanałów dystrybucji oraz zwiększanie punktów handlowych w galeriach i centrach handlowych. Co do obrotów to od lat widać u nas tendencje iż pierwsza połowa roku jest zdecydowanie słabsza od drugiej. Największe przychody oczywiście odnotowujemy w grudniu.
A jak to wygląda w sklepie internetowym?
Sklep internetowy działa od ponad roku, jednak sprzedaż internetowa w różnej postaci towarzyszy nam od początku istnienia firmy. Sprzedaż wysyłkowa to około 30% rocznych przychodów, ten kanał traktujemy jako dodatkowe źródło dystrybucji.
W jaki sposób zachęcają Państwo klientów do zakupów swoich produktów?
Ze względu na dosyć niszowy charakter branży akcesoriów kuchennych ważne jest aby zbudować stałe relacje z Klientami. W naszej sieci Klienci posiadający karty stałego Klienta dokonują zakupów z 10% upustem. Dodatkowo w każdym miesiącu można nabyć u nas wyselekcjonowany przez nas produkt w wyjątkowo okazyjnej cenie – często nawet do 70% taniej niż w sieci.
Wspomniał Pan o niszowej branży. Konkurencja nie jest więc dla Państwa problemem?
Bezpośrednio nie konkurujemy z żadną siecią, oczywiście są centra handlowe, w których oprócz nas jest sklep o podobnym profilu, wówczas jest dużo trudniej o osiągnięcie zadowalających obrotów – jest to spowodowane niszą jaką jest nasza branża oraz oferowanymi produktami, które nie są asortymentem pierwszej potrzeby.
Jak wypadło pierwsze półrocze?
Pierwsza połowa roku 2013 to czas restrukturyzacji i reorganizacji firmy. Zamknęliśmy najmniej dochodowe punkty. Ilość punktów sieci jednak się nie zmieniła, ponieważ równocześnie prowadziliśmy otwarcia nowych lokalizacji.
Jakie były jej skutki?
W tym roku z naszej mapy zniknęły punkty w Bytomiu, Łodzi oraz Dąbrowy Górniczej, pojawiły się za to nowe w Lublinie, Nowym Sączu, Rybniku i Krakowie. W Mysłowicach przeszliśmy z wyspy do dwukrotnie większego lokalu przejętego po sklepie z podobnej branży.
A jakie mają Państwo plany na kolejne miesiące?
Druga połowa roku będzie skupiała się na zwiększaniu przychodów. Nie wykluczamy kolejnych otwarć, prowadzimy ciągłe rozmowy w sprawach najmu.Jeśli chodzi o lokalizacje nie mamy określonego modelu, do każdego centrum czy galerii podchodzimy indywidualnie, sprawdzając takie dane jak ilość klientów w danym miesiącu, wartość koszyka operatora spożywczego. Na pewno atrakcyjne są dla nas centra i galerie, w których głównym najemcą jest operator spożywczy, lokalizacja parterowa oraz jeśli jest to mały obiekt, aby w pasażu nie funkcjonował sklep z podobnym asortymentem.
Tagi:
Oceń artykuł:

Adrian Ptasiński, THIGER-market: Największe przychody odnotowujemy w grudniu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.