Sieć kawiarnio-lodziarni Carte d′Or buduje swoją pozycję rynkową w Polsce, oferując w zależności od lokalizacji lody, kawę i desery. O dotychczasowej działalności i planach rozwoju mówi Adam Szczuka, Prezes CD CAFE SP.z o.o.
Jak zakończył się poprzedni rok dla Carte d′Or Cafe?
Był to rok, w którym pomimo kryzysu i słabnącego popytu udało nam się otworzyć kilka lokali. Jednak wiadomo, że nie jest to dobry czas na rozwijanie biznesu w kanale HoReCa, ponieważ ludzie najbardziej oszczędzają na tego typu produktach.
Jakie są zatem realne założenia Państwa planów rozwoju?
Oczywistym jest, że w jednym roku kalendarzowym nie da się otworzyć więcej niż 10 lokali. Zarówno ze względów finansowych, jak i logistycznych oraz naszych mocy przerobowych.
Czym kierują się Państwo przy wyborze lokalizacji?
Badamy szczegółowo lokalizację, preferencje potencjalnych Klientów i konkurencję. Ma być to lokal widoczny, bo lody są produktem impulsowym.
Czym wyróżnia się zatem Państwa oferta?
Jesteśmy skierowani na ludzi młodych, dzieci oraz smakoszy lodów, które smakują tak samo na całym świecie. Jako światowy producent lodów na całym świece chcemy, żeby polski konsument miał możliwość spróbowania oferty, którą smakują ludzie na każdym kontynencie. Cena naszych produktów jest dostosowana do polskiego Klienta, ten sam produkt w Europie kosztuje minimum dwa razy tyle.
Nie obawiają się Państwo konkurencji?
W branży lodowej działamy od 1993 roku. Przeżyliśmy różne wzloty i upadki firm oraz ich wielki powrót po rewitalizacji brandu. Od samego początku w Polsce do dziś bez zmian kapitałowo-nazwowych działają tylko dwie firmy, w tym nasza.
Rywalizacja nie jest więc zbyt duża.
Konkurencja jest zawsze mile postrzegana, bo osobiście mobilizuje mnie do jeszcze większych działań i wysiłku.
Jakie działania marketingowe stosują Państwo, aby się wyróżnić?
Chyba każdy widzi, że jesteśmy obecnie jedyną firmą, która ma najszerszą reklamę w TV i innych mas mediach jako Carte d’Or. Unilever, producent lodów Carte d′Or, przeprowadza liczne promocje i akcje. Prowadzona jest również strona internetowa lodoweinspiracje.pl oraz fan page na Facebooku.
Biznes jest opłacalny?
Będąc w początkowej fazie rozwoju lodziarni stawiamy na Konsumenta i nie musimy zarabiać na produkcie podstawowym, jakim są lody.
Biznes jest opłacalny dla potencjalnych Franczyzobiorców, ponieważ lody jak i inne produkty oferowane w Carte d’Or Cafe są produktami wysoko marżowymi. My jako firma „matka” nie musimy stosować, aż tak wysokich marż na lodach, jednak nasz Franczyzobiorca musi mieć opłacalny biznes, czego przykładem są nowe otwarcia oraz dużo zgłoszeń na kolejne uruchomienia punktów sprzedaży.
Jak więc wychodzą Państwo na współpracy franczyzowej?
Dla naszych potencjalnych Franczyzobirców mamy specjalne programy i ofertę, która pozwala im na prowadzenie własnego biznesu opartego na naszym know-how. Jak na razie jeszcze żaden lokal nie został zamknięty. Obserwując działania konkurencji widać, że nie jest niestety aż tak „różowo”.
Tagi: