Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej w Polsce to już historia, która zapewne nie powtórzy się zbyt szybko. Z tego też powodu niektóre sieci handlowe zaangażowały się podczas tegorocznych Mistrzostw. Wśród nich znalazła się również sieć Biedronka, która zaoferowała swoim klientom specjalną kolekcję produktów z tej okazji. Adam Manikowski, dyrektor marketingu Jeronimo Martins Polska S.A., podsumowuje wyniki sprzedaży i przybliża rolę sieci Biedronka w minionych Mistrzostwach.
W 2010 sieć Biedronka została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej, naturalne więc było włączenie do naszej oferty artykułów do kibicowania. Znalazły się w niej licencjonowane produkty z logo Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012. Dostawcy byli odpowiedzialni za podpisywanie stosownych umów licencyjnych. Każdorazowo dostawcy zobowiązani byli do przedstawienia License Term Sheet, czyli porozumienia dotyczącego możliwości użycia logo na wybranych produktach. Nie posiadamy informacji na temat kosztów, które ponieśli producenci w związku z umowami licencyjnymi.
Nasza sieć przygotowała produkty związane z tematyką piłkarską: stół do gry w piłkarzyki, piłkarskie plecaki i torby. W sklepach dostępne były też jednorazowe torby reklamowe ze specjalnym logo w wersji dedykowanej mistrzostwom. W tej wersji postać Biedronki przypominała piłkę futbolową. Natomiast w ramach specjalnego pakietu kibica, już podczas samych mistrzostw, klienci naszej sieci mogli kupić m.in. napoje, chipsy i inne przekąski z naszym „piłkarskim" logo i hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową". Przy wsparciu sieci Biedronka ukazała się również książka Tomasz Wołka „Futbol. Historie prawdziwe”, dostępna tylko w sklepach naszej sieci.
Popularnością cieszyły się wszystkie produkty, szczególnie czapki, szaliki, czyli standardowe artykuły do kibicowania. Odnotowaliśmy duże obroty w zakresie zarówno produktów z logotypem mistrzostw, jak i artykułów marki własnej z kategorii non food. Spośród produktów spożywczych największą popularnością cieszyły się nasze zestawy kibica z produktami do wspólnego kibicowania: piwem, napojami i przekąskami. Kibicowanie nie może być monotonne, tak więc w każdym tygodniu zestaw złożony był z innych produktów spożywczych.
Pomijając produkty dedykowane kibicowaniu, trudno mówić o bezpośrednim efekcie. Pozytywne wyniki sprzedaży, która w pierwszym półroczu wzrosła w naszej sieci o 18,1% (w stosunku do I połowy 2011 r.). to przede wszystkim efekt zaangażowania naszych pracowników i dynamicznego rozwoju sieci. Nasze zaangażowanie w sponsoring Drużyny Narodowej i – szerzej – w obszar sportu jest elementem strategii odpowiedzialnego biznesu.
Sprzedaż produktów licencjonowanych prowadziliśmy wyłącznie w sieci sklepów Biedronka. Artykuły do kibicowania były dostępne natomiast również na Fan City Tour, ogólnopolskiej imprezie, w trakcie której objazdowe strefy kibica odwiedziły około 100 polskich miast.
Tagi: