Adam Manikowski, Jeronimo Martins: Pozytywne wyniki sprzedaży to efekt zaangażowania naszych pracowników

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-11-13 | 09:33
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej w Polsce to już historia, która zapewne nie powtórzy się zbyt szybko. Z tego też powodu niektóre sieci handlowe zaangażowały się podczas tegorocznych Mistrzostw. Wśród nich znalazła się również sieć Biedronka, która zaoferowała swoim klientom specjalną kolekcję produktów z tej okazji. Adam Manikowski, dyrektor marketingu Jeronimo Martins Polska S.A., podsumowuje wyniki sprzedaży i przybliża rolę sieci Biedronka w minionych Mistrzostwach.

W 2010 sieć Biedronka została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej, naturalne więc było włączenie do naszej oferty artykułów do kibicowania.  Znalazły się w niej licencjonowane produkty z logo Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012. Dostawcy byli odpowiedzialni za podpisywanie stosownych umów licencyjnych. Każdorazowo dostawcy zobowiązani byli do przedstawienia License Term Sheet, czyli porozumienia dotyczącego możliwości użycia logo na wybranych produktach. Nie posiadamy informacji na temat kosztów, które ponieśli producenci w związku z umowami licencyjnymi.
Nasza sieć przygotowała produkty związane z tematyką piłkarską: stół do gry w piłkarzyki, piłkarskie plecaki i torby. W sklepach dostępne były też jednorazowe torby reklamowe ze specjalnym logo w wersji dedykowanej mistrzostwom. W tej wersji postać Biedronki przypominała piłkę futbolową. Natomiast w ramach specjalnego pakietu kibica, już podczas samych mistrzostw, klienci naszej sieci mogli kupić m.in. napoje, chipsy i inne przekąski z naszym „piłkarskim" logo i hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową". Przy wsparciu sieci Biedronka ukazała się również książka Tomasz Wołka „Futbol. Historie prawdziwe”, dostępna tylko w sklepach naszej sieci.
Popularnością cieszyły się wszystkie produkty, szczególnie czapki, szaliki, czyli standardowe artykuły do kibicowania. Odnotowaliśmy duże obroty w zakresie zarówno produktów z logotypem mistrzostw, jak i artykułów marki własnej z kategorii non food. Spośród produktów spożywczych największą popularnością cieszyły się nasze zestawy kibica z produktami do wspólnego kibicowania: piwem, napojami i przekąskami.  Kibicowanie nie może być monotonne, tak więc w każdym tygodniu zestaw złożony był z innych produktów spożywczych.
Pomijając produkty dedykowane kibicowaniu, trudno mówić o bezpośrednim efekcie. Pozytywne wyniki sprzedaży, która w pierwszym półroczu wzrosła w naszej sieci o 18,1% (w stosunku do I połowy 2011 r.). to przede wszystkim efekt zaangażowania naszych pracowników i dynamicznego rozwoju sieci. Nasze zaangażowanie w sponsoring Drużyny Narodowej  i – szerzej – w obszar sportu jest elementem strategii odpowiedzialnego biznesu.
Sprzedaż produktów licencjonowanych prowadziliśmy wyłącznie w sieci sklepów Biedronka. Artykuły do kibicowania były dostępne natomiast również na Fan City Tour, ogólnopolskiej imprezie, w trakcie której objazdowe strefy kibica odwiedziły około 100 polskich miast.
Tagi:
Oceń artykuł:

Adam Manikowski, Jeronimo Martins: Pozytywne wyniki sprzedaży to efekt zaangażowania naszych pracowników

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.