Adam Manikowski, Jeronimo Martins Dystrybucja SA.: Nasz plan to 3000 sklepów do 2015 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-08-18 | 08:00
Rynek operatorów spożywczych ciągle się rozwija jednak rosnąca konkurencja zmuszać będzie sieci handlowe do upraszczania procedur, usprawniania efektywności działania, minimalizacji kosztów, ale także do wprowadzania nowych, innowacyjnych produktów. O planach, strategii marketingowej opowiada  Adam Manikowski, dyrektor działu marketingu Jeronimo Martins Dystrybucja SA.
 

Na spektakularny sukces sieci Biedronka w Polsce wpływ mają przede wszystkim trzy elementy – wysoka jakość, niskie ceny i polskie produkty. Podstawą sukcesu jest także umiejętność odpowiedniej komunikacji z klientami, stałe monitorowanie postaw konsumentów i umiejętność elastycznego dostosowania się do nich. Wizytówką Biedronki jest także ścisła współpraca z ponad 500 polskimi dostawcami. Obecnie 9 na 10 produktów sprzedawanych w sieci jest wytwarzana w Polsce. Są to bardzo dobre jakościowo produkty oferowane codziennie w niskich cenach, które cieszą się uznaniem klientów oraz zdobywają wiele nagród. Popularność sklepów Biedronka w Polsce to także zasługa zaangażowania na polu społecznej odpowiedzialności biznesu. Sieć Biedronka jest godnym zaufania pracodawcą, partnerem handlowym i członkiem społeczności. Aktywnie angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska. Od 2010 roku jest Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Angażując się w wiele projektów z zakresu CSR chcemy wypełniać swojej społeczne zobowiązania.
Nie można też zapominać o nakładach finansowych. Do tej pory firma Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 5 mld złotych, co pozwoliło stworzyć blisko 40 tysięcy miejsc pracy w samej Biedronce i tysiące etatów w firmach z nami współpracującymi. W osiągnięciu sukcesu pomaga nam również przestrzeganie zasady bycia wszędzie tam, gdzie nasi klienci. Dlatego sieć stale się rozwija. W ubiegłym roku sklep Biedronki otwierany był co 36 godzin.
W 2011 roku skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka wzrosła o 24,2 % (w PLN) w porównaniu z 2010 r. i wyniosła 23,8 mld zł. Sieć handlowa powiększyła się w ubiegłym roku o 239 sklepów i liczy obecnie ponad 1900 placówek.
Biedronka stale wprowadza nowe ciekawe i innowacyjne produkty do swojej oferty. Przykładem innowacji produktowych mogą być oferowane od pewnego czasu w sieci Biedronka produkty wspierające pozytywne trendy dietetyczne, innowacyjne produkty gotowe do spożycia, a także produkty oparte na tradycyjnych recepturach, ale w nowoczesnej formie. Bez wątpienia najbardziej spektakularną zmianą, która zapoczątkowana została w ubiegłym roku, jest odświeżanie wizerunku Biedronki. Nowy wygląd obejmuje nie tylko logo, które zyskało bardziej nowoczesny, trójwymiarowy wygląd, ale również wystrój i ergonomię placówek. Sklepy są teraz bardziej przejrzyste i wygodne dla Klientów. Zmienił się w nich także układ produktów, lepiej wyeksponowane są artykuły świeże, takie jak: nabiał, warzywa, owoce, pieczywo. Odzwierciedla to dbałość o codzienną jakość i stałą dostępność najświeższych produktów w sieci.
Biedronka posiada w asortymencie wiele produktów zaprojektowanych i wyprodukowanych wyłącznie dla nas, które odniosły potężny sukces rynkowy. Produkty naszych marek stanowią ok. 60% asortymentu. Są one bardzo popularne wśród naszych klientów – są to produkty wysokiej jakości, często wyróżniające się na rynku swoją innowacyjnością.
Plany Biedronki zakładają otwarcie w 2012 roku kolejnych 250 sklepów sieci. Trwa również proces modernizacji placówek, który powinien zakończyć się w październiku br. Pozwoli to umocnić pozycję sieci jako lidera polskiego rynku. Strategicznym celem Biedronki pozostaje uruchomienie 3000 sklepów do 2015 roku.
Rynek najprawdopodobniej będzie się koncentrował i rozwijał. Rosnąca konkurencja zmuszać będzie sieci handlowe do upraszczania procedur, usprawniania efektywności działania minimalizacji kosztów, ale także do wprowadzania nowych, innowacyjnych produktów. Eksperci przewidują także, że przyszłość handlu w Polsce leży w multiformatowości. Wszystko wskazuje na to, że coraz większą popularnością będą cieszyć się sklepy convenience, będące blisko klienta i oferujące najpotrzebniejsze produkty. Trudno jednak w obecnej sytuacji stawiać długoterminowe prognozy. Wszystko będzie zależeć od potrzeb i preferencji klientów.
Sieć Biedronka działa wyłącznie na rynku polskim. Natomiast właściciel sieci, portugalska Grupa Jeronimo Martins, jest największym koncernem spożywczym w Portugalii. Należą do niej m.in. sieć supermarketów Pingo Doce, sieć hurtowni typu "cash &carry" Recheio oraz Unilever Jeronimo Martins, spółka produkująca dobra szybko zbywalne. Koncern zatrudnia łącznie ponad 61 000 osób. W październiku ubiegłego roku Grupa Jeronimo Martins, po analizie różnych opcji dywersyfikacji geograficznej oficjalnie ogłosiła, że trzecim rynkiem jej działalności, poza Portugalią i Polską, będzie Kolumbia. To obiecujący rynek i dobre miejsce na wykorzystanie doświadczenia Jeronimo Martins zdobytych w Portugalii i w Polsce.
Tagi:
Oceń artykuł:

Adam Manikowski, Jeronimo Martins Dystrybucja SA.: Nasz plan to 3000 sklepów do 2015 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.