Adam Kołodziejczyk, Sephora: Wyniki e-sklepu spełniają nasze oczekiwania

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-12-15 | 08:00
W lutym 2015 r. minie rok odkąd Sephora, część międzynarodowego koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton, udostępniła klientom z całej Polski sprzedaż online. Dotychczasowe wyniki sprzedaży w e-sklepie potwierdzają, że decyzja o uruchomieniu internetowego kanału dystrybucji była właściwa. Sephora nie ustaje jednak także w staraniach o klienta perfumerii stacjonarnych, gdzie kontynuuje proces remodelingu. Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska, w wywiadzie dla redakcji portalu Galeriehandlowe.pl, podsumowuje ostatnie 12 miesięcy, podczas których świętowano 15. urodziny marki w naszym kraju.

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Jak zmieniły się Państwa perfumerie w tym okresie?
Jak co roku, Sephora zaskakuje klientów nietuzinkową i przekorną interpretacją symboli okresu przedświątecznego. W tym sezonie naszym motywem przewodnim kampanii reklamowych oraz wizualnych dekoracji perfumerii stał się „Ocean Prezentów” i wyłaniająca się z niego zadziorna syrena z siecią wypełnioną bajecznymi prezentami.
Co proponują Państwo swoim klientom w ramach przedświątecznych zakupów?
Sama  oferta świąteczna jest wyjątkowo zróżnicowana – zarówno pod kątem bogatego asortymentu, jak i cen. Zadbaliśmy o to, by zarówno klienci poszukujący drobnych, symbolicznych upominków na przykład do 50 zł, jak i ci, którzy na prezenty przeznaczają większe kwoty, znaleźli prezenty dla swoich bliskich w perfumeriach Sephora. W naszej ofercie pojawiły się również nowe, unikalne maki, dostępne wyłącznie w Sephora m.in. wyczekiwana  przez wielu kultowa marka z USA – Urban Decay, pielęgnacyjna Glov, czy niszowe zapachy od The Different Company. W okresie przedświątecznym  na naszych klientów czekają także różnorodne promocje, m.in.  bardzo atrakcyjne rabaty na wybrane zapachy.
W styczniu tego roku otworzyliśmy nasz sklep internetowy, co za tym idzie, w te świętą klienci mogą dokonać zakupów w Sephora również w sieci. Nasz sklep internetowy cieszy się ogromnym powodzeniem. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z jego wyników sprzedażowych, jak również zadowoleni są sami klienci. Przeszło 95% z nich ocenia pozytywnie serwis naszego sklepu.
W tym roku kontynuowali Państwo także proces remodelingu w swoich perfumeriach. Które z nich zostały poddane modyfikacjom?
Konsekwentnie realizujemy projekt remodelingu w wybranych perfumeriach Sephora w całej Polsce. W minionym roku w nowej odsłonie otworzyliśmy łącznie 7 perfumerii m.in. w warszawskim Klifie i Złotych Trasach. Jesienią zaprezentowaliśmy oficjalnie powiększoną i upiększoną, flagową perfumerię Sephora w Arkadii. W blisko 700 m kw. wnętrzach na klientów czeka zaskakujący asortyment wzbogacony o unikalną strefę marek niszowych takich jak np.: Juliette Has a Gun, The Different Company, Atelier Cologne, l’Atelier de Givenchy, czy Zegna Essenza – dostępnych jedynie w tej perfumerii w Polsce, oraz szeroka oferta usług m.in. makijażu, manicure, regulacji i koloryzacji brwi marki Benefit, bezpłatne, spersonalizowane pakowanie prezentów – „Gift Factory”.
Jak zmiany wpłynęły na poziom sprzedaży?
W perfumeriach, które poddaliśmy remodelingom, zauważamy wyraźny wzrost odwiedzin klientów, który oczywiście bezpośrednio przekłada się na pozytywne wyniki sprzedaży tych punktów. Planujemy kontynuację strategii dotyczącej remodelingów wybranych perfumerii również w nadchodzącym roku. 
W ciągu najbliższych trzech lat planują Państwo 3 otwarcia rocznie. W jakich województwach czy też miastach w Polsce brakuje jeszcze perfumerii Sephora i możemy spodziewać się ich uruchomienia?
Otwierając nowe perfumerie Sephora stawiamy na najlepsze lokalizacje w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Uważnie obserwujemy rynek nowych inwestycji zarówno w miastach, w których nie ma jeszcze naszych perfumerii, jak i te, w których Sephora jest już obecna, a które zapowiadają atrakcyjne projekty inwestycyjne.
Wkrótce minie rok odkąd otwarty został e-sklep Sephora w Polsce. Kiedy zanotowali Państwo dotychczas największe przychody ze sprzedaży internetowej?
Sklep internetowy, który wystartował w lutym 2014, już po drugim miesiącu działania stał się trzecią, największą perfumerią w sieci oraz najbardziej rozpoznawalną perfumerią online w Polsce wg rankingu Gemius. Jest to naprawdę bardzo duży i szybki awans na rynku. Wyniki e-sklepu spełniają nasze oczekiwania, a sprzedaż cały czas rośnie. Dzięki sprzedaży internetowej, Sephora powiększyła swój zasięg do wszystkich mieszkańców Polski, także tych zamieszkujących obszary odległe od najbliższej perfumerii. Choć czas zakupów świątecznych jeszcze się nie zakończył, już widzimy, że jest to, podobnie jak w tradycyjnych perfumeriach, okres największej sprzedaży. Klientom perfumerii internetowej Sephora gwarantujemy zaskakująco szeroki asortyment, oryginalność zakupionych produktów oraz serwis na najwyższym poziomie, m.in. bezpłatne pakowanie na prezent, próbki lub prezenty do zakupów oraz bezpłatną dostawę zamówień powyżej 230 zł. Wszystkie te elementy sprawiają, że klienci obdarzyli zaufaniem naszą nową perfumerię i w okresie przedświątecznym postawili na szybkie i wygodne zakupy naszych produktów również w sieci.
Koniec roku to czas podsumowań. Które z tegorocznych wydarzeń odegrało najważniejszą rolę dla firmy Sephora Polska?
W 2014 roku Sephora obchodzi swoje 15. urodziny w Polsce. Był to dla nas wyjątkowy rok. Ważnym krokiem dla sukcesu naszego biznesu stała się wspominana już, perfumeria internetowa Sephora, dzięki której zyskaliśmy rzeszę nowych klientów i dotarliśmy do miejsc, w których nie ma tradycyjnych perfumerii. Wyjątkowo mi bliskim tematem było również re-otwarcie naszej powiększonej, flagowej perfumerii Sephora w warszawskiej Arkadii, która jest obecnie naszą wizytówką w Polsce i w Europie. Miniony rok to także czas przyznania Sephora ważnych dla nas nagród, które motywują do ciągłej, intensywnej pracy, m.in. Perły Quality Internantional za projekt remodelingu perfumerii, a także nagrody przyznanej nam przez samych klientów – Wybór Konsumenta.

Tagi:
Oceń artykuł:

Adam Kołodziejczyk, Sephora: Wyniki e-sklepu spełniają nasze oczekiwania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.