Zużycie energii w centrach Factory mniejsze o niemal 9%

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-10-20 | 10:51
Neinver ograniczył zużycie energii w zarządzanych centrach handlowych w 2014 r. o 8,9% względem roku 2013. Hiszpańska firma, specjalizująca się w budowaniu i zarządzaniu nieruchomościami handlowymi, będąca drugim największym w Europie operatorem centrów outlet, podsumowuje efektywność zastosowanych rozwiązań służących ochronie środowiska.
Wyniki te są efektem energooszczędnego systemu zarządzania, opartego na standardzie ISO 50001, oraz opracowanych dla każdego centrum planów energetycznych. Podstawowe działania obejmują instalację automatycznych systemów zarządzania oświetleniem, zastąpienie lamp fluorescencyjnych oprawami LED, optymalizację instalacji ogrzewania oraz wymianę mało wydajnego sprzętu.
Każdego roku stworzony przez Neinver model zarządzania prowadzi do wyraźnego obniżenia zużycia zasobów oraz produkcji odpadów. W roku 2014 zużycie wody w centrach zarządzanych przez firmę spadło o 2,7% (bez uwzględniania nowo otwartych obiektów). Jeżeli skupimy się na liczbach bezwzględnych, zużycie zasobów pozostało niezmienne w porównaniu z rokiem wcześniejszym, pomimo zwiększenia liczby klientów o 2,5 mln. Produkcja odpadów została zmniejszona względem roku 2013 o 3,1%.
Firma rozpoczęła również stosowanie odnawialnych źródeł energii, co pomaga w ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Do końca roku 2014 pięć centrów The Style Outlets w Hiszpanii czerpało już energię ze źródeł przyjaznych naturze.
Takie samo rozwiązanie zastosowano w niemieckim Zweibrücken The Style Outlets. Planowane jest także jego wdrożenie w Polsce i Francji.
To jeden z kluczowych kroków zmierzających do minimalizacji emisji CO2. Pomiędzy rokiem 2012 a 2014, firma ograniczyła emisję gazów cieplarnianych o 18,6%. W tym samym okresie zmalało wyraźnie zużycie energii (10,7%) i wody (8,4%). Produkcję odpadów obniżono o prawie 20%.
W Polsce, dzięki zastosowanym eko- rozwiązaniom, emisja gazów cieplarnianych spadła o 12 %, natomiast energii cieplnej o 38%. O 22% zmniejszono również produkcję śmieci, dzięki ich segregacji oraz wzrostowi świadomości ekologicznej zarówno najemców, działających w centrach, jak również firm serwisowych obsługujących obiekty Factory.
Mimo otwarcia dwóch nowych centrów (Galerii Katowickiej i Factory Annopol) zużycie wody wzrosło jedynie o 6%.
Standardowym rozwiązaniem w centrach Factory jest zastosowanie systemu BMS (Building Management System). Jego zadaniem jest pełna integracja sterowania instalacjami, jakie znajdują się w danym obiekcie: instalacjami wentylacji, grzewczymi, elektrycznymi czy chłodniczymi i dostosowanie ich pracy do zmieniających się warunków otoczenia. To pozwala istotnie zmniejszyć koszty eksploatacji budynku, przy jednoczesnym zwiększeniu funkcjonalności, bezpieczeństwa i komfortu dla jego użytkowników.
W otwartym po rozbudowie i modernizacji największym warszawskim centrum outlet Factory Ursus, rozwiązania służące ochronie środowiska pozwolą zaoszczędzić przez najbliższe 5 lat aż 250 MWh energii. Zastosowano tam m.in. regulację sztucznego oświetlenia uzależnionego od światła słonecznego, system odzyskiwania energii cieplnej, oświetlenie ledowe, czy nowoczesny system wentylacji, dbający o jakość powietrza wewnątrz.
Neinver jest pionierem pod względem strategii zrównoważonego rozwoju na rynku nieruchomości handlowych. Jako pierwsza działająca w tym sektorze firma w Europie, uzyskał potwierdzenie szeregu restrykcyjnych wymagań - certyfikaty BREEAM In-Use dla wszystkich swoich obiektów, a także potrójną certyfikację ISO – w zakresie jakości, ochrony środowiska i zarządzania energią. Firma przywiązuje dużą wagę do kwestii ochrony środowiska, rozumiejąc, że zarządzanie zgodne z zasadami zrównoważonego wzrostu przyczynia się do zwiększenia rentowności nieruchomości.
Wszystkie wskazane powyżej dane liczbowe znajdują się w dokumencie „2014 Sustainability Report”, stanowiącym przykład przejrzystego zarządzania, które jest podstawą działalności Grupy Neinver.
Raport obejmuje przychody firmy, sprawozdanie finansowe oraz szczegółowe wyniki dotyczące poszczególnych obszarów działalności (m.in. ochrony środowiska, zarządzania zasobami ludzkimi oraz wpływu na lokalne społeczności). Wyjaśnia również podstawy biznesowej strategii Neinver, prowadzonej od połowy 2014 r. Jej celem jest przystosowanie firmy do nowych okoliczności rynkowych oraz doprowadzenia do wyróżniania się wśród konkurencji.
Wyzwania na rynku europejskim
W swoim raporcie Neinver ocenia także aktualny stan europejskiego sektora handlowego i logistycznego. Podstawowe wyzwania to m.in. ograniczone zasoby finansowe, wysokie koszty obsługi zadłużenia oraz długi okres budowania nowych obiektów – od uzyskania niezbędnych pozwoleń do otwarcia. Inwestorzy oraz instytucje publiczne zwracają coraz większą uwagę na restrykcyjne kryteria związane z odpowiednim zarządzaniem oraz zrównoważonym rozwojem w perspektywie długoterminowej. Neinver spełnia wszystkie wymagania i nieustannie usprawnia swoje działania w tym zakresie, m.in. poprzez zawieranie odpowiednich porozumień o współpracy oraz zarządzanie obiektami zgodnie ze standardami BREEAM, ISO 140001, ISO 50001.
Grupa Neinver podpisała w 2014 r. trzy umowy dotyczące współpracy strategicznej. Jej partnerami są znane na całym świecie firmy – TIAA-CREF, KKR i Colony Capital. Tego typu porozumienia umożliwiają dalszy rozwój na rynku europejskim oraz skuteczne dbanie o wizerunek.
Firma zarządza obecnie 45 nieruchomościami handlowymi (w tym centrami outlet) i przemysłowymi, o łącznej powierzchni 724 tys m kw. i wartości rynkowej 2,013 mld €.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-02-14 do 2016-02-14

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Kraków

Zużycie energii w centrach Factory mniejsze o niemal 9%

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.