Po przejęciu polskich sklepów Tesco szybko rozwijająca się sieć dyskontów Netto Polska rozpoczęła ukierunkowane poszukiwania nowego CEO. Przyszły dyrektor generalny będzie odpowiadał za całokształt działalności sieci, która w ciągu najbliższych 18 miesięcy podwoi swoją wielkość.
Po ostatecznym zatwierdzeniu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przejęcia Tesco przez Netto wiosną tego roku, w Netto Polska trwa obecnie proces transformacji 300 byłych marketów Tesco w ramach kompleksowego rozwoju sieci. W ciągu półtora roku liczba jej placówek handlowych zwiększy się do ok. 700.
Ten znaczący wzrost odbędzie się z nowym CEO za sterami firmy. Netto rozpoczęło już poszukiwania przyszłego dyrektora generalnego sieci, którego zadaniem będzie zaspokojenie strategicznych ambicji w zakresie ekspansji na rozwijającym się polskim rynku.
Po podwojeniu swojej wielkości w ciągu najbliższego półtora roku w wyniku transakcji z Tesco, Netto Polska stanie się poważnym graczem na jednym z największych rynków Europy. Przekształcenie 300 sklepów i zintegrowanie wielu nowych pracowników z obecnym zespołem to bardzo ciekawe, ale też ogromnie wymagające zadanie zarządcze. Na przyszłego CEO Netto Polska czeka więc wyjątkowe wyzwanie, gdyż będzie on odpowiedzialny za wprowadzenie firmy na nowy poziom
– mówi Michael Løve, dyrektor generalny Grupy Netto International.
Polska jest największym rynkiem wzrostowym Netto, na którym – prócz rozpoczynającej się właśnie integracji sklepów Tesco – sieć odnotowała w ostatnich latach znaczny wzrost organiczny. Umowa z Tesco, dotycząca przejęcia jego polskiej działalności, opiewa na kwotę 900 mln zł, która odpowiada wskaźnikowi Enterprise Value. Dodatkowo Netto Polska zamierza zainwestować kolejne 900 mln zł w transformację placówek zgodnie z nową, innowacyjną koncepcją Netto 3.0.
Ogłaszając zmianę na stanowisku dyrektora generalnego, Netto Polska żegna się z Januszem Stroką, który kierował przedsiębiorstwem od 2018 roku.
Janusz wykonał znakomitą pracę na rzecz Netto Polska w ciągu ostatnich trzech i pół roku. Wzmocnił strukturę organizacyjną sieci, znacząco podniósł jej wizerunek i wdrożył naszą nową koncepcję sklepów Netto 3.0. Zasługuje na wielkie uznanie i pochwały za swe osiągnięcia. Chciałbym podziękować Januszowi za współpracę i świetne wyniki, a także życzyć mu powodzenia i wszelkich sukcesów
– mówi Michael Løve.
Do czasu powołania nowego CEO, funkcję tę będzie tymczasowo sprawował wiceprezes wykonawczy Mark Nielsen, który jest członkiem Komitetu Wykonawczego Salling Group i w ostatnich ośmiu latach odpowiadał za odnoszącą sukces sieć hipermarketów Bilka w Danii. Zmiana wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym, a Netto spodziewa się powołania nowego dyrektora generalnego w późniejszym okresie bieżącego roku.
Netto Polska otworzyło swój pierwszy sklep w Szczecinie w 1995 roku, a obecnie ma ponad 5000 pracowników. Sieć jest częścią koncernu Salling Group, który zatrudnia ponad 53 000 osób w Danii, Niemczech i Polsce i prowadzi ponad 1400 placówek handlowych. Działalność koncernu obejmuje m.in. dyskonty, supermarkety, hipermarkety i domy towarowe, a także silny segment działalności online na rynku duńskim.