UOKiK wydał zgodę na połączenie spółek odzieżowych: Vistula Group i Bytom. Przeprowadzone postępowanie wykazało, ze transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.
Fuzja ma polegać na przeniesieniu całego majątku spółki Bytom na Vistulę w zamian za akcje tej spółki. Zgodnie z informacją od spółek po transakcji na rynku nadal obecne będą obie marki.
Prowadzone postępowanie przeszło do II fazy. Urząd musiał przeprowadzić w tej sprawie badanie rynku. Objęło ono 27 konkurentów Vistula Group i Bytom. Pytania UOKiK dotyczyły m.in. wartości przychodów ze sprzedaży w sklepach i on-line, ilości i lokalizacji sklepów, a także opinii na temat koncentracji i jej skutków. Konieczność przeprowadzenia wnikliwego badania rynku wraz z czasem oczekiwania przez UOKiK na uzupełnienie wniosku przez uczestników koncentracji miały istotny wpływ na długość postępowania.
Analizując koncentrację urząd uznał, że jej uczestnicy konkurują ze sobą i innymi podmiotami na rynku eleganckiej odzieży męskiej klasy średniej. Nie rywalizują natomiast z producentami marek luksusowych, a także najtańszych ubrań. Osobnymi produktami są również odzież dziecięca, młodzieżowa i kobieca.
Z kolei w ujęciu geograficznym urząd zbadał zarówno wpływ transakcji na konkurencję w poszczególnych miastach, gdzie Vistula i Bytom prowadzą działalność, a także na terenie całego kraju.
- Analiza przeprowadzona przez UOKiK pokazała, że nie dojdzie do ograniczenia konkurencji na żadnym z rynków, na którym działają Vistula Group i Bytom. Dlatego urząd wydał zgodę na połączenie tych przedsiębiorców
– mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.
Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.