Marco Marchi, założyciel i prezes włoskiej marki Liu Jo, podpisał umowę o przejęciu grupy Blufin poprzez Eccellenze Italiane - nowego, dużego agregatora i akceleratora marek o najwyższej jakości.
- To przejęcie nadaje kształt mojemu biznesowemu marzeniu, które łączy wysokiej jakości włoskie marki i wprowadza do globalnej konkurencji. Na dynamicznie rozwijającym się rynku konsumenci doceniają silne marki z wyróżniającą się tożsamością, gdzie jakość oraz kreatywność stanowią kluczowe cechy. We Włoszech mamy niezwykłe bogactwo firm, które często nie są w stanie się rozwijać, ponieważ brakuje im pieniędzy, technologii, zarządzania lub synergii - zasobów, które może zapewnić tylko duża grupa
– mówi Marco Marchi.
Misją Eccellenze Italiane jest wyselekcjonowanie i zgromadzenie wysokiej klasy marek, które łączy ta sama silna tożsamość oraz potencjał wzrostu, aby mogły skuteczniej konkurować na rynku globalnym.
Projekt zrodził się z inicjatywy Marco Marchi i pragnienia poszerzania biznesowego horyzontu opartego o filozofię ESG (Environmental, Social and Governance), ideę odpowiedzialnego inwestowania, która koncentruje się na tworzeniu korzyści dla wszystkich interesariuszy.
- To marzenie, wizja biznesu, która spełnia się poprzez nabycie marki o wyjątkowej wartości i reputacji we Włoszech, a także w regionie Carpi.
Prywatne negocjacje prowadzone pomiędzy rodziną Tarabini a Marco Marchi, szybko zakończyły się podpisaniem umowy oraz przeniesieniem wszystkich akcji grupy Blufin na Eccellenze Italiane.
- Moja matka (Anna Molinari), cała rodzina oraz ja uważamy, że ten krok będzie niezwykle pozytywny dla wzrostu i rozwoju firmy, a także jej marek. Mocno wierzymy w przedsiębiorczy talent Marco Marchi, w jego więzi z lokalną społecznością. Mamy nadzieję, że to przejęcie będzie biznesowym sukcesem w Carpi i okolicach oraz włoskiej mody
- zaznaczył Gianguido Tarabini.
Grupa Blufin jest właścicielem marek takich jak Blumarine, Blugirl, Anna Molinari oraz Be Blumarine. Obecnie działa w 50 krajach, a kolekcje sprzedawane są w ponad 500 sklepach, w tym 31 butikach i jednobrandowych sklepach na całym świecie.
W 2018 roku łączny obrót, wliczając należności licencyjne, wyniósł 33 miliony euro, z czego 40% z rynku krajowego i 60% z rynków międzynarodowych.
- Jestem dumny i zaszczycony, że rodzina Tarabini wybrała mnie, bym symbolicznie przejął firmę. Nadamy temu niezwykłemu dziedzictwu włoskiego stylu, przyszłość wzrostu oraz rozwoju. Blumarine jest niezwykle znaną marką, także na całym świecie, ze swojego charakterystycznego i unikalnego stylu. Zamierzamy promować to cenne dziedzictwo oraz wprowadzić je we współczesną modę z nutą świeżości, pozostając przy tym wiernym jego romantycznemu, kobiecemu klimatowi
– oświadczył Marco Marchi.
W następnym sezonie wewnętrzny zespół projektantów będzie pracować nad kolekcją, która połączy charakterystyczne cechy Blumarine z nową wizją marki. Na chwilę obecną kierunek artystyczny nie został jeszcze określony, jednak z pewnością będzie można go podziwiać podczas Tygodnia Mody w Mediolanie, na którym we wrześniu 2020 roku pojawi się Blumarine.
- Aktualnie będziemy musieli podjąć wszelkie starania w celu reorganizacji oraz odświeżenia marki, by tchnąć nowe życie w to niezwykłe, włoskie dziedzictwo. Jesteśmy przekonani, że za 5 lat osiągniemy obrót w wysokości 50 milionów euro i dwucyfrowe EBITDA. Oczywiście chcemy się rozwijać, ale powoli i w sposób zrównoważony, nie tylko w celu ochrony ekskluzywnego charakteru tego klejnotu włoskiego rzemiosła – oznajmił Marco Marchi.