Żabka wspiera obywateli Ukrainy w rozwoju własnego biznesu

2023-08-30 | 10:05

Obecnie z Żabką swoje biznesy prowadzi blisko 300 przedsiębiorców spoza Polski, a najliczniejszą grupę stanowią obywatele Ukrainy. Także wielu sprzedawców zatrudnionych w sklepach pochodzi zza naszej wschodniej granicy. Sieć współpracuje ponadto z organizacjami wspierającymi Ukrainę, takimi jak Fundacja Ukraina, Zustricz czy Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza.

Bliskość geograficzna, przejrzyste warunki współpracy skłaniają obcokrajowców do otwarcia swojej działalności pod szyldem Żabki. Dzięki temu wielu z nich zmieniło swoją sytuację finansową, osobistą czy zawodową. Dołączają do nich kolejni. Dziś Ukraina świętuje swój Dzień Niepodległości.

– Tworzymy optymalne warunki do rozpoczęcia i rozwoju z nami w Polsce własnego biznesu przez obcokrajowców – ułatwiamy im start, nie pozostawiamy bez wsparcia i opieki. Najliczniejszą grupę wśród franczyzobiorców, ponad 260 osób, stanowią obywatele Ukrainy. Pomaga im w tym bliskość kulturowa czy językowa, dzięki czemu z łatwością się integrują i dobrze się tu czują, a przy tym doskonale sobie radzą, prowadząc biznes z Żabką. Co więcej, wielu przedsiębiorców mieszkających w Polsce, którzy prowadzą już z nami swoje sklepy, poleca nas kolejnym rodakom

– podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych z Żabka Polska.

Najwięcej obywateli Ukrainy prowadzi swoje sklepy franczyzowe w Warszawie i Wrocławiu, dalej w Krakowie oraz Poznaniu. Zarządzają jednak także placówkami w mniejszych miejscowościach, jak Trzebnica, Bystra czy Czapury. Wśród nich są osoby zarówno z wyższym, średnim, jak i zawodowym wykształceniem. Ponad 70 proc. franczyzobiorców pochodzących z Ukrainy trafia do sieci z polecenia przedsiębiorców, którzy już wcześniej prowadzili z Żabką swój biznes. Poza wsparciem ze strony sieci w założeniu w Polsce działalności pomagają im także obowiązujące nad Wisłą przepisy, które otworzyły rynek pracy dla pracowników ze Wschodu.

Biznes z Żabką dla obywateli Ukrainy – jak zacząć?

Franczyza Żabka jest atrakcyjnym pomysłem dla osób zmotywowanych, o przedsiębiorczym podejściu, otwartych na rozwój, niezależnie od ich pochodzenia, wcześniejszego doświadczenia czy wykonywanego uprzednio zawodu.

– Moje początki w Polsce nie należały do najłatwiejszych – nie znałam języka, przyjechałam tu z dwójką dzieci, podczas gdy mąż musiał jeszcze wówczas zostać w Ukrainie. Aby jednak móc się rozwijać, trzeba nieraz zaryzykować, a przy tym należy wierzyć w siebie – podkreśla Iuliia Arustamova, która otworzyła swój sklep w Warszawie w grudniu 2021 r.  
 
Kandydat na franczyzobiorcę musi przejść proces rekrutacji, w tym szkolenia oraz spełnić warunki formalne. W przypadku przedsiębiorców o innym obywatelstwie niż polskie, niezbędne jest dodatkowe zdanie egzaminu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B2.

Kolejnym istotnym aspektem jest posiadanie poręczycieli. Wszyscy kandydaci z i spoza UE, przebywający w Polsce krócej niż 2 lata, powinni mieć dwóch poręczycieli z polskim obywatelstwem (opcjonalnie jednego poręczyciela i wnieść kaucję w wysokości 25 tys. zł.) W przypadku osób, które przebywają w Polsce od co najmniej 2 lat, wymagany jest weksel z jednym poręczycielem z polskim obywatelstwem lub sam weksel oraz kaucja w wysokości 20 tys. zł. W takiej sytuacji niezbędne jest okazanie dokumentów potwierdzających legalny pobyt na terenie Polski przez ostatnie 24 miesiące, w postaci paszportu z wizą lub Karty Pobytu. Ważnym elementem, w przypadku kandydatów spoza UE bez polskiego obywatelstwa, jest także okazanie dokumentów w postaci np. zezwolenia na pobyt stały czy zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE. Wszystkich starających się o otwarcie Żabki, niezależnie od pochodzenia, obowiązuje ten sam, czyli wynoszący ok. 5 tys. zł, wkład własny na start i rejestracja własnej jednoosobowej działalności gospodarczej.

Mocne strony franczyzy z Żabką

Współpraca franczyzowa z Żabką wiąże się z licznymi korzyściami. Na start nowi przedsiębiorcy otrzymują lokal, który jest wyremontowany przez sieć i zaadoptowany pod potrzeby sklepu. Placówka jest również zatowarowana i wyposażona w m.in.: meble chłodnicze, piece, regały ekspozycyjne oraz drukarkę czy komputer z zainstalowanym systemem magazynowo-ksiegowym, ułatwiającym zarzadzanie oraz składanie zamówień. Od samego początku prowadzący sklepy mogą zaoferować swoim klientom szeroki asortyment produktowy i pakiet usług dodatkowych, a także bogatą ofertę strefy kawiarnianej Żabka Café.

– Dla mnie, jako osoby dopiero rozpoczynającej przygodę z handlem, ważny był fakt, że sieć dzieli się swoim wieloletnim doświadczeniem. Poza tym na starcie dostałam sklep, który jest znany i lubiany przez klientów, a firma wysłała mnie na darmowe szkolenia, dzięki którym poczułam się pewniej w roli franczyzobiorczynizaznacza Oleksandra Burova, franczyzobiorczyni z Rzeszowa.  

Przedsiębiorcy otrzymują wszechstronne doradztwo i wsparcie: marketingowe, serwisowe, logistyczne czy w znalezieniu pracowników. Mogą korzystać z bezpłatnych szkoleń, a także szeregu nowoczesnych rozwiązań ułatwiających im zarządzanie sklepami. Mają do dyspozycji np. Pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, pomagający w optymalizacji zadań w placówce czy aplikację Cyberstore, umożliwiającą zdalne składanie zamówień, otrzymywanie raportów sprzedażowych czy informacji o dostawach za pomocą smartfona. W małych miejscowościach Żabka dodatkowo oferuje rozwiązania wspierające, takie jak: pakiet relokacyjny po przeprowadzce, samochód do użytkowania w ramach programu „Auto na start” czy kartę paliwową umożliwiającą bezgotówkowe płatności podczas tankowania.

Franczyzobiorcy Żabki rozwijają się także finansowo. W okresie styczeń-maj 2023 r. ponad 77% z nich w skali kraju osiągnęło miesięczny przychód wynoszący co najmniej 24 tys. zł. Każdy nowy przedsiębiorca rozpoczynający obecnie współpracę ma możliwość otrzymania dodatkowego benefitu w wysokości 15 tys. zł. Wszyscy są jednocześnie objęci unikatowym ubezpieczeniem „Polisa na biznes”, chroniącym ich przed ewentualnym niepowodzeniem i zakończeniem współpracy z siecią z ujemnym wynikiem finansowym.

By ułatwić wdrożenie się w obowiązki nowym partnerom biznesowym, sieć w ramach platformy szkoleniowej udostępnia samouczek języka polskiego. Dodatkowo przedsiębiorcy mogą rozwijać swoją wiedzę i kompetencje, korzystając z licznych szkoleń e-learningowych i bazy wiedzy. Jednocześnie, w procesie rekrutacji, obywatele Ukrainy otrzymują umowę franczyzy w ich ojczystym języku.

– Biznes z Żabką to była w moim przypadku szansa na rozwój na wielu płaszczyznach oraz okazja do zaspokojenia własnych ambicji i aspiracji zawodowych w Polsce. Dzięki temu podniosłam komfort życia swojej rodziny, a także zdobyłam stabilizację finansową. Wiem, że prowadzenie całkowicie samodzielnie biznesu jest dużym wyzwaniem i sporym ryzykiem. Współpracując z siecią Żabka, mogę liczyć na szerokie wsparcie. Mam poczucie bezpieczeństwa i partnerstwa, ale też rozwoju, bo to w końcu mój sklep dodaje Iuliia Arustamova.

Wsparcie dla Ukrainy

Sieć od dawna współpracuje i wpiera w różnej formie instytucje związane z Ukrainą i obcokrajowcami, w tym Polsko-Ukraińską Izbę Gospodarczą, Fundację Ukraina, Wydział dla Cudzoziemców Urzędu Pracy M. St. Warszawy, International Rescue Committee czy Fundację Zustricz. Szerokie wsparcie zaoferowała także po wybuchu wojny w Ukrainie – w niespełna 12 godzin od jej ogłoszenia. Zorganizowano m.in. 87 transportów i 4 pociągi towarowe z pomocą humanitarną, przekazując ponad 525 ton żywności i artykułów higienicznych. Wsparcie trafiało do ludności cywilnej w Ukrainie, a także do sztabów kryzysowych i na dworce PKP w Polsce. Działania obejmowały także pomoc w organizacji transportu rodzin pracowników, współpracowników i franczyzobiorców z granicy. W centrali firmy uruchomiono wolontariat pracowniczy, a do pomocy zaproszono także klientów sklepów – poprzez umożliwianie wymiany punktów (żappsów) na cegiełki charytatywne oraz zbieranie datków na pomoc obywatelom Ukrainy.

Tagi: Franczyza Żabka
Oceń artykuł:

Źródło: Żabka

Żabka wspiera obywateli Ukrainy w rozwoju własnego biznesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.