W dobie spadającego bezrobocia, rosnącego PKB i poziomu wynagrodzeń, rynek obiektów handlowych staje się coraz bardziej wymagający. Spowodowane jest to głównie poprzez kolejne ograniczenia w handlu wprowadzone Ustawą o niedzielach niehandlowych, jak również rosnącą rolą e-commerce. Na tym tle w obliczu wyników notowanych przez centra handlowe w Polsce, Posnania wyrasta na lidera nie tylko w regionie, ale i w całym kraju. Wyniki frekwencji i obrotów osiągnięte w pierwszym półroczu bieżącego roku, będące efektem realizacji kompleksowej strategii rozwoju, jasno potwierdzają skuteczność obranego kierunku.
Stopniowe ograniczanie handlu w niedziele, które obecnie według ustawy przewiduje możliwość robienia zakupów wyłącznie w jedną niedzielę miesiąca, zmusiło Polaków do zmiany nawyków i dostosowanie się do nowej sytuacji. Dla przedstawicieli branży wyzwaniem stało się, jak zainteresować i przyciągnąć konsumentów do odwiedzin i zakupów w inne dni, tak by utrzymać a nawet uzyskać jeszcze wyższe wskaźniki. Skutecznie odpowiedziała na nie Posnania, która osiąga rekordowe wyniki.
Wraz ze zmieniającym się otoczeniem prawnym, ewoluują potrzeby i zachowania konsumentów. Tym samym przed całą branżą pojawiają się nowe wyzwania. Jako Posnania mierzymy się rosnącą siłą e-commerce oraz ograniczaniem dni handlowych. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że uzyskane przez nas w pierwszym półroczu wyniki wskazują, że doskonale odnajdujemy się w nowej rzeczywistości. Proponowane przez nas rozwiązania i aktywności są zauważane przez konsumentów, a Posnania staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem na zakupowej mapie Wielkopolski
– mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.
Od początku roku Posnania notuje stały, blisko 10 proc. wzrost frekwencji, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Systematycznie rośnie również wolumen sprzedaży. Konsekwentnie poszerzana oferta najemców znajduje uznanie wśród klientów, co przekłada się na 20 proc. wzrost obrotów zanotowanych w pierwszym półroczu 2019 r.
Rozwiązania, które przyciągają
Od samego początku działalności, Posnania wyróżnia się na polskim rynku swoim unikatowym, lifestylowym charakterem, a szeroka i różnorodna oferta gastronomiczna zachęca zarówno do odbycia biznesowych lunchy, jak i rodzinnych obiadów. Posnania od dawna wyznacza trendy w zakresie usług i rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb odwiedzających. W Posnanii można skorzystać ze specjalnych pokoi rodzinnych, szatni dla rowerzystów wyposażonej w suszarki, stacji napraw rowerów czy przestrzeni, w których można odpocząć na wygodnych kanapach.
Na uwagę zasługują aktywności specjalne, które doskonale wpisują się w harmonogram miejskich wydarzeń. Tylko w maju i czerwcu odbyło się wiele akcji, które przyciągnęły tłumy poznaniaków. Wielki festiwal food trucków Food Fyrtel, na którym zagościła Magda Gessler, angażujący Dzień Dziecka, w ramach którego Posnania zaprosiła do stworzenia wielobarwnej instalacji artystycznej czy wyjątkowa, 5. edycja Posnania Bike Parade, która odbyła się pod osłoną nocy, to tylko wybrane elementy szerokiej oferty organizowanych wydarzeń.
Jesteśmy przekonani, że wielowymiarowość organizowanych przez nas kampanii jest w dużej części przyczyną naszego sukcesu. Za każdym razem, chcąc stale zaskakiwać, staramy się wychodzić do poznaniaków z nowymi propozycjami. Proponując niekonwencjonalne i inne od tego, czego można doświadczyć u konkurencji rozwiązania, skutecznie walczymy o zainteresowanie odbiorców
– mówi Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu Posnanii.
Atrakcyjność najemców przepisem na sukces
Elementem, który składa się na sukces Posnanii jest także tenant mix, czyli dopasowany do grupy docelowej dobór najemców. Na powierzchni ponad 100 tys. m2 klienci mogą odnaleźć sklepy przedstawicieli marek z różnych kategorii. Doceniają to nie tylko klienci, ale także kolejni najemcy, których przybywa z każdym miesiącem. Od początku roku w Posnanii otworzyły się: Food by Ann Healthy Store, Kazar Studio, Femestage Eva Minge Concept Store, Run Colors, Puccini, Świat GSM, Muscat i Pomarańczarnia. Część z tych otwarć to debiuty na wielkopolskim rynku.
Cieszymy się, że stajemy się coraz bardziej pożądaną lokalizacją, co potwierdzają kolejne zawierane przez nas umowy. Szczególnie doceniamy tych, którzy są z nami od lat, a zachęceni osiąganymi wynikami sprzedaży, decydują się powiększać swoje lokale tak jak 4F, czy NOTINO
– mówi Magdalena Skorniak, Tenant Relationship Manager.