Wystarczy niewiele, żeby zmienić wiele – świąteczna kampania IKEA

2021-12-02 | 19:44

Nadchodzący świąteczny czas chętnie spędzamy z rodziną i przyjaciółmi, którym z uśmiechem pokazujemy, ile dla nas znaczą. Robić to możemy nie tylko poprzez wręczanie prezentów, czy przygotowywane prosto z serca potrawy, ale też obdarowanie bliskich nam osób pozytywnymi emocjami oraz staraniami. W tym roku IKEA zachęca swoich klientów do nieskupiania się na samych rzeczach, lecz na tym, ile radości i dobra mogą one przynieść. Co jest możliwe, dzięki kreatywnym pomysłom na ich wykorzystanie oraz bardziej świadomym wyborom zakupowym.

 

Już wkrótce zasiądziemy do uroczystej wigilijnej kolacji. Obfitość pod choinką i na stole jest dla wielu wyrazem uczuć. Tym bardziej ważne jest, żeby nic się nie zmarnowało. Święta to okazja, by dzielić się nie tylko prezentami, ale dobrem i wartościami płynącymi z naszej troski o bliskich oraz jakość ich życia.

IKEA zwraca uwagę, że czułość przejawiać możemy również, dbając o środowisko. Wcześniejsze planowanie i organizacja świątecznych zakupów czy dobre pomysły na przechowywanie żywności, pozwolą nam ją zaoszczędzić w okresie świątecznym. Tu pomocne są różne pojemniki i torebki na żywność, nadające się także do zamrażarki. Z badań Boston Consulting Group przeprowadzonych w krajach UE wynika, że Polacy są w czołówce europejskich marnotrawców: przeciętny Polak co roku wyrzuca nawet 247 kg jedzenia – przy europejskiej średniej na poziomie 173 kg na osobę.

IKEA od dawna podejmuje różnorodne działania w dążeniu do realizacji długoterminowego celu strategicznego, jakim jest przekształcenie firmy w biznes w pełni cyrkularny do 2030 roku. Jednym z nich jest zredukowanie odpadów w restauracjach IKEA. Program Food Waste Watcher to globalna inicjatywa Grupy IKEA mająca na celu redukcję odpadów żywnościowych na etapie przygotowania posiłków dla klientów. Specjalny system rejestrowania i analizowania przyczyn oraz skutków marnowania żywności działa dzięki wykorzystaniu techniki – wagi, tabletu, inteligentnych kamer. Odpadki trafiają do specjalnego pojemnika, który je waży, dokładnie monitorowany jest ich rodzaj i powód wyrzucenia, np. nadprodukcja. Następnie generowany jest raport wskazujący najczęstsze przyczyny marnowania żywności oraz koszt i wagę wyrzuconego jedzenia. Dzięki temu można zapobiec wytwarzaniu dużej ilości odpadów, na przykład poprzez zoptymalizowanie produkcji. W Polsce po wprowadzeniu programu ograniczyliśmy ilość odpadów o 50%. Co więcej, wszystkie odpady żywnościowe pochodzące ze sklepów IKEA w Polsce od wielu lat są oddzielnie sortowane i przekazywane wyspecjalizowanym firmom. Resztki żywności są przerabiane na biogaz, a oleje posmażalnicze na biodiesel.

W domowym życiu również możemy dokonywać małych zmian, które dla planety będą miały duże znaczenie – wystarczy dobrze opracowany plan działania. Oprócz niemarnowania żywności warto zwrócić uwagę na inne aspekty, które pozwolą nam żyć bardziej w duchu less waste. Przykładem jest powtórne wykorzystanie czy ograniczanie papieru do pakowania prezentów. Opakowanie samo w sobie może się stać podarunkiem, poprzez użycie eleganckiego pudełka, które posłuży później za pojemnik do przechowywania. Ponadto, można wykorzystać rzeczy, które mamy w domu, np. serwetki, gazety, kolorowe ściereczki – wystarczy odrobina kreatywności. A co zrobić, jeśli otrzymamy upominek w papierze? Podziękujmy i doceńmy osobę, która nam go wręcza, a potem pomyślmy, co jeszcze można z nim zrobić. Zamieńmy go w dekoracje origami lub kolorowe zakładki do książek, czy wykorzystajmy do komponowania wyklejanek, wydzieranek, kolaży itp. W IKEA też dbamy o drugie życie produktów. Dzięki nowo wprowadzonej usłudze Oddaj i zyskaj można dać nowy dom używanym meblom IKEA.

Tegoroczne świąteczne działania IKEA obejmują także film wyreżyserowany przez Ilyę Naishuller, opowiadający historię małego chłopca. Bohater, uciekając przed gigantyczną mandarynką, wbiega do mieszkania i zastaje swoją mamę, sprzątającą ze stołu resztki. Za oknem zamiast płatków śniegu spadają na ziemię olbrzymie cząstki niedojedzonych świątecznych potraw. Spot, podobnie jak w zeszłym roku, ma podkreślić ogrom jedzenia marnowanego podczas świątecznych posiłków. Głównymi dyrektorami kreatywnymi byli Yaroslav Orlov oraz Roman Firainer, a zastępcami: Antonina Pirogova, Evgeny Golovan. Projektantem produkcji została Elizaveta Lavinskaya, z kolei pierwszym asystentem dyrektora Elena Alaszejewa. Za produkcję odpowiada Alfa Film, graficzną oprawę: CGF, natomiast adaptację do polskiej wersji – VMLY&R.

Inspirowanie klientów do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia i wprowadzania w swoim otoczeniu pozytywnych dla środowiska zmian jest jednym z priorytetów IKEA, który towarzyszy marce już od wielu lat. Więcej ciekawych inspiracji na prezenty w duchu less waste i na ponowne wykorzystanie przedmiotów, znaleźć można na IKEA.pl.

Tagi: IKEA Kampanie marketingowe
Oceń artykuł:

Źródło: IKEA

Wystarczy niewiele, żeby zmienić wiele – świąteczna kampania IKEA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.