Lidl Polska decyduje się uruchomić ponad 200 sklepów w systemie 24-godzinnym. W ten sposób sieć przygotowuje się do obowiązujących od soboty, nowych wytycznych Covid-19 w tygodniu poprzedzającym Święta. Warto podkreślić także, iż większość sklepów sieci jest czynna przez wiele godzin, najczęściej od 6:00 do 22:00 lub od 6:00 do 23:00.
Sieć Lidl Polska podkreśla, że od początku pandemii wprowadziła wiele zabezpieczeń mających na celu zapewnienie ochrony pracowników oraz klientów, często reagując z dnia na dzień. W ten sposób osoby przebywające w sklepach sieci czują się bezpiecznie. Aktualna sytacja pandemiczna oraz najnowsze wytyczne w zakresie Covid-19 również wymagają natychmiastowego działania. Lidl zdecydował się uruchomić ponad 200 sklepów w systemie 24-godzinnym (pełna lista sklepów jest udostępniona na końcu komunikatu). Oznacza to, że w przypadku tych placówek klienci mają możliwość dokonania zakupów o dowolnej porze w ciągu doby. Wystarczy, że w godzinach nocnych zadzownią do drzwi dzwonkiem znajdującym się przy wejściu, a pracownicy umożliwią klientom wejście do sklepu i dokonanie zakupów. Całodobowy system pracy wybranych sklepów zacznie funkcjonować już w nocy z piątku 26.03 na sobotę 27.03. Kolejne sklepy w takim modelu działać będą w tygodniu przedświatecznym. Dodatkowo warto podkreślić, iż większość sklepów sieci jest czynna przez wiele godziny, najczęściej od 6:00 do 22:00 lub 6:00 do 23:00. W ten sposób klienci mają szeroki przedział czasu na dokonanie zakupów, co również przekłada się na poprawę ich bezpieczeństwa. Reakcja Lidla to również odpowiedź na przewidywany wzmożony ruch w sklepach przed Świętami. Klienci mają możliwość dokonania zakupów również w najbliższą niedzielę handlową, 28.03.
Sieć przypomina również, że zespół Lidl Polska jest wyposażony w maseczki ochronne oraz środki do dezynfekcji, a stanowiska kasowe nieprzerwanie są odgrodzone szybą ochronną wykonaną z plexi. We wszystkich sklepach Lidl są ustawione stacje do dezynfekcji dłoni. Z powodu pandemii sieć w trybie przyspieszonym wprowadziła funkcjonalność Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwia dokonywanie transakcji mobilnych. Co więcej, we wszystkich sklepach Lidl funkcjonują kasy pierwszeństwa dedykowane wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub tym przebywającym na kwarantannie.
Dodatkowo Lidl zdecydował się poddać dobrowolnej kontroli niezależnej jednostce certyfikującej TÜV Rheinland. W efekcie kontroli części sklepów Lidl potwierdzono, że obiekty sieci spełniają najwyższe standardy w zakresie higieny i bezpieczeństwa. Ponadto Lidl otrzymał Certyfikat Bezpiecznej Firmy, który jest potwierdzony przez współpracujący ze Szpitalem Św. Wojciecha zespół ekspertów z dziedziny epidemiologii. Przeprowadzony audyt wykazał, że procedury Lidl Polska oraz działania anty-COVID19, są zgodne z wiedzą medyczną, rekomendacjami i wytycznymi WHO, GIS oraz Ministerstwa Zdrowia.