Wraz z początkiem września na rynku ukazało się nowe wydanie Magazynu Galerie Handlowe. Znajdą w nim Państwo m.in. wywiad z Piotrem Kaptórem z Prezentumarzeń, z którym rozmawiamy o rynku kart podarunkowych, oraz z Piotrem Kondraciukiem z Polskiego Koszyka, który zwraca uwagę na rosnącą świadomość e-klientów i ich obawy dotyczące świeżości zamawianych produktów spożywczych.
W Chinach wciąż jeszcze można spotkać bazary i uliczki handlowe. Konsumenci nie mają jednak do nich sentymentu, ponieważ towary z marketów w ich opinii odznaczają się lepszą jakością. Odwrotnie jest w przypadku żywności. Tradycyjnym widokiem, znanym jeszcze obecnemu pokoleniu z dzieciństwa, są wąskie uliczki, przy których można było znaleźć małe, lokalne restauracje. Gwałtowna rozbudowa miast sprawiła, że zniknęły one z krajobrazu, a nie wszyscy są zadowoleni z zastąpienia ich przez restauracje w galeriach handlowych. Jak podaje pekiński dziennik The Beijinger, sieciówki są uważane za gorsze jakościowo i jednostajne. Tymczasem w Pekinie powstało centrum handlowe Hopson One, które ma odwrócić te skojarzenia. Strefa restauracyjna, zajmująca aż dwie kondygnacje, zbudowana została w postaci imitacji wąskich uliczek znanych ze starszych pekińskich dzielnic. Z góry zwieszają się lampiony i neony, a w bramach czy na stoiskach można zjeść popularne chińskie potrawy. Podłoga wyłożona została kostką imitującą bruk, a okalają ją latarnie z nazwami ulic, by pogłębić wrażenie, że naprawdę znajdujemy się w autentycznym, chińskim sąsiedztwie. Wszystkich restauracji jest 130. Czy realizacja obiektów w Polsce o określonym profilu, np. centra restauracyjne, o profilu sportowym, tylko z ofertą usługową lub produktami premium itd., to dobry pomysł?
Jeszcze 10 lat temu, chcąc spróbować nietypowej aktywności, jak skok ze spadochronem, jazda samochodem wyścigowym czy wyprawa na strzelnicę, trzeba się było nieźle nagimnastykować. Obiektów było mało, ich marketing właściwie nie istniał, a świadomość polskiego społeczeństwa o możliwościach nieszablonowego spędzania wolnego czasu pozostawała na niezwykle niskim poziomie. Większość ciekawych rozrywek przeznaczona była dla wąskich grup pasjonatów i niedostępna dla szerszego grona odbiorców. Prezentmarzeń, który od dekady działa na polskim rynku, dziś zdecydowanie ułatwia dostęp do nietypowych atrakcji. Aktualnie oferuje niemal 3500 pomysłów na prezent w 1400 lokalizacjach. O rozwoju sieci sprzedaży, peletonie konkurencji i rosnącej popularności przeżyć w formie prezentów rozmawiamy z Piotrem Kaptórem, dyrektorem marketingu Prezentmarzeń.
Dla większości e-klientów oszczędność czasu jest najważniejsza, ale równie istotna jest szerokość asortymentu, dostępność ulubionych produktów oraz aspekty ekologiczne. Rośnie także świadomość polskich konsumentów, którzy coraz częściej wybierają produkty tworzone w Polsce, dając wyraz poparciu rodzimej produkcji. Niektórzy jednak wciąż mają wątpliwości odnośnie świeżości produktów spożywczych kupowanych w sieci. Piotr Kondraciuk, Prezes Zarządu Polski Koszyk Sp. z o.o., przekonuje, że jedynym argumentem, który realnie przemawia, jest osobiste doświadczenie Klienta: trzeba najpierw dokonać zakupów, a nie kierować się stereotypami.
Analiza due diligence jest jedną z najbardziej kompleksowych i nowoczesnych metod analitycznych stosowanych przy zakupie nieruchomości. Pozwala na kompleksową ocenę stanu obecnego i perspektyw rozwoju nabywanej nieruchomości. Błędny jest powszechny stereotyp, że analizy due diligence wykonują tylko prawnicy i że dotyczy to tylko stanu prawnego nieruchomości. Do tego typu zleceń potrzebny jest komplet specjalistów z różnymi uprawnieniami.
Pracujemy w firmie usługowej. Wszystko, co wykonujemy w pracy, robimy dla innych, realizując konkretną potrzebę, cel, zadanie postawione przez Klientów. Strategia prowadzenia biznesu oparta o dostarczanie Klientom najlepszych doświadczeń, czyli polityka customer experience, nieprzerwanie od wielu lat jest na najwyższych miejscach rankingów naczelnych kierunków rozwoju biznesu i chyba wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, że właśnie tak być powinno, bo Klient jest najważniejszy. Jednakże customer experience nie zrobi się sam, dlatego, drogi Kliencie, czasem po prostu pozwól sobie pomóc…
Centra handlowe oddziałują na środowisko naturalne każdego dnia. Ich najemcy i Klienci zużywają energię elektryczną, przyczyniają się do powstawania odpadów, a urządzenia grzewcze i chłodnicze emitują zanieczyszczenia. Przepisy prawne, dobre praktyki i nowoczesne standardy branżowe mają za zadanie zmniejszenie negatywnych skutków naszego działania, zarówno dla otoczenia, jak i dla samych inwestorów, zarządców oraz najemców galerii.
Tworzenie pozytywnego, unikalnego i spójnego doświadczenia zakupowego wydaje się być dzisiaj oczywistą strategią pozyskiwania Klientów. Czy zawsze pamiętamy o tym, jak w jej realizacji może nam pomóc troska o najwyższą jakość obsługi Klienta?