Rozwiązania z zakresu nowoczesnej technologii są coraz częściej wykorzystywane w organizacjach. Ich szerokie zastosowanie obejmuje nie tylko projektowanie systemów bądź platform, ale również szkolenia. Jak pokazują badania, wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w edukacji przynosi wiele korzyści. Według raportu PWC „VR Soft Skills Training Efficacy Study”, uczestnicy szkoleń 4-krotnie szybciej przyswajają informacje i pewniej stosują umiejętności zdobyte podczas szkolenia.
Również w MAKRO Polska rozwój pracowników odbywa się za pomocą nowoczesnych technologii. Przykładem są szkolenia w ramach Akademii Handlu Detalicznego, skierowane do przedstawicieli sił sprzedaży Traders. Uczestnicy przenoszą się do wirtualnego świata ODIDO i dzięki temu mają możliwość dokładnego poznania wnętrz sklepów bez konieczności czasochłonnych podróży.
– Okulary VR wprowadzają rewolucję w procesie rozwoju. Są metodą angażującą i interaktywną. Budują doświadczenie, które zwiększa skuteczność procesu uczenia się. Uczestnicy szkoleń mogą odwiedzić sklep ambasadorski w dowolnym miejscu i czasie oraz zapoznać się z materiałami budującymi wiedzę o naszej franczyzie
– podkreśla Gabriela Gierczak, Starszy Partner ds. Szkoleń w MAKRO Polska.
Wirtualna rzeczywistość jest również stosowana we współpracy z klientami.
– Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań pomaga nam budować relacje z klientami – mówi Sebastian Kocieł, Ekspert ds. Rozwoju Konceptu ODIDO. Właściciele sklepów w rozmowach podkreślają, że wirtualne spacery za pomocą okularów VR są dla nich całkowicie nowym doświadczeniem, z którym wcześniej nie mieli styczności. Spotykam się więc z pozytywnymi reakcjami – dodaje.
Wirtualny spacer można odbyć nie tylko poprzez okulary VR, ale również za pomocą urządzeń mobilnych. Dzięki temu przedstawiciele sił sprzedaży Traders bądź franczyzobiorcy mogą przenieść się do wnętrz sklepów ambasadorskich w dowolnym miejscu i czasie.