Carrefour Polska rozszerza asortyment produktów marek własnych, na których znajdują się oznaczenia systemu Nutri-Score oraz przystępuje do ogólnopolskiej kampanii promującej ten system w naszym kraju. Firma, wspólnie z renomowanymi instytucjami naukowymi, organizacjami społecznymi, producentami żywności oraz innymi sieciami handlowymi, będzie dalej promować rzetelny i zrozumiały system znakowania żywności, aby zachęcać Polaków do zdrowego jedzenia.
We wrześniu 2020 roku Carrefour Polska wprowadził do sprzedaży pierwsze produkty marek własnych z oznaczeniami Nutri-Score oraz przeprowadził pierwszą kampanię edukacyjną dla klientów na ten temat. Obecnie w sprzedaży sieć oferuje już ponad 200 takich produktów, które pomagają klientom szybko i łatwo ocenić ich wartość odżywczą za pomocą czytelnych kolorów i liter. Na podstawie zawartości poszczególnych składników, produkty przypisywane są do jednej z 5 klas – od A do E, gdzie klasa A określa produkty najbardziej odżywcze, a klasa E te najmniej odżywcze. Przy nadawaniu oznakowania produktom pod uwagę brane są również zawartości takich składników jak owoce, warzywa, błonnik czy białko, których spożywanie ma duże znaczenie dla prawidłowej diety człowieka.
System Nutri-Score jest ważnym elementem strategii rozwoju marek własnych Carrefour oraz polityki zrównoważonego rozwoju całej naszej Grupy, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Z jednej strony pomagamy naszym klientom w zmianie nawyków żywieniowych, edukujemy oraz zapewniamy szeroki dostęp do informacji o sprzedawanych produktach, a z drugiej inwestujemy w podwyższanie jakości naszych produktów własnych, m.in. usuwając z nich kontrowersyjne składniki. Naszym celem jest oznaczenie wszystkich produktów marek własnych Carrefour systemem Nutri-Score, a także upowszechnienie tych oznaczeń wśród naszych klientów. Bez wahania przystąpiliśmy więc do startującej obecnie ogólnopolskiej kampanii Nutri-Score, ponieważ jesteśmy przekonani, że tylko wspólne działania wielu podmiotów są w stanie przynieść realną zmianę na rynku i przyczynić się do stałego podnoszenia świadomości żywieniowej polskich konsumentów
- mówi Marek Lipka, Dyrektor Handlowy Carrefour Polska.
Inicjatorami kampanii Nutri-Score są Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz Federacja Konsumentów, a wśród partnerów obok Carrefour Polska znalazła się również firma Danone. Nadrzędnym celem Kampanii jest wspieranie konsumentów w podejmowaniu świadomych decyzji żywieniowych opartych na wiedzy o wartości żywieniowej poszczególnych produktów i ich miejscu w prawidłowej diecie. Będzie ona prowadzona przez grupę Inicjatorów a także przez dołączających do niej Partnerów w różnych kanałach komunikacji z użyciem hasła „#prostewybory.
Inicjatorzy i Partnerzy będą wykorzystywać posiadane przez siebie kanały komunikacji – własne strony internetowe, media społecznościowe czy materiały drukowane. Ważną częścią działań komunikacyjnych Kampanii jest również strona www.nutriscore.pl, na której już teraz można obejrzeć zapis debaty o systemie Nutri-Score oraz zapoznać się ze szczegółowym opisem systemu. W inicjatywę tę wciąż mogą włączyć się kolejne instytucje i przedsiębiorstwa, Kampania ma bowiem charakter ciągły i otwarty.