Zarządzane przez Neinver centra outlet na sześciu europejskich rynkach zakończyły rok 2014 z bardzo dobrymi wynikami w zakresie sprzedaży i odwiedzalności. 15 obiektów przyciągnęło ponad 41,48 mln klientów, co stanowi 5% wzrost w stosunku do roku 2013.
Centra zanotowały również wzrost sprzedaży o 10% - do poziomu 952,29 mln EUR.
– Wskaźniki operacyjne centrów zarządzanych przez Neinver rosną regularnie od 10 lat, co pokazuje, iż w perspektywie długoterminowej przyjęty model zarządzania prowadzi do podnoszenia wartości nieruchomości - wyjaśnia Daniel Losantos, dyrektor zarządzający Neinver. -
A rynek centrów handlowych, zwłaszcza sektor wyprzedażowy, który stał się nieodzownym kanałem sprzedaży wykorzystywanym przez poszczególne marki, wymaga bardzo wyspecjalizowanego podejścia do zarządzania - dodaje.
Wzrost we wszystkich krajach
Sprzedaż i liczba klientów w roku 2014 wzrosły na wszystkich rynkach działalności Neinver. Najlepsze wyniki zanotowano we Francji. W Roppenheim The Style Outlets pojawiło się 1,4 mln klientów, czyli 19% więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż zwiększono o 16%.
W Niemczech, Zweibrücken The Style Outlets odnotowało 11% wzrost sprzedaży i odwiedzalności względem 2013 r. Centrum odwiedziło ponad 3,8 mln konsumentów.
W Polsce, pięć zarządzanych przez Neinver centrów pod marką Factory przyciągnęło 13 mln klientów, czyli 10% więcej niż rok wcześniej. Łączna sprzedaż wzrosła względem 2013 r. o 20%.
W Hiszpanii, pięć centrów prowadzonych przez Neinver w A Coruña, Madrycie i Sewilli pod marką The Style Outlets osiągnęło dobre wyniki pomimo niesprzyjających okoliczności ekonomicznych. Liczba klientów zwiększyła się o 4% (ponad 13,3 mln), a sprzedaż była o 5% większa niż w roku 2013.
Portugalia jest kolejnym rynkiem, na którym zanotowano dobre wyniki sprzedaży – o 16% większe niż w 2013 r. Liczba osób odwiedzających Vila Do Conde The Style Outlets okazała się o 2% większa. Centrum przyciągnęło 4,1 mln klientów.
Neinver zarządza dwoma obiektami The Style Outlets we Włoszech – kraju, który charakteryzuje się dużą dojrzałością sektora wyprzedażowego. Liczba klientów przekroczyła 6,3 mln, co stanowi 4% wzrost w stosunku do 2013 r. Łącznia sprzedaż okazała się większa o 8%.
Poziom sprzedaży w centrach handlowych przekroczył 1 mld EUR Neinver zarządza obecnie 22 obiektami handlowymi - tradycyjnymi galeriami oraz centrami outlet. We wrześniu 2014 r., firma podpisała umowę joint venture z KKR, dodając do swojego portfolio centrum Nassica w Madrycie oraz Vista Alegre w Zamora.
Łączna powierzchnia najmu w europejskich centrach wynosi 565.100 m kw. Znajduje się na niej 1200 sklepów czołowych marek krajowych i międzynarodowych.
W 20 centrach handlowych (centrach outlet i tradycyjnych galeriach handlowych) zarządzanych przez Neinver w latach 2013-2014, odwiedzalność wzrosła średnio o 6% w skali roku, osiągając poziom 58,13 mln. Łączna sprzedaż w poprzednim roku przekroczyła 1,14 mld EUR, czyli 10% więcej niż w 2013 r.
Tagi: