VRG modernizuje salony i wprowadza nowe koncepty

2023-11-17 | 07:47

Vistula, największa marka z portfolio odzieżowego Grupy VRG, ruszyła z dużymi zmianami w sieci stacjonarnej w całej Polsce. Marka wdraża nowy design we wszystkich świeżo otwieranych, jak i modernizowanych sklepach. W zależności od lokalizacji, klienci odwiedzą wielkopowierzchniowe, nowoczesne concept story, albo odważne, minimalistyczne salony. Sieć marki Vistula na koniec 2023 roku będzie miała 142 punkty, przy planowanym nieznacznym wzroście powierzchni handlowej w stosunku do roku ubiegłego.

Nowy koncept salonów Vistula powstał we współpracy z renomowaną pracownią architektoniczną Schwitzke Górski. Jak podkreślają przedstawiciele marki, zespół pracujący nad zmianą bazował na wielowymiarowej analizie badań jakościowych obecnych i potencjalnych klientów. Jej wynik wskazał na najważniejsze wyzwania, przed którymi stoi marka: zaspokojenie potrzeb lojalnych klientów, a jednocześnie zaadresowanie zmieniających się oczekiwań młodszych odbiorców, w tym kobiet – nowej grupy, do której Vistula w coraz większy stopniu kieruje swoją ofertę. W efekcie powstały dwa warianty konceptu – tak, aby w różnych lokalizacjach sprostać odmiennym oczekiwaniom klientów.

Wielkoformatowe ultra-nowoczesne concept story

Salony Vistula zlokalizowane w najbardziej rozpoznawalnych centrach handlowych, operujące na największych powierzchniach, będą stopniowo stawać się concept storami marki. Mają one być nie tylko miejscem ekspozycji najnowszych kolekcji, ale również przestrzenią dialogu z obecnymi i nowymi klientkami i klientami.

Reklama:

– Projekt tych salonów to ukłon w kierunku świata fashion. Koncept stworzyliśmy z myślą o modowych pasjonatach. Jest odważny, z bardzo oryginalnymi elementami ekspozycji, minimalistyczny, jednocześnie klasyczny i ultra-nowoczesny - tak jak Vistula w swojej nowej odsłonie, zgodnej z aktualną strategią marki mówi Marta Fryzowska, Wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment odzieżowy.

Pierwszy concept store Vistula został właśnie otwarty w warszawskiej galerii Westfield Mokotów. Jako kolejni z ofertą marki w podobnych wnętrzach zapoznają się klienci galerii Bonarka, Posnania i Wroclavia.

Zaproszenie do eksploracji

Nieco mniej odważny, ale równie nowoczesny wizerunek będą miały nowo otwierane i modernizowane salony marki Vistula operujące na mniejszych powierzchniach. To druga odsłona konceptu. Charakteryzuje się silnym zakotwiczeniem w tradycji marki i jest zaprojektowana tak, aby czuł się w niej dobrze stały klient, odwiedzający sklep głównie w poszukiwaniu kolekcji formalnej. Dlatego zastosowano np. kontrastowe kolory, które kojarzą się z męskim garniturem.

Jednocześnie wygląd salonów zyskał subtelne, nowoczesne wyróżniki, sygnalizujące ewolucję marki Vistula. Użyte szklenia i charakterystyczne oświetlenie zainspirowane meandrami rzeki, od której pochodzi nazwa marki, mają za zadanie sprawić, by młody klient zaciekawiony nowoczesnością wnętrza z przyjemnością eksplorował nowe kolekcje.  Taka przestrzeń po metamorfozie czeka już na klientów w Opolu, czy Częstochowie. Wkrótce dołączą do nich inne salony.

– Wspólnie z zespołem VRG stworzyliśmy dla klientów Vistula przestrzenie, które nie tylko oddają esencje nowego pozycjonowania marki, ale także reprezentują nowoczesną wizję elegancji i zrównoważonego podejścia. Nasze projekty oferują unikalne doświadczenia, pozwalając marce Vistula na rozwijanie się i przyciąganie nowych odbiorców

– komentuje CEO Schwitzke Górski, Michał Górski

W zgodzie ze strategią i wartościami

Niezależnie od wariantu, nowe aranżacje salonów Vistula pozwolą na pełniejszą i lepszą prezentację kolekcji damskiej, która w perspektywie 2025 roku ma mieć ok 15% udział w sprzedaży marki.  Dlatego w nowym koncepcie ponad 1/3 powierzchni sklepu przeznaczona została dla klientek marki i kobiecej części kolekcji. Z myślą o niej powstała także odrębna strefa przymierzalni, która umożliwia wygodne dopasowanie ubrań.

Nowy koncept salonów Vistula stawia na energooszczędność i ekologiczne materiały. W sklepach będzie stosowane oświetlenie LED. Projektanci postawili też na łatwo poddające się recyclingowi surowce: gliniany, ekologiczny mikrocement oraz stal. Wybory te są spójne ze strategią zrównoważonego rozwoju Grupy VRG.

Tagi: VRG S.A. Marta Fryzowska Michał Górski Schwitzke Górski Vistula
Oceń artykuł:

Źródło: Vistula

VRG modernizuje salony i wprowadza nowe koncepty

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.